אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה בוחנת לרשת ערים גדולות בעמדות טעינה למכוניות חשמליות צילום: בלומברג

המדינה בוחנת לרשת ערים גדולות בעמדות טעינה למכוניות חשמליות

בשבועות הקרובים ייערך לנושא סקר היתכנות בשיתוף מימוני של האיחוד האירופי. בין הערים שיבחנו לנושא - ת"א, חיפה וירושלים

16.09.2013, 22:22 | ליאור גוטמן
המדינה בוחנת לרשת ערים גדולות בעמדות טעינה למכוניות חשמליות. בשבועות הקרובים ייערך לנושא סקר היתכנות בשיתוף מימוני של האיחוד האירופי, שיבדוק עד כמה הנושא אפשרי מבחינת לוחות הזמנים או התאמה לחוקי התכנון והבנייה, כך שרכישה עתידית של רכב חשמלי לא תתקל במכשול שיווקי מצד הלקוחות. בין הערים שיבחנו לנושא ניתן למנות את תל אביב, חיפה וירושלים.

קראו עוד בכלכליסט

פרויקט זה, כמו גם הטמעת דלקים ביולוגיים וסינתטיים בתחבורה, עתידים לעלות מחר (ג') בישיבת הממשלה במסגרת הסקירה החצי שנתית של מינהלת תחליפי הנפט שמשותפת למשרדי רה"מ, האוצר והאנרגיה. יצוין שפרויקט הקמת רשת עמודי טעינה חשמלית בערים הגדולות קודם על ידי בטר פלייס, אולם הצבתן הייתה איטית מדי והסתכמה עד היום בכאלפיים עמדות בכל הארץ.

מכונית חשמלית, צילום: תומריקו מכונית חשמלית | צילום: תומריקו מכונית חשמלית, צילום: תומריקו

כזכור, בינואר האחרון אישרה הממשלה תוכנית שאפתנית לביטול התלות בנפט בתחבורה והמרת סל הדלקים מבנזין או סולר לכאלו מבוססי גז טבעי. החלטת הממשלה קבעה שעד שנת 2025 הדלק העיקרי בישראל יהיה גז טבעי, מה שהוביל להקמת קרן השקעות למיזמים שונים בנושא כמו גם לשורת פיילוטים בתחומי התחבורה הציבורית, כגון "הרכבת המעופפת". מי שעומד בראש המינהלת או אייל רוזנר מהמועצה הלאומית לכלכלה שבמשרד רה"מ.

פיילוטים אחרים שמקודמים במסגרת המינהלת היא הטמעת השימוש בגז טבעי דחוס (CNG) בכלי רכב כבדים כמו גם שימוש במתנול כתחליף לבנזין. מיזם אחד שנבחן הוא אפשרות להציב בערים הגדולות מכונות ממכר אוטומטיות עבור סוללות לאופניים חשמליים, כאלו שיאריכו את טווח הנסיעה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מה לא ברור לכם ?
המדינה לא מאשרת כי אז תפסיד את המיסוי על החשמל שאתם צורכים ב 500% על המחיר האמיתי. צריכת חשמל לטעינת רכב בטיר פלייס עולה עשירית ממה שהם מחייבים. קשקוש וסיפורי הבל. הם פוחדים שיפסידו מיליארדים ממסוי על הדלק (יותר מחצי), חיסלו את החברה בגלל בירוקראטיה של משרדי הממשלה. אם נטעין את רכבי ביטר פלייס בבית יעלה לנו קלומטר 6 אג׳ ולא 60 אגורות כפי שמחייבים בעלי הרכבים. אכן פריצת המטען תהפוך לאתגר לאומי ותכניס עשרות אלפים לכיסי הנהגים. שודדים !!!
שאול  |  19.09.13
לכל התגובות