אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פשרה: HOT תעניק למנויים הטבות במיליון שקל צילום: תומי הרפז

פשרה: HOT תעניק למנויים הטבות במיליון שקל

בתביעה ייצוגית נטען כי החברה נמנעת מלשלוח ללקוחותיה מכתבי סיכום עסקה הכוללים את הזכות לבטלה והדרכים לכך

04.09.2012, 10:17 | יצחק דנון

חברת HOT התחייבה להעניק למנוייה הטבות בשווי כולל של מיליון שקל. זאת במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, שאושר על ידי השופט יצחק ענבר מביהמ"ש המחוזי בת"א אתמול (ב').

התובעת ליזה דחיס מראשל"צ טענה בתביעתה, באמצעות עו"ד יוחי גבע, כי HOT נמנעת מלשלוח ללקוחותיה המתקשרים עימה בעסקאות מתמשכות או המבצעים שינויים בתוכניות, חבילות ערוצים, תכנים ועוד, מסמך מפורט כדין בדבר זכות הביטול של העסקה, דרכי ביטולה, פירוט התשלומים שעל הצרכן לשלם בשל הביטול וכו'.

כתוצאה מכך, נטען בתביעה, לקוחותיה של HOT המבקשים לממש את זכות הביטול אינם עושים כן ברוב המקרים, מחשש לקנסות גבוהים ו/או כל חיוב אחר אשר בפועל כלל אינם יודעים עליו.

ערוץ טלוויזיה נוסף לחודש

ההטבות מתבטאות במתן ערוץ טלוויזיה נוסף למשך חודש, שירות רשת אלחוטית למנויי האינטרנט למשך חצי שנה ללא תשלום, ומתן שירות תא קולי למנויי הטלפוניה של החברה למשך שנה ללא תשלום.

להערכת התובע מדובר ב-30% מלקוחות החברה שיקבלו את ההטבות. מאחר ולא ניתן לאתר את כל אותם לקוחות רלוונטיים אז בדרך כלל ההטבות ניתנות לכל המנויים.

בנוסף, התחייבה HOT לרענן את נוהליה על מנת להבטיח כי מכתבי סיכום מכירה יישלחו לכל לקוחותיה בגין כל התקשרות בעסקה מתמשכת ו/או שינוי ו/או תוספת לעסקה מתמשכת.

מנכ"ל HOT הרצל עוזר, צילום: עמית שעל מנכ"ל HOT הרצל עוזר | צילום: עמית שעל מנכ"ל HOT הרצל עוזר, צילום: עמית שעל

ביהמ"ש התבקש לחייב את HOT במשלוח מסמך בכתב בדבר זכות הביטול הכולל את מלוא הפרטים הנדרשים בחוק ובנוסף לפצות את לקוחותיה שלא זכו לקבל את המסמך בהתאם לדין, בסכום המוערך ב-98 מיליון שקל והמשקף את סכום ההשבה המגיע לאותם הלקוחות בגין זכות הביטול שנמנעה מהם על ידי HOT, ובגין הפגיעה באוטונומיה.

HOT לא הגישה תגובה לבקשה לאישור התביעה כנגדה כייצוגית אולם במסגרת הסכם הפשרה הסבירה כי היא כופרת בטענות שהועלו כנגדה בבקשת האישור. עוד נקבע בהסכם כי HOT תשלם לתובעת הייצוגית גמול של 10,000 שקל ולבא כוחה עו"ד יוחי גבע שכר טרחה בסך 58 אלף שקל.

השופט ענבר: הפשרה סבירה והוגנת

השופט יצחק ענבר ציין בהחלטתו המאשרת את הסכם הפשרה כי בהנחה שאי שליחת מכתב סיכום עסקה על ידי HOT אינו מלמד בהכרח על חוסר מודעותו של הלקוח לתנאי העסקה או זכותו לבטלה, ונוכח הצורך לכאורה לערוך בהקשר זה בירור פרטני, נראה כי הסכם הפשרה הינו סביר, ראוי, הוגן ומשרת באופן יעיל והוגן את עניינם של חברי הקבוצה המיוצגת.

השופט אישר עוד את תשלום הגמול ושכר הטרחה לבא כוח התובעת ואולם קבע כי סך של 18 אלף שקל מתוך הסכום הכולל המגיע לו, יועבר לידיו רק לאחר גמר הענקתה של ההטבה בפועל על ידי HOT לחברי הקבוצה המיוצגת. זאת, לדברי השופט, על מנת לתמרץ את בא כוח המבקשת לעקוב אחר מתן ההטבות לחברי הקבוצה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
הם לא שולחים גם חשבונות ללקוחות הסלולר
כלקוח של החברה מיום הקמתה לפני מספר חודשים עד היום טרם קיבלתי מהם כל חשבון מפורט או בדואר או במייל רק חיובים אוטומטים בכרטיס אשרא' וזאת למרות שפניתי להם מספר פעמים והם טוענים שיש להם תקלה שעד היום לא תוקנה ממש הזוי אני מקווה שהם לא ילכו כמו חברות הסלולר הישנות שקורסות עקב שרות לקוי
יגאל , ירושלים  |  04.09.12
9.
איזה מין עונש זה?
הרי הפיצוי לא עולה להם אפילו אגורה שחוקה אחת. מה זה בדיוק ערוץ טלוויזיה נוסף למשך חודש? הערוץ הרי משודר בין כה וכה אז מה בדיוק עולה להם יותר? שירות רשת אלחוטית למנויי האינטרנט למשך חצי שנה - קודם כל צריך להיות מנוי אינטרנט כדי להנות מזה? בקיצור חרטא ברטא - במקום לחייב אותם להחזיר כסף - ממש כסף - לכל אחד מהזכאים פטרו אותם בממש כלום. שלא לדבר על ההרתעה בפני דברים כאלה בעתיד.
דני  |  04.09.12
לכל התגובות