אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוצר מבוקש: דולצ'ה וגבאנה הפכו למיליארדרים

מוצר מבוקש: דולצ'ה וגבאנה הפכו למיליארדרים

הביקוש הגובר למוצרי יוקרה הגדיל את הונם של מעצבי העל. על פי הערכות, שוויו של בית האופנה הוא 5.3 מיליארד דולר

17.01.2013, 13:26 | סוכנויות הידיעות

ביקוש גובר למוצרי יוקרה הפך את בעלי דולצ'ה וגבאנה למיליארדרים. אל רשימת עשירי בלומברג הצטרפו דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה, המעצבים ומייסדי המותג. כמו כן נוסף לרשימה סנדרו ורונזי, מייסד המותג קלצדוניה.  

קראו עוד בכלכליסט

על פי נתוני בלומברג, הונו של דולצ'ה, המחזיק ב-41.8% מאחד מבתי אופנה המפורסמים בעולם, הגיע השנה ל-2.2 מיליארד דולר, בעוד שהונו של גבאנה, המחזיק ב-40% מהמפעל המשותף, שווה 2.1 מיליארד דולר. הונו של ורונזי, המחזיק ב-85% מקלצדוניה, עומד על 1.9 מיליארד דולר.

קרלו ממביאנקו מחברת הייעוץ פמביאנקו אומר ששני בתי האופנה מייצגים פלחי שוק שונים אך שניהם עדיין משתייכים לקבוצה של חברות העוסקות באופנה עילית. שתי החברות פרטיות ואינן נסחרות בבורסות. דולצ'ה וגבאנה ידועה יותר בזכות שמלות הערב המפוארות שלה הנמכרות במחיר המתחיל מ-4,000 דולר, בעוד שקלצדוניה מתמחה בהלבשה תחתונה, בגדי ים ובגדי קיץ.

דומניקו דולצ דומניקו דולצ'ה (מימין) וסטפנו גבאנה | צילום: אי פי אי דומניקו דולצ

מסקר שערכה קבוצת מקנזי אנד קו עולה כי שוק מותגי היוקרה צמח בשנת 2012 ב-10% והיקפו הוערך ב-275 מיליארד דולר. לדברי דיוויד וו, אנליסט המתמחה במוצרי יוקרה בחברת הייעוץ טלסי, הצמיחה מתרחשת בעיקר בזכות שווקים מתפתחים, שבהם יותר ויותר אנשים נחשפים למותגי היוקרה. "סין עדיין מהווה מקור צמיחה חשוב למעצבי העל, אבל הם משקיעים תשומת לב רבה גם בברזיל והודו".

על פי הערכות בלומברג, שוויו של בית האופנה דולצ'ה וגבאנה הגיע בשנה שעברה ל-5.3 מיליארד דולר. נתון זה מתבסס על נתוני הכנסה של 1.5 מיליארד דולר ב-2011 ועל סמך נתונים פיננסיים שפרסמו חברות ציבוריות מאותו פלח שוק השנה, בהן ברברי, ראלף לורן, פראדה והוגו בוס. הדוברת של דולצ'ה וגבנה נמנעה מלהתייחס להערכת שוויו של בית האופנה.

מתוך תצוגה של דולצ מתוך תצוגה של דולצ'ה וגבאנה | צילום: אי פי אי מתוך תצוגה של דולצ

דומניקו דולצ'ה בן ה-53 שומר בקנאות על עצמאות בית האופנה ומסרב הן להנפקות והן למכירתו לכל גורם באשר הוא.

באחד הראיונות שהעניק אמר שחופש הוא ערך חשוב בעיניו: "חופש  מבטיח שאף אחד לא יכריח אותך לעשות את מה שאתה לא רוצה".

בין המבקשים לרכוש את דולצ'ה וגבנה נמנים ברנר ארנו המחזיק בקבוצת לואי ויטון (LVMH) ופרנסואה פינו, בעל השליטה בגוצ'י.

בתי אופנה נוספים נהנו מפריחת שוק היוקרה ב-2012: בית האופנה האיטלקי פראדה הכפיל את שווי השוק שלו, מניות בית האופנה האמריקראי מיקל קורס זינקו ב-87.3%, והוגו בוס הגרמני הגדיל את שוויו ב-44.5%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות