אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שקדי על הסכם שמיים פתוחים: "שמים לנו אבן על הרגל ואומרים - תתמודדו"

שקדי על הסכם שמיים פתוחים: "שמים לנו אבן על הרגל ואומרים - תתמודדו"

מנכ"ל אל על אמר באולפן שישי בערוץ 2 על הסכם התעופה מול אירופה: "הסכם לא הדדי ולא שוויוני". השר כץ: "מספיק עם הוועדים והאיומים"

19.04.2013, 20:47 | כלכליסט

אני מאוד בעד שמיים פתוחים ובעד תחרות. אנחנו חושבים שהתהליך מבורך. מה שמטריד אותי זה המתכונת הנוכחית. זה לא תחרות הדדית ושוויונית, אלא לוקחים את ידי חברות התעופה, קושרים אותן, שמים אבן על הרגל ואומרים לנו תתמודדו. זה לא קביל, לא ראוי לא הוגן ולא שוויוני" - כך אמר הערב לאולפן שישי בערוץ 2 מנכ"ל אל על אליעזר שקדי. לדבריו, "במתכונת הנוכחית של ההסכם העבודה של ריקי כהן מישראל תועבר לגברת רייצ'ל מגרמניה".

קראו עוד בכלכליסט

שר התחבורה ישראל כץ: אמר בתגובה כי "מי שמאיים עלינו בשביתות מאיים על עצמו. מספיק עם הוועדים והאיומים. הממשלה צריכה לדאוג לאזרחים מול המונופולים. כל מונופול שבאים להילחם מולו מאיים בהתמוטטות".

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: יובל חן שר התחבורה ישראל כץ | צילום: יובל חן שר התחבורה ישראל כץ, צילום: יובל חן

לדברי כץ, "מדובר בתהליך שהתחיל ב-2005. 8 שנים לפני הבחירות. זו החלטה לגיטימית והיה ברור לי שההסכם יאושר. האירופים אישרו ההסכם, הכנסת אישרה והממשלה צריכה ביום ראשון לאשר את ההסכם. הצעד יוביל להוזלת הכרטיסים ולתיירות מוגברת, ייצור הרבה מקומות עבודה. שר האוצר לפיד חתום איתי על הצעת המחליטים שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון".

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
לא כדאי שאל על תקרוס
חברים, יהיה מאוד לא טוב אם אל על תקרוס ונישאר ללא חברת תעופה ישראלית. קצת בעייתי יהיה להסתמך על טיסות בחברות זרות של מדינות שחלקן לא מסמפטות אותנו ויעשו כל העולה על רוחן בהתאם לרמת ההאהדה כלפינו, כן ינחתו כאן לא ינחתו כאן. למה לנו להיות תלויים באחרים?
יצחק שמים  |  25.04.13
26.
קצת עובדות
בארץ קיימות 3 חברות תעופה,שביחד מונות כמה עשרות מטוסים, אם אני לא טועה כ50מטוסים,כולם ביחד מדובר בחברות קיקיוניות שבעולם התעופה הם לא על המפה ,ולכן כל אחד לחוד אין לא זכות קיום כלכלית ,ולכן הם מוכרחים להיתמזג. פתיחת השמים תוזיל בצורה משמעותית את מחירי הטיסה ל8 מיליון תושבי ישראל ויותר מזה תוזיל את המחירים לתיירים ,כתוצאה מהתחרות מה שיקרה זה יביא להתייעלות ולמיזוג בין החברות הישראליות,מספר קטן של עובדי החברות יילך הבייתה כתוצאה מהיתייעול,שכר של הטייסים הוותיקים יירד קצת,זה לא נורא ,מצד שני מספר התיירים יתרום לכלכלת ישראל עשרת מונים ,וכן על כל איש מחברת התעופה שיפוטר יגייסו מאות עובדים לתיירות,כך מה שנקרא תורת הרווחה עם ישראל ייצא מורווח ובגדול בנושא הוצאות הביטחון ,פה שקדי צודק וממשלת ישראל צריכה לתת פיצוי הולם לחברות , אזרחי ישראל תמיד יתנו העדפה לאל על בגלל הביטחון,,אפילו במחיר שהוא יותר גבוה,וזה אמוא לכסות את ההוצאות העודפות של אל על בנושא הביטחון
איציק  |  20.04.13
לכל התגובות