אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תקופת ההתחייבות ללקוחות סלולר תופחת לשנה צילום: בלומברג

תקופת ההתחייבות ללקוחות סלולר תופחת לשנה

ל"כלכליסט" נודע שבאוצר מעוניינים להפחית באופן משמעותי את קנסות היציאה שחברות הסלולר גובות על התנתקות טרם סיום ההתחייבות

16.06.2010, 07:01 | תומר אביטל וגילעד נס

במשרד האוצר מתכוונים להפחית את תקופת ההתחייבות של הלקוחות הפרטיים לחברות הסלולר ל־12 חודשים באמצעות חוק ההסדרים, כך נודע ל"כלכליסט". כיום תקופת ההתחייבות ללקוחות פרטיים עומדת על 18 חודשים, וללקוחות עסקיים על 36 חודשים.

בנוסף, טיוטת החוק קובעת כי קנסות היציאה שחברות הסלולר גובות על התנתקות טרם סיום ההתחייבות יופחתו משמעותית, ומהלקוח ייגבה סכום שייגזר מהשיעור היחסי של גובה ההטבה שקיבל מהחברה כפול מספר החודשים שנותרו להתחייבותו. מדובר, ככל הנראה, במודל חישובי שונה מזה שהציע משרד התקשורת בשימוע שפרסם לפני כמה שבועות, שבו ביקש לקבוע כי הלקוח ישיב רק 10% מסכום החשבונית הממוצעת שלו, כפול מספר החודשים שנותרו להתחייבותו.

נוסף על הגבלת תקופת ההתחייבות וקנסות היציאה ממנה, באוצר מבקשים למנוע מחברות הסלולר להמשיך לגבות מהלקוחות את התשלומים על הטלפונים הסלולריים מעבר לתקופת ההתחייבות. כזכור, לאחר שהוגבלו בתקופת ההתחייבות שאותה יכלו להטיל, החלו חברות הסלולר לפרוס את התשלומים על המכשירים עצמם למשך 36 חודשים. בהצעת האוצר נקבע כי התקופה המרבית תעמוד על 12 חודשים בלבד, בדומה לתקופת ההתחייבות.

תגיות

46 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות