אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפסד כבד ל-REE אוטומוטיב, איבדה 63% מאז המיזוג עם הספאק דניאל בראל מנכ"ל REE | צילום: REE Automotive

הפסד כבד ל-REE אוטומוטיב, איבדה 63% מאז המיזוג עם הספאק

מפתחת מערכת ההנעה לרכב חשמלי הפסידה ברבעון השלישי 414.9 מיליון דולר עקב הבשלת אופציות למייסדיה. במקביל חשפה רכב קונספט ראשון - הליאופרד, שיוכל לשאת עד 750 ק"ג ולהגיע למהירות של 160 קמ"ש

16.11.2021, 22:42 | אודי עציון

REE אוטומוטיב, מפתחת מערכת ההנעה למכוניות חשמליות מתל אביב, ממשיכה להתקדם לקראת ייצור סדרתי של הפלטפורמה שלה בשנה הבאה, בפיתוח הנדסי ובגיוס עובדים, אבל בינתיים הציגה הפסד כבד ברבעון השלישי השנה.


קראו עוד בכלכליסט:


ההפסד מפעילות שוטפת גדל ל-19.5 מיליון דולר לעומת 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בזמן שמספר העובדים בחברה גדל ל-231 לעומת 84 איש לפני שנה. אבל ההפסד כולל הוצאות חד פעמיות גדל מ-18.8 מיליון דולר ל-414.9 מיליון דולר, רובו הגדול בעקבות הבשלת אופציות שהוקצו למייסדי החברה ושולמו להם במניות, בעקבות השלמת המיזוג עם הספאק האמריקאי X10 קפיטל ונצ'ר ביולי. צבר המזומנים של החברה עומד על 294.5 מיליון דולר, שלדבריה מספיקים כדי לממש את תוכניתה העסקית.



רכב הליאופרד , צילום: יצרן רכב הליאופרד | צילום: יצרן רכב הליאופרד , צילום: יצרן


REE החלה להיסחר בנאסד"ק ביולי לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר, אבל כעת שוויה עומד על 1.21 מיליארד דולר - ירידה של 62.75%. מדובר באחת מירידות השווי הגדולות מבין החברות הישראליות שעברו מסלול דומה השנה.

חברות אחרות המפתחות רכבים מסחריים החשמליים ספגו גם הן ירידות גדולות השנה. יצרנית המשאיות החשמליות ניקולה נתפסה בזיוף הזמנות ונסחרת כעת לפי שווי של 5.34 מיליארד דולר, ירידה של 13.2% מתחילת השנה. לורדסטאון שפיתחה טנדר חשמלי הודתה שאין לה יכולת טכנית וכלכלית לייצר אותו ונסחרת לפי שווי של 1.06 מיליארד דולר, ירידה של 73% מתחילת השנה. ארייבל שפיתחה משאית חשמלית, הודיעה החודש שלא תעמוד בתחזיות במכירות וההכנסות לשנה הבאה ונסחרת לפי שווי שוק של 8.2 מיליארד דולר, ירידה של 50.2% מתחילת השנה.

"אני מאמין שזו מגמה שתסתיים בעוד כמה רבעונים, חברות שיצליחו לעמוד בהבטחות שלהן ישובו לעלות", אמר לכלכליסט דניאל בראל, מנכ"ל REE.

החברה גם חשפה היום רכב קונספט ראשון: ליאופרד. מדובר ברכב מטען אוטונומי, באורך של מכונית מיני קצרה (3.4 מטר), אבל עם כושר נשיאת מטען של 750 ק"ג, קרוב יותר לזה של טנדרון. הרכב מסוגל להגיע למהירות מירבית של 160 קמ"ש. מדובר בממדים דומים לאלה של רכב המשלוחים האוטונומי של חברת Nuro האמריקאית, אבל עם כושר נשיאה גדול פי ארבעה.



הליאופרד, צילום: יצרן הליאופרד | צילום: יצרן הליאופרד, צילום: יצרן


רכבי קונספט מקובלים בתעשיית הרכב, כדי להמחיש יכולות הנדסיות וכיוונים עתידיים. "אנחנו לא נייצר את הליאופרד כמות שהוא, הוא נועד להמחיש לחברות שליחויות ומסחר שכבר מנהלות איתנו שיחות את יכולות הפלטפורמה שלנו", אמר בראל, "רכבי משלוח אוטונומיים כאלה יהיו נפוצים כבר בשנים הקרובות, כדי לספק את כמויות הקניות הגדלות מרשתות המזון ישירות לבתים, בעידן של עומסי תנועה וקושי של חברות לגייס מספיק נהגים לפעילות שלהן. כיום, כשרכב משלוחים כזה פועל בעיר, אין לו תמיד איפה לעצור, וכשהוא עומד הוא חוסם נתיב. הליאופרד הוא צר מאוד, 1.3 מטר, ויוכל לעצור צמוד למדרכה בזמן שהלקוח אוסף את המשלוח בלי לחסום נתיב, ומכוניות אחרות יוכלו לעקוף אותו".



תגיות