אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר במטא מתנער מאחריות: "אנשים אמורים לבחור אם להאמין או לא להאמין למשהו" אנדרו בוזוורת' | צילום: AP

בכיר במטא מתנער מאחריות: "אנשים אמורים לבחור אם להאמין או לא להאמין למשהו"

אנדרו בוסוורת', המקורב למארק צוקרברג ומי שמיועד לשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, טוען שצריכה והפצה של פייק ניוז היא "בעיה עם האנשים, לא עם פייסבוק". "בכל דמוקרטיה אמיתית, הדגש צריך להיות על האינדיבידואל", הוא אומר ללא היסוס

13.12.2021, 17:42 | חדשות חוץ

אנדרו בוזוורת', סמנכ"ל הטנכולוגיות המיועד של מטא ואחד המהנדסים הוותיקים והמוערכים בחברת הבת פייסבוק, טוען בתוקף כי הפצה של דיס-אינפורמציה בנוגע לנגיף הקורונה ולסוגיות פוליטיות שונות אינה קשורה לרשת החברתית ולאלגוריתם שלה. לדבריו, מדובר ב"בעיות חברתיות ולא בנושאים שהרשתות החברתיות ניסו להדגיש אותם". 

קראו עוד בכלכליסט:

"אנשים אינדיבידואליים אמורים לבחור האם להאמין או לא להאמין למשהו", אמר בוזוורת' בראיון למגזין Axios, ששודר ברשת HBO. "הם גם אלה שאמורים להחליט האם לשתף או לא לשתף משהו. אני מרגיש מאוד לא נוח לומר לאנשים שאין להם קול בגלל שלא אהבתי את מה שהם אמרו".

אנדרו בוזוורת אנדרו בוזוורת'. "אתה לא יכול להפיל את זה עליי" | צילום: AP אנדרו בוזוורת

בשנתיים האחרונות, כידוע, פייסבוק מנסה להדוף צונאמי של ביקורות על התנערותה מאחריות על הפצת תכנים בעייתיים שיוצרים דיס-אינפורמציה בנוגע לנגיף הקורונה - ולא ממש מצליחה בכך. אמירותיו של בוסוורות' חושפות צוהר נדיר לאופן שבו החברה, ככל הנראה, רואה את הנושא ומהווה עדות להתנערותה מאחריות לתכנים המופצים ברשת החברתית שלה. 

בוזוורת' המשיך להגן על פייסבוק בראיון והוסיף כי החברה הפעילה את אחד הקמפיינים הגדולים בעולם למען מודעות לאמיתות האינפורמציה ברשת. המחשבה שמאחורי אותו קמפיין הייתה, לדבריו, שאנשים יכולים לבחור האם להאמין למידע רשמי ומהימן או להסתמך על מידע שמגיע מהמשפחה או מחברים. במילים אחרות, עצם היכולת של אנשים לבחור פוטר את פייסבוק, לדידו, מאחריות על התכנים הנצרכים דרכה. 

בוזוורות בוזוורות' עם הבוס, צוקרברג. תיאמו עמדות? | צילום: Facebook בוזוורות

"זו הבחירה שלהם", אמר. "מותר להם לעשות את זה. יש כאן בעיה עם האנשים, לא עם פייסבוק. אתה לא יכול להפיל את זה עליי. אנשים רוצים את התכנים האלה. יש להם הרבה ביקוש. אני לא חושב שהתשובה לכך היא 'אוקיי, אני אחסום מפני האנשים האלה את המידע שהם מחפשים ואכפה את הרצון שלי עליהם'. בנקודה מסוימת הדגש צריך להיות, בכל דמוקרטיה אמיתית, על האינדיבידואל". 



תגיות