אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפי רוזנהויז: "מה שוורמברנד אמר עליי זה פופוליזם זול" צילום: סיון פרג'

אפי רוזנהויז: "מה שוורמברנד אמר עליי זה פופוליזם זול"

מנכ"ל ונשיא שופרסל בפאנל הקמעונאות של ביג: מנכ"ל רבוע כחול אומר לא לעשות כמוני, אבל מחקה אותי. גבי רוטר מקסטרו על כניסת H&M: "מעולם לא נלחמנו בגזרת המחיר"

21.03.2010, 09:53 | מיכל תוסייה כהן

"מה שוורמברנד אמר על שופרסל זה פופוליזם זול ואני לא אוהב את זה" אמר נשיא ומנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, בפאנל קמעונאות שנערך ביום חמישי בכנס "ביג מרכזי קניות". את הדברים אמר רוזנהויז בהתייחס לדבריו של מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, ל"כלכליסט" כי "מה שאפשר ללמוד משופרסל, זה איך לא להתנהג", כשהוא מתייחס להתנהלות של שופרסל בביצוע המעבר לסדרנות עצמית.

בפאנל בהנחייתו של סגן העורכת של "כלכליסט", עידן גרינבאום, השתתפו גם בעל השליטה ומנכ"ל קסטרו, גבי רוטר, מנכ"ל קבוצת פוקס, הראל ויזל ומנכ"ל H&O, ניצן הדס שדנו בעתיד קמעונאות בישראל בשנת 2010.

מימין: גבי רוטר, אפי רוזנהויז, הראל ויזל וניצן הדס , צילום: עמית שעל מימין: גבי רוטר, אפי רוזנהויז, הראל ויזל וניצן הדס | צילום: עמית שעל מימין: גבי רוטר, אפי רוזנהויז, הראל ויזל וניצן הדס , צילום: עמית שעל

רוזנהויז הוסיף בהקשר לדבריו של וורמברנד כי "גם לי היו כמה פליטות פה פה ושם וזה קורה לטובים ממני ולפחות טובים ממני. אני גם חושב שזה טבעי שכשאתה 22% משוק המזון, כל אחד מחפש לקיחת ממך. גם כשהייתי במהלך הקריירה שלי במקומות שבהם לא הייתי במקום הראשון, תמיד חיפשתי להפוך לשחקן המוביל. מה שמוזר לי שזה שוורמברנד אומר שצריך ללמוד ממני מה לא לעשות, אבל הוא עושה בדיוק אותו דבר כמוני. אני עשיתי מיתוג לרשת ועכשיו הוא עושה מיתוג לרשת".

השוק לא יגדל פתאום

 

בעל השליטה ומנכ"ל קסטרו, גבי רוטר הגיב לכניסת הרשתות הזרות דוגמת H&M וגאפ לישראל ואמר "זה לא סוד שהמשבר הכלכלי השפיע בצורה קשה על שוק האופנה הישראלי והיו ירידות של 5%-6% במכירות. גם העובדה שנכנסות לכאן רשתות אופנה זרות לא יקלו על המצב, כי השוק הישראלי נותר כשהיה והוא לא יגדל פתאום".

מנכ"ל קבוצת פוקס, הראל ויזל, שרשת הבגדים שבבעלותו עשוייה גם היא להיפגע מכניסת רשתות האופנה, לא חסך את דעתו על מנכ"לי הקניונים והרדיפה שלהם אחרי הרשתות הבינלאומיות, וקרא להם "רודפי פרסום". "פתאום כל מנהל קניון נהפך לכוכב טלוויזיה וכל הבוקר וכל הערב מתראיין לכל אמצעי תקשורת אפשרי. הם עושים הכל כדי לקדם את הקניון שלהם, וכל הזמן מדברים על איך הם הצליחו להביא לכך שיפתחו אצלם רשת מחו"ל. גם פתאום כל אחד מהמנהלים האלו נעשה מומחה באופנה ומתחיל לדבר על מה יהיה. אפשר לחשוב שהם בעצמם המציאו את H&M".

המכירות לא נפגעו

כשאתם רואים את התנאים הטובים שהרשתות מחו"ל מקבלות מבעלי הקניונים, כמו שכר דירה נמוך במיוחד, אתם מבקשים מהם שוויון בתנאים?

ויזל: "אנחנו נשלם רק מה שאנחנו חושבים שצריך. שכל אחד יעשה את העסק שלו".

הדס: "לא רק שלא משווים תנאים אלא רק מבקשים יותר. רצינו עכשיו לפתוח חנות של H&O בקניון והמנהל רצה מחיר כפול על השכירות. שאלתי אותו 'למה?' והוא אמר שזה כדי לממן את הכניסה של H&M. לדבריו זה בסוף ישתלם לכולנו שיש כזו חנות בקניון".

ויזל: "בשבוע של הפתיחה של H&M בדקתי את המכירות של החנות בקניון עזריאלי והנתונים היו טובים מאוד והמכירות עלו. גם בדקתי מה קורה בשאר הקניונים והמכירות לא נפגעו וזה מאוד מאוד מעודד".

מה האסטרטגיה של קסטרו בהתמודדות עם הרשתות הבינלאומיות? לשים דגש על הלוקאליות?

רוטר: "בקסטרו אין צורך להדגיש את הלוקאליות כי אנחנו לוקאלים ובצד האיכות והשירות נתנו תמיד בגדים מצוינים במחיר אטרקטיבי. מעולם לא נלחמנו בגזרת המחיר. מבחינתנו עכשיו לצרכן הישראלי יש גם את H&M והוא יוכל להשוות אותנו ולראות עד כמה אנחנו יותר טובים".

הסדרנות העצמית זה משהו שנהוג בכל העולם ואיכשהו פה בארץ זה נהפך למלחמה הגדולה. יש לך הסבר לזה?

רוזנהויז: "אין חברת מזון במדינת ישראל שאמרה לי שסדרנות עצמית זה לא הדבר הנכון לעשות אותו. זה מה שהם אומרים לי בפגישות בארבע עיניים. מה שהם אומרים בעיתון, שהם מתנגדים למהלך, זה כבר חלק מהמשא ומתן דרך התקשורת. זה לגיטימי לחלוטין וגם אני עושה את זה. אין כאן באמת מלחמה".

תגיות