אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת הקלה תקועה? האוצר אישר פיילוט ל"רכבת מעופפת"

הרכבת הקלה תקועה? האוצר אישר פיילוט ל"רכבת מעופפת"

האוצר תקצב 250 אלף שקל לפיילוט של חברת נתע שיבחן מערכת הסעת המונים עם מסילה תלויה כחלופה או כהשלמה לרכבת הקלה

30.07.2013, 08:25 | ליאור גוטמן

משרד האוצר פנה בשבוע שעבר לחברת נתע (נתיבי תחבורה עירוניים) בבקשה שתקים פיילוט למערכת הסעת המונים בעלת מסילה תלויה כפתרון מחליף או משלים למערך הרכבת הקלה בתל אביב - פרוייקט שכבר חורג בכמה שנים ובכמה מיליארדי שקלים מהתכנון המקורי. עלות הפיילוט נאמדת בכ־250 אלף שקל והוא יוקם מחוץ לעיר, כדי לבחון את היתכנות הפרויקט ואפשרות הטמעתו באזור גוש דן. המכרזים לפיילוט אמורים לצאת עד סוף 2013, ותאריך היעד להקמת קרון אחד לבחינת הטכנולוגיה הוא תחילת 2014.

קראו עוד בכלכליסט

"רכבת מעופפת" "רכבת מעופפת" "רכבת מעופפת"

רעיון הרכבת התלויה אינו זר לבכירי הענף, ובימים האחרונים נערך במשרד התחבורה דיון ברכבות עירונית שבחן שימוש ב"רכבת המעופפת" בגוש דן. התוכנית אף הוצגה למועצה הלאומית לכלכלה.

התוכנית להקמת מערכת רכבתית תלויה הוצג בישראל בשנה שעברה על ידי חברת סקייטראן (SkyTran) האמריקאית. רכיבי המערכת כוללים מסילות גבוהות מאלומיניום שמוצבות באוויר, ומהן נתלים קרונות שיכולים לאכלס 3–2 אנשים. טכנולוגיית ההנעה היא חשמלית־מגנטית ואינה יוצרת חיכוך עם המסילה.

חברת נתע אישרה את פרטי הידיעה.

תגיות

58 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

58.
קצת הסברים.
הרעיון של סקיי-טראן הוא חשיבה אחרת על הסעת המונים. 1. עלות הקמת קילומטר של קו כזה היא כ-10% מעלות הקמת מסילת רכבת עילית או תחתית. 2. הרעיון הכללי הוא מה שאני קורא "תחבורה ציבורית אישית"- אתה לא עוצר בתחנות שאתה לא צריך; אתה לא מחכה לרכבת הבאה, אלא בכל רגע נתון מחכה לך קפסולה בתחנה; עלות ההקמה הזולה מאפשרת ריבוי תחנות עלייה-הורדה; העלאה מופרדת מההורדה, וכו' וכו'. 3. הקפסולות נוסעות על מסילות maglev שזה אומר שהן מורמות מעל המסילה ע"י מגנטים. אין מגע עם המסילה = אין רעש. 4. ההנעה חשמלית=אין זיהום. לפרטים כנסו לאתר skytran.net
03.08.13
לכל התגובות