אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ורייזון מתכננת למכור את חטיבת המדיה שלה - כולל יאהו ו-AOL משרדי ורייזון בניו יורק | בלומברג

ורייזון מתכננת למכור את חטיבת המדיה שלה - כולל יאהו ו-AOL

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, חברת התקשורת מנסה לצאת מהימור יקר ולא מוצלח של 9 מיליארד דולר ששילמה עבור שני האתרים בשנים האחרונות. לפי הערכות, הליך המכירה צפוי לכלול את חברת הפרייבט אקוויטי אפולו גלובל, ויכול להוביל לעסקה בשווי של בין 4 ל-5 מיליארד דולר; שלושת מרכזי ורייזון בישראל נחשבים אסטרטגיים לפעילותה

29.04.2021, 13:26 | רפאל קאהאן וסוכנויות הידיעות

חברת התקשורת ורייזון קמיוניקיישנס (Verizon Communications) שוקלת מכירה של חלק מהנכסים שבבעלותה, ביניהם יאהו ו-AOL זאת בניסיון לסגת מהימור יקר ולא מוצלח על מדיה דיגיטלית, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. 

קראו עוד בכלכליסט:


לפי אנשים המעורים בנושא, הליך המכירה – אם אכן יצא לדרך - יכלול את חברת הפרייבט אקוויטי אפולו גלובל ויכול להוביל לעסקה בשווי של בין 4-5 מיליארד דולר. 

ורייזון הציאה בשנים האחרונות מיליארדי דולרים לרכישת שורה של אתרים שנחשבו לדומיננטים, ביניהם AOL ב-2015 ויאהו ב-2017. החברה שילמה מעל 9 מיליארד דולר על רכישת שני הנכסים הללו. 


משרדי ורייזון ניו יורק, בלומברג משרדי ורייזון ניו יורק | בלומברג משרדי ורייזון ניו יורק, בלומברג

ורייזון היא ספקית האינטרנט האלחוטי הגדולה בארה"ב במונחים של מספר מנויים. היא רכשה את האתרים מתוך מטרה להקים לתחייה מותגים שאיבדו גולשים מאז ימי השיא שלהם אך המשיכו למשוך בסיס של מאות מיליוני חשבונות. הם ארגנו מחדש את החטיבה ב-2017 תחת מנכ"ל AOL לשעבר טים ארמסטרונג והתכוונו להתחרות ישירות במעצמות הפרסום הדיגיטלי כמו גוגל ופייסבוק. 

אולם, האתרים הללו התקשו להגיע לקהלים חדשים שהעדיפו אפליקציות בסמארטפונים. בהתאם, חטיבת המדיה הדיגיטלית לא עמדה ביעד להגיע להכנסות שנתיות של 10 מיליארד דולר עד 2020. יתרה מכך, ב-2018 ביצעה ורייזון  מחיקת שווי של 4.5 מיליארד דולר על שווי האתרים, קיצצה משרות בחטיבה ומכרה את HuffPost לבאזפיד. שנה לאחר מכן נמכרה פלטפורמת הבלוגים טאמבלר לבעלים של WordPress. 

ירידה חדה בפרסומות בגלל הקורונה

החטיבה, שכוללת גם את אתר יאהו פיננס, את יאהו מייל וכן את אתרי החדשות טק-קראנץ' ו- Engadget, דיווחה על הכנסות של 7 מיליארד דולר ב-2020, ירידה של 5.6% לעומת שנה קודם לכן, על רקע ירידה חדה בפרסומות בחודשים הראשונים של התפרצות הקורונה. המצב השתפר במחצית השנייה של השנה והחטיבה דיווחה על שני רבעונים רצופים של צמיחה דו ספרתית, כולל עלייה של 10% בהכנסות ברבעון הראשון ל-1.9 מיליארד דולר. 


דיסני פלוס. ורייזון מעדיפה להתמקד בשותפות, צילום: Disney דיסני פלוס. ורייזון מעדיפה להתמקד בשותפות | צילום: Disney דיסני פלוס. ורייזון מעדיפה להתמקד בשותפות, צילום: Disney


על אף ההתאוששות, בורייזון מעדיפים להתמקד בשותפות עם שירותי הסטרימינג כמו דיסני פלוס והולו שניתן לרכוש בחבילה עם האינטרנט שהיא מציעה. 

מכירה בשלב זה תאפשר לורייזון לגייס כספים חיוניים בתקופה שבה נכסים דומים נהנים מעלייה בשווי. בכירים בחברה חשפו לאחרונה כי ההוצאות השנה על ציוד רשת, כבלים אופטיים וציוד דומה עשויות להגיע ל-21.5 מיליארד דולר. 

המרכזים בישראל נחשבים אסטרטגיים לפעילות ורייזון

בישראל, מחזיקה החברה בשני מרכזי מחקר ופיתוח, בחיפה וברמת גן, המרכז בחיפה מעסיק בעיקר בעלי תארים מתקדמים העוסקים במחקר ואלגוריתמיקה, המרכז בתל אביב מעסיק בעיקר מהנדסי תוכנה. בסך הכל מעסיקה החברה בישראל כ-200 עובדים.

הצוות הישראלי עוסק בפיתוח מגוון מוצרים, בייחוד בתחום טכנולוגיות הסטרימינג, פרסום מקוון (Ad Tech), אבטחת מידע וביג דאטה. המרכזים הישראליים נחשבים אסטרטגיים לפעילותה של ורייזון מדיה. 

המרכזים הישראלים הוקמו במקור על ידי יאהו ו-AOL שנים רבות לפני הרכישה של שתי החברות בידי ורייזון ועברו אליה לאחר הרכישה של שתי החברות.

הצוות בורייזון מדיה ישראל, צילום: תמר דניאלי הצוות בורייזון מדיה ישראל | צילום: תמר דניאלי הצוות בורייזון מדיה ישראל, צילום: תמר דניאלי


תגיות