אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרוטרום: רווח שיא של 52 מיליון דולר ב-2012 צילום: אסנת שני

פרוטרום: רווח שיא של 52 מיליון דולר ב-2012

מדובר בעלייה של 24% לעומת 2011; ההכנסות צמחו ב-19% ל-618 מיליון דולר; משנת 2007 השקיעה פרוטרום 290 מיליון דולר ב-17 רכישות

13.03.2013, 10:06 | ענת ציפקין
פרוטרום, יצרנית תמציות טעם וריח לתעשיות המזון ומשקאות מסכמת שנה חזקה בהכנסות וברווח נקי תוך שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. מכירותיה של החברה הסתכמו ב-618 מיליון דולר, 19.2% יותר מאשר בשנת 2011 בשורה התחתונה חתום אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי שלה, על הרווח הנקי הגבוה ביותר בתולדותיה של החברה - 52 מיליון דולר, גידול של 23.7% לעומת שנת 2011. ה-EBITDA של פרוטרום זינק ב-24.9% ל-100.4 מיליון דולר .

קראו עוד בכלכליסט

התוצאות הכספיות בשנת 2012 הינן תוצאות שיא במכירות, רווח גולמי, רווח תפעולי, EBITDA, רווח נקוי ותזרים מזומנים. החברה משווקת כ-30 אלף מוצרים ב-130 מדינות.   

הגידול במכירות מוסבר בין היתר ברכישות שביצעה פרוטרום בשנים האחרונות. מדובר בסדרת רכישות שהינן חלק ממסע הרכישות האסטרטגי עליו הכריזה פרוטרום ב-2007, אז רכשה שבע חברות ב-100 מיליון דולר, ומיזגה אותן לתוך פעילותה במהלך 2008 . במחצית הראשונה של 2009 רכשה פרוטרום שלוש חברות נוספות בסכום כולל של 27 מיליון דולר, ומיזגה אותן לתוך פעילותה במהלך 2010. בשנת 2012, אחרי שש רכישות נוספות שביצעה ב-2011 בסכום כולל של 106 מליון דולר, רכשה את ETOL הסלובנית בתמורה ל-35.4 מיליון דולר. בסך הכל השקיעה פרוטרום 290 מיליון דולר משנת 2007 ב-17 הרכישות האחרונות.

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, צילום: עמית שעל אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום | צילום: עמית שעל אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, צילום: עמית שעל

פרוטרום פועלת במסגרת שתי חטיבות עיקריות – חטיבת הטעמים - המבוססת על ייצור, שיווק ומכירה של טעמים מתוקים ושאינם מתוקים לתעשיית המזון, משקאות ומוצרי צריכה. החטיבה השנייה היא חטיבת חומרי הגלם הייחודיים במסגרתה פועלת פרוטרום בפיתוח ייצור ומכירה של מיצויי טעם טבעיים ורכיבי מזון טבעיים לתעשיית המזון והמשקאות, פארמה וטיפוח אישי.

בתחום הטעמים מכירות פרוטרום גדלו בניטרול השפעת מטבעות ב-29.5% לעומת אשתקד, הגיעו לשיא של 457 מיליון דולר והיוו כ-74% מסך המכירות של החברה. הצמיחה בתחום זה, זהו הרווחי ביותר מבין פעילויות פרוטרום, נובעת מצמיחה פנימית בשיעורים שמעל קצב הצמיחה בשווקים בהם היא פועלת ומהרכישות שבוצעו בשנתים האחרונות בתחום הטעמים, שתרמו השנה כ-97.9 מיליון דולר למכירות. הצמיחה האורגנית בתחום זה הגיעה ל-3.1% בשנת 2012.

בתחום חומרי הגלם הייחודיים רשמה פרוטרום שיעור צמיחה יציב, דומה לשנת 2011 - 140.8 מיליון דולר. הסיבה ליציבות היא הקטנת מלאים אצל לקוחות. תחום מכירות קטן, נוסף, הוא תחום הסחר והשיווק- שהמכירות בו הסתכמו ב-22.3 מיליון דולר, גידול לעומת 6.3 מיליון דולר מכירות בתחום בשנת 2011.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות