אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופטיקה סמבה: רשת משקפיים ברזילאית מסתערת על ישראל

בלעדי לכלכליסט

אופטיקה סמבה: רשת משקפיים ברזילאית מסתערת על ישראל

צ'ילי בינס, רשת המשקפיים המובילה בברזיל, תפתח בישראל החל מפברואר 40 נקודות מכירה. היא תצטרך להתמודד בשוק שמגלגל 600 מיליון שקל בשנה ומאופיין בשחיקה ברווחיות. המייסד קאיטו מאיה: "נמכור מותג, לא כמו קרולינה למקה שמוכרים את בר רפאלי"

28.10.2013, 07:04 | אורנה יפת

"קרולינה למקה עושים בישראל עבודה טובה ואני מעריך אותם, אבל הם מוכרים את הדוגמנית היפהפייה שלהם (בר רפאלי — א"י) ולא מוכרים מותג. אני רוצה להכניס לישראל מותג משקפיים שינער את השוק ויוסיף לו פלפל", כך מצהיר בראיון ל"כלכליסט" קאיטו מאיה, בעל השליטה והמייסד של רשת המשקפיים הברזילאית צ'ילי בינס (chilli beans), שעומדת להיכנס לישראל בפברואר 2014.

קראו עוד בכלכליסט

המייסד של צ'ילי בינס חבר של סקאזי שעורך כל שנה מסיבות ענק קאיטו מאיה הוא איש עסקים לא קונבנציונלי. עד לפני 15 שנה הוא בכלל עסק במוזיקה והתפרנס מהיותו גיטריסט אורנה יפת, תגובה אחתלכתבה המלאה

הרשת, שפונה לצעירים עד גיל 35, תובא לארץ באמצעות הזכיינים ניצן הדס, לשעבר מנכ"ל H&O, וגידי לקס, לשעבר מנכ"ל כיתן תעשיות ופולגת ג'ינס (מי שינהל את הרשת בישראל הוא חן אשד). בכוונת השניים לפתוח בארץ תוך שלוש שנים 40 נקודות מכירה, שלפחות 70% מהן יהיו דוכנים בקניונים והיתר חנויות. לדברי הדס, "בשנה הראשונה נפתח 15 דוכנים או חנויות שיגלגלו כ־30 מיליון שקל. מילת המפתח היא הלוקיישנים שנצליח להשיג".

מאיה, איש ססגוני בפני עצמו (ראו מסגרת), הקים את הרשת ב־1998 ומיצב אותה כרשת אופנתית שמקושרת למוזיקה האלקטרונית בברזיל. יש לה כיום כ־600 נקודות מכירה, כאשר 520 מהן בברזיל והיתר בארה"ב, בפורטוגל, ובמדינות המזרח התיכון. בשנה הבאה צפוי המותג לפתוח גם חנות קונספט בטיים סקוור בניו יורק וכן באנגליה ובאנגולה.

chilli beans. תחום עיסוק: רשת ברזילאית למשקפיים ולמשקפי שמש. לים: קאיטו מאיה (71.1%) וג chilli beans. תחום עיסוק: רשת ברזילאית למשקפיים ולמשקפי שמש. לים: קאיטו מאיה (71.1%) וג'יי.פי מורגן (28.9%). שנת הקמה: 1998. משרדים: ברזיל וקליפורניה. נקודות מכירה: 600, מתוכן יותר מ־550 בברזיל בלבד. מחזור מכירות משוער ב־2013: חצי מיליארד דולר chilli beans. תחום עיסוק: רשת ברזילאית למשקפיים ולמשקפי שמש. לים: קאיטו מאיה (71.1%) וג

ינסו לשחזר את ההצלחה של כפכפי הוויאנס

בישראל נמכרים בכל שנה 2.3 מיליון זוגות משקפיים, והיקף המכירות מוערך ב־600 מיליון שקל בשנה. 65% מתוכם הם מכירות של מסגרות אופטיות. השוק מאופיין בתחרותיות גדולה ברמת המחיר ובשחיקה ברווחיות, שנגרמת עקב היבוא המקביל הנפוץ בתחום והעלייה המתמדת בשכר הדירה.

כל זה לא מרתיע את מאיה, שנחוש בדעתו לעורר את שוק המשקפיים עם צ'ילי בינס, ולאו דווקא באמצעות מלחמת מחירים. ייתכן שהביטחון שלו נובע מהצלחת מותג הכפכפים הברזילאי הוויאנס שלימד את הישראליות שכפכפי אצבע לא נועדו רק לים או בגלל החיבה של הישראלים לברזיל.

"בכל שבוע אנחנו משיקים בעולם עשרה דגמים של משקפיים, חמישה דגמים של שעונים ושלוש מסגרות אופטיות", אומר מאיה. "כשאתה עושה את זה, אתה מרענן את המותג. הקמפיינים שלנו הם לא קונבנציונליים. אני לא מצלם דוגמניות אלא מתבסס על שיתופי פעולה עם מוזיקאים מפורסמים בברזיל ובעולם. די.ג'יי סקאזי הוא חבר שלי וגם לני קרביץ. צ'ילי בינס הוא קודם כל מותג. הוא הרבה יותר ממשקפיים. כל החנויות הן בשירות עצמי".

מקולקציה אירוטית ועד משקפיים של לני קרביץ

מאיה מספר שאת השם צ'ילי בינס הוא בחר בעקבות החיבה שלו לפלפל שחור, "שאני מוסיף לכל דבר שאני אוכל". לדבריו, מדובר במותג המשקפיים המוביל בברזיל עם נתח של 22%, כאשר ריי באן מחזיק ב־11% ואוקלי ב־5%. "זה גם בגלל המחיר אבל הרבה מעבר לזה", הוא אומר. "זה המותג שתפס חזק. בכל חודשיים אנו משנים את הקונספט. השבוע, למשל, אנחנו משיקים קולקציה אירוטית, ובחנויות ירוצו על מסכי הווידיאו דגמי הקולקציה. אנחנו מייצרים אווירה בחנויות ומדברים אופנה".

קולקציה אחרת של הרשת, שצפויה להגיע לישראל בחודש מרץ, היא זו שעיצב קרביץ עצמו הכוללת, בין היתר, משקפיים ושעונים.

מותג זה חשוב, אבל האם אתה מודע לכך שהשוק בארץ הוא שוק של מחיר?

"המחירים שבהם נמכר צ'ילי בינס הם מחירים נוחים, נגישים, והאיכות גבוהה. בארה"ב מחיר זוג משקפיים נע בין 55 ל־65 דולר, בישראל המחיר יהיה זהה (מחירי המשקפיים בארץ ינועו בין 200 ל־350 שקל - א"י)".

אתם עושים מכירות סוף עונה?

"בצ'ילי בינס אין סוף עונה כי אנחנו לא שומרים סטוקים של דגמים בחנויות. יש לנו מחיר נגיש, ולכן אנחנו לא זקוקים למחירי סוף עונה וגם לא מגיעים לסוף העונה עם מלאי גדול בחנויות".

למה החלטת להיכנס לישראל?

"קודם כל ישראל זה מקום חשוב. יש הרבה יהודים חשובים שמסתובבים בעולם. מעבר לזאת, יש הרבה מהמשותף בין ישראל לברזיל ולצ'ילי בינס - יש פה הרבה שמש מרבית השנה וכולם הולכים עם משקפי שמש, כך שאני רואה בשוק פה פוטנציאל גבוה. צ'ילי בינס גם חזקה מאוד במוזיקה אלקטרונית, ובתל אביב יש הרבה די.ג'ייז. בנוסף, מצאנו פה שותפים עם ברק בעיניים, וזה מעבר לביזנס".

לפני שנתיים הכניס מאיה כשותף את בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן שרכש 28.9% ממניות החברה. "המטרה היתה להפוך לבינלאומיים ולפתוח מאות חנויות של המותג בעולם וזה עזר לנו לגדול ולהתפתח מחוץ לברזיל", מסביר מאיה. "הבנו שאין את הקונספט שלנו במקומות אחרים. בארה"ב אין לי מתחרים, כי שם המכירות של משקפיים הן בחנויות אופטיקה, שבהן יש הרבה מותגים. לנו יש מותג אחד".

כל חודשיים אנו משנים קונספט. השבוע אנחנו משיקים קולקציה אירוטית, והדגמים ירוצו בחנויות על מסכי הווידיאו. אנחנו מייצרים אווירה בכל החנויות ומדברים אופנה"

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
תפתחו את העיניים! להזמין באינטרנט ברבע מחיר.כל 1+1 עובדים עליכם.כל ההנחות,זה שקר.ט
לקנות באינטרנט! אפילו חנויות שנמצאות כאן ויש להם אתר באינטרנט הם לוקחים פחות. זה כלמכך מעצבן אותי כשאני רואה את המחירים וכאילו ההנחות ענק שחנויות עושות, הכל זה שטויות. מחתחילה הם כתבו מחיר גבוה ואחכ משחקיםמעם הנחות. אנשים, עובדים עלינו בכל מקום ואין לנו שליטה, כאן יש. להתחבר לרשת ולהזמין
קובי , תל אביב  |  13.05.14
21.
משקפיים זה לא נעליים
האם המחיר הוא חזות הכל? מה עם בדיקה בידי אופטומטריסט מיומן? האם אין לזה כל ערך בעיניכם? אני יכול רק להעיד מניסיוני (22 שנים כאופטומטריסט מוסמך) על מספר פעמים שבזכות בדיקה שערכתי לפציינטים, אבחנתי בעיות חמורות שהופנו מידית לטיפול רפואי. זכורים לי שני מקרים בהם פציינטים שנשלחו על ידי לבדיקות רפואיות אובחנו כסובלים מגידול בראש וניצלו בזכות הגילוי המוקדם. רק בשבוע האחרון, הגיעה אליי פציינטית שסבלה ממיגרנות יותר מ-10 שנים והתברר שבמשקפיה נעשתה טעות שנגררה (הטעות הועתקה שוב ושוב בחנויות שלא עורכות בדיקה) ועדשות ימין ושמאל הוחלפו ביניהן. אופטומטריסט מוסמך לומד במשך 4 שנים ועובר השתלמויות במשך כל חייו. האם אין לזה ערך? ולכל החכמים שמדברים על קרטליזציה בענף האופטיקה, תתעוררו! ענף האופטיקה בארץ הוא מהתחרותיים ביותר וחנויות רבות פושטות רגל מדי שנה. מתח הרווחים הוא נמוך ביחס לעלות הציוד, שכר העובדים המקצועיים והוצאות אחזקת העסק.
אופטומטריסט , ראשון לציון  |  07.04.14
20.
ל 18, 6 צודק ואתה לבטח שיך לתעשיית הגזל
בארץ רשתות המשקפיים עושות לי מבצעים של שלושה במחיר אחד וכדו', כשכל רצוני הוא בזוג משקפיים בודד אחד בלבד. ולא צריך שיעשו לי אילו הנחה בדמות זוגות נוספים שאין לי צורך בהם. הזמנתי זוג משקפיים מחנות אינטרנטית מכורת, הזוג כולל משלוח עלה לי 230 ש"ח (מספרים מעל 6 כולל צילנדרים) ובניגוד להשמצות שלך, הוא כן איכותי לא פחות ממה שנמכר בארץ. ואני יכול לספר לך שגם בארץ הכניסו לי שטרנוגול ברשתות מוכרות בדמות משקפיים שלא הוכנו בדיוק לפי המרשם, ולבסוף התעקשו שהם צודקים. אז תמשיך אתה לקנות בארץ, אני קונה רק דרך המרשתת
רון  |  29.10.13
18.
לתגובה 6 אילן מחיפה
קודם כל הנתון 600 מיליון לא נכון, אלא 800 מיליון בשנה, מעבר לזה בחנויות ובקלניקות לא מוכרים רק משקפיים, גם עדשות מגע שמהוות 20% מהמחזור, וגם תמיסות למשל שעלותן נעה בין 40 ש"ח ל 100 ש"ח, אפילו שרוך ב 5ש"ח. מעבר לזה אופטומטריה זה מקצועיות ושירות, כל פציינט שנכנס חשוב. ועיניים זה איבר עדין ורגיש, קרולינה למבקה והצ'ילי הזה.עושים רע לך רע לי רע לכולם. העדשות הם ברמה אופטית ירודה ביותר, ליטוש, שקיפות, מרכז אופטי בכלל לא במרכז, עיוותי צבע בכל מקום בעדשה, ועוד... תאמין לי שזה רק קצה הקרחון, בקיצור סלט ירקות עם סלט פירות. החלק שלי בעניין הוא להפיץ את הבשורה, להסביר לאנשים מה הם קונים במקומות מהסוג הזה, ולא למכור רק את המרשם לאף אחד בשום מחיר!!!!!
אופטימטריסטית , מרכז  |  28.10.13
לכל התגובות