אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תוכנית ההבראה יוצאת לפועל: בטר פלייס שיפרה את תנאי הרכישה לחברות הליסינג

בלעדי לכלכליסט

תוכנית ההבראה יוצאת לפועל: בטר פלייס שיפרה את תנאי הרכישה לחברות הליסינג

החברה ניסתה לפתות את חברות הליסינג בהבטחה לרכוש מהן את הרכבים מחדש כעבור שלוש שנים, אך הן לא האמינו ביכולתה לעמוד בתשלומים. כדי להסיר את החסם, בהסדר החדש המכוניות יימכרו מראש במחיר נמוך מאד, ללא רכישה חוזרת

01.01.2013, 09:49 | תומר הדר

מתווה המכירה החדש של המכונית החשמלית של בטר פלייס לחברות הליסינג נחשף. ל"כלכליסט" נודע שבשבועות האחרונים החברה הודיעה למספר חברות ליסינג על שיטת תשלום חדשה, לפיה יידרשו חברות הליסינג לתשלום ראשוני נמוך מהותית מן התשלום ששילמו עד היום. 

קראו עוד בכלכליסט

עד כה, חברת ליסינג שרכשה מבטר פלייס מכונית חשמלית, שילמה את מלוא מחיר המכונית בניכוי הנחה מסוימת. לאחר שלוש או ארבע שנים בטר פלייס מחוייבת לרכוש את המכונית החשמלית המשומשת בחזרה מחברת הליסינג. התחייבות זו היתה אמורה לפתור את נושא המכירה העתידית של המכונית החשמלית כאשר תגיע לשוק המשומשות.

במסגרת המתווה החדש שהגיע לידי "כלכליסט" בוטל נושא הרכישה העתידית של בטר פלייס והוחלף בהתקזזות כבר בעת העברת המכונית לידי חברת הליסינג. בהסדר החדש תשלם חברת הליסינג לבטר פלייס רק חלק ממחיר המכונית החשמלית, במקום את מלוא הסכום, ועם תום החוזה בטר פלייס תיקח את המכונית מבלי לשלם עבורה, שכן מלכתחילה היא קיבלה רק חלק מן הסכום.

לדברי גורמים בבטר פלייס, ההסדר החדש אומנם אינו שונה מן ההסדר הישן מבחינה חשבונאית, אך הוא מסיר את החשש של חברות הליסינג מפני מצב שבו החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבות לרכוש בחזרה את המכונית החשמלית מחברות

הליסינג. בנוסף, במסגרת ההסדר החדש יידרשו חברות הליסינג להעמיד עבור המכונית סכום נמוך מזה של מכונית מקבילה בעלת מנוע בנזין.

המתווה החדש מהווה חלק מתכנית ההבראה של בטר פלייס היוצאת לפועל בימים אלה, כאשר אחד מסעיפיה העיקריים מתייחס לשיפור יחסיה עם חברות הליסינג. כפי שנחשף ב"כלכליסט", תכניות המכירה של בטר פלייס לשנת 2013 נחשבות שמרניות במיוחד במונחי ענף הרכב, ובמסגרתן צפויה החברה למסור כ־1,500 מכוניות בלבד.

מבטר פלייס נמסר כי "במסגרת היערכות לשנת 2013, נבחנות ונבדקות מספר דרכי התקשרויות חדשות ומגוונות עם חברות הליסינג שיעודדו את שיתוף הפעולה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
הבנת הנקרא
חברים לא מדובר בהנחה אמיתית אלא בהגנה על מחיר המשומשת לפי מגיב 8 הרכב יעלה 68 אלף אבל שימו לב אחרי 3 שנים אין לכם רכב זה שווה ערך לירידת ערך של 23 אלף שקל בשנה זה באמת נותן בטחון שהרכב לא יהיה שווה אפס כי כל המודל קרס ואין שוק למשומשת אבל בינתיים אתה משלם 2000 ש"ח בחודש רק על האוטו1 קחו דוגמא תארו לכם שאתם קונים מזדה ב130 אלף ובעוד 3 שנים מוכרים אותו כמשומש ב60 אלף שח - לא מלהיב נכון? היום חברות קטנות משלמות לחברת ליסינג פחות מ3000 שח (כולל מעמ) עבור רכב 1600 חדש, ביטוחים, רשוי ואחזקה מלאה יש פה גם ענין ריבית אבל הוא שזניח בריבית של היום
ארז  |  14.01.13
16.
הכישלון לא יתום, יש לו שלושה אבות: ניר גלעד, קפלינסקי ואגסי. הנהגים לא מתומתמים.......
הם יקבלו מיליונים, ואנחנו נשלם את מחירי ירידת המניות של החברה לישראל (ללא כיל). שרפו מיליארדד שקל, בזבזו זמן, אך הכי גרוע,חשבו שהנהגים הישראלים מומתמים...... ישלמו בשביל משכורות מיליונים כו עלן רכב רגיל, שעה שקבלו הטבות מס בזכות קשרי הון שלטון והחשמל זול משמעתית מדלק. הכיוון של ההנהלה נכון, יצטרכו להוריד את עלות השימוש לחצי מבנזין ואז יצליחו, אחרי שיפטרו מכלהכישלונים שהשקיעו כסף בהנחה שהנהגים מתומתמים.
פנסיונר  |  04.01.13
לכל התגובות