אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רק בטר פלייס מדשדשת: גם העולם לא מתחבר לחשמל

לא רק בטר פלייס מדשדשת: גם העולם לא מתחבר לחשמל

בעקבות מכירות חלשות יצאו פורד וניסאן במבצעים מיוחדים לדגמים החשמליים שלהן

28.01.2013, 08:29 | תומר הדר

המכירות האטיות של מכוניות חשמליות, מתברר, אינן נחלתו של שוק הרכב הישראלי בלבד. בדומה לבטר פלייס הישראלית, ענקיות הרכב מארה"ב ויפן נאלצו לצאת במבצעים בניסיון למכור את הדגמים החשמליים שלהן.

קראו עוד בכלכליסט

בשבוע שעבר הודיעה פורד ארה"ב, שהשיקה בשנה שעבר גרסה חשמלית של פורד פוקוס, על מבצע מכירות מיוחד למכוניתה החשמלית. במסגרת המבצע תוריד החברה 2,000 דולר ממחיר הבסיס של הפוקוס, שעד השבוע שעבר הוצעה בכ־40 אלף דולר. בנוסף תוזיל פורד גם את תוכניות החכירה על הפוקוס החשמלית. הסיבה למבצע ההנחות שמציעה פורד ארה"ב על הפוקוס החשמלית היא מכירותיו האטיות של הדגם. על פי נתוני פורד ארה"ב, עד כה נמכרו 685 דגמי פוקוס חשמליים, מתוך 1,627 מכוניות פורד פוקוס חשמליות שהחברה ייצרה אשתקד.

הדגם החשמלי של פורד פוקוס הדגם החשמלי של פורד פוקוס הדגם החשמלי של פורד פוקוס

פורד איננה יצרנית הרכב היחידה שאינה רווה נחת ממכוניותיה החשמליות: ניסאן ארה"ב הודיעה בשבוע שעבר שתוריד את מחירו של דגם הליף החשמלי מכ־34 אלף דולר ל־28,800 דולר. על פי נתוני ניסאן, נמכרו בכל ארה"ב בשנה בעברה 9,819 מכוניות מדגם זה. גם בבריטניה הודיעה ניסאן על הוזלת הליף מ־26 אלף ליש"ט ל־23.5 אלף ליש"ט. גם כאן, הסיבה היא מכירות חלשות.

ניסאן ליף צפויה להיות משווקת במהלך השנה הנוכחית גם בישראל. על פי דיווחים בתקשורת הזרה, הסיבה העיקרית למכירות האטיות היתה ונותרה חרדת טווח, כלומר החשש של נהגים מפני מצב שבו הרכב ייתקע ללא חשמל.

במסגרת תהליך השיקום שלה, החלה בטר פלייס להציע לאחרונה את המכוניות החשמליות של רנו פלואנס במסלולי מימון מיוחדים באמצעות חברות הליסינג. המבצע החדש כולל תשלום חודשי קבוע של 1,500 שקל לשלוש שנים.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אין הגיון הנדסי, סביבתי או כלכלי בהוספת מצבר כבד לרכב "רגיל"
הינע חשמלי "טהור" (לא היברידי) מתאים מאד לרכב קל: אופניים, קטנוע או אולי מכונית זעירה כמו רנו טויזי. "הדבקת" מצבר כבד לרכב ששוקל טונה וחצי נידונה מראש לכשלון. בכל דור ודור יש מי שמתעקשים ללמוד זאת בדרך הקשה, אבל כיום יש טכנולוגיה חלופית שיצרני רכב מסורתי אינם מכירים (ניהוג אוטומטי, fly by wire, מיגון אקטיבי, ...). יצרנים אינם מסוגלים להפריד את הבעיה (הובלת אדם אחד או שניים) מפתרונות ישנים שפותחו במאה ה-19, וחמור מזאת: אפילו אם יפתחו דגם בטכנולוגיה חדשה, הוא יחבל בליבה העסקית שלהם כיום (מכירת טונות של פלדה מעובדת). זו משימה לסטיב ג'ובס של התחבורה האישית. יש מתנדבים?
דרוש: סטיב ג'ובס , של התחבורה האישית  |  28.01.13