אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבוצת דן זכתה במכרז להפעלת המטרונית בחיפה

קבוצת דן זכתה במכרז להפעלת המטרונית בחיפה

תפעיל את השירות באמצעות כ-100 אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת במשך 12 שנים. עלות הקמת הפרויקט נאמדת במיליארד וחצי שקל

04.08.2010, 18:21 | ליאור גוטמן

קבוצת דן זכתה היום (ד') במכרז להפעלת המטרונית בחיפה. דן התמודדה מול קבוצה שכללה את החברות מטרופולין, מאיר, והורן את ליבוביץ. מכרז המטרונית כולל הקמה, אחזקה והפעלה של שרותי תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת באורך של 18 מטר כל אחד.

קבוצת דן תפעיל את השירות באמצעות כ-100 אוטובוסים במטרופולין חיפה לתקופה של 12 שנים. עלות הקמת הפרויקט למדינה ולזכיין נאמדת במיליארד וחצי שקל. בקווי התחבורה יפעלו שני סוגי מטרוניות: אחת שמצוידת בקרונות דיזל והשנייה בקרונות היברידיות (הנעת דיזל והנעה חשמלית). במשרד התחבורה ציינו בעבר שהמטרוניות ההיברידיות יופעלו במסגרת ניסוי, ואם יעמדו בדרישות, יורחב השימוש בהן בכל הקווים ובערים אחרות בארץ.

מכרז המטרונית פורסם בספטמבר 2009. ארבע חברות עברו את שלב המיון המוקדם, אולם שתיים מהן פרשו - קבוצת קונקס ונתיב אקספרס וחברת אגד אחזקות. מטרופולין חיפה הוא הראשון בו תופעל מערכת תחבורה ציבורית במתכונת Bus Rapid Transit שתהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים והעדפות ברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים. הפעלת הקו צפויה להתחיל בסוף 2011.

יחליפו את הרכבת הקלה?

מערכת המטרונית כוללת שלושה קווי שירות באזור חיפה והקריות, באורך כולל של 40 קילומטר. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה.

יו"ר דן מיכה נגר ומנכ"ל החברה רפי שמואלי מסרו ש"המכרז יופעל על ידי חברת בת של דן שתהיה בבעלות מלאה שלנו. הטכנולוגיה החדשה, שתופעל לראשונה בישראל, תשמש אבן בוחן להפעלת מערכות דומות במקומות אחרים בארץ, ויכול להיות שהאוטובוסים החדשים יחליפו את מערך הרכבות הקלות, אותו מתקשה המדינה להשיק. מדובר בכניסה ראשונה שלנו לתחום התחבורה הציבורית בצפון".

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
מי יזין את המטרונית?
אם ארצה להגיע מקריית מוצקין, נניח לכרמל. תראו איזה מעברים אני אצטרך לעשות. אוטובוס ממוצקין לכביש 4 (עכו חיפה) מעבר למטרונית שתקח אותי למרכזית המפרץ. מעבר לאוטובוס שיסיע אותי למרכז הכרמל. ואם ארצה להגיע, למשל, לגליל. אוטובוס ממוצקין לכביש 4. לחצות את הכביש לצד השני (10 דקות הליכה כולל המתנה לרמזורים). נסיעה במטרונית עד כורדאני ומשם אוטובוס לגליל. אם זו התחבורה ציבורית שאליה התכוונתם?
07.08.10
8.
זה אחד הפרוייקטים השאפתניים ביותר בישראל
כל הכבוד וייש כוח לכל הגורמים המעורבים. בייחד עם מנהרות הכרמל המדהימות, חיפה צועדת בטירוף אל עבר העתיד.. פשוט גאווה. רק מי שעבר לחיפה מתל אביב מבין את המשמעות של כל הפרוייקטים הללו. ומי שספקן, מוזמן לעבור לתל אביב ולראות מה היא קטסטרופה תחבורתית. (ותל אביב עאלק עיר נחשבת...חחחח בהצלחה ;-)
צחי התלאביבי לשעבר , חיפה  |  06.08.10
7.
מישהו עוד ישלם על השערוריה הזו
הזיזו גשרים , פרקו כבישים תוך תכנון גרוע לטובת אוטובוסים שאף אחד לא ייסע עליהם. אני לדוגמא לא עליתי 20 שנה על אוטובוס ואני גם לא מתכוון לעלות גם אם יקראו לו חשמלית והוא יהיה עשוי מזהב וייסע 200 קמ"ש. יש לי אוטו. עם מזגן, מוסיקה ופרטיות ואני מגיע בדיוק ליעד הנדרש, לא צריך להמתין / ללכת ברגל.
קרייתי זועם  |  05.08.10
לכל התגובות