אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש סיים את השביתה בנמל אשדוד; פריקת המכוניות תחודש צילום: אוראל כהן

ביהמ"ש סיים את השביתה בנמל אשדוד; פריקת המכוניות תחודש

לאחר ששלוש אוניות עמוסות במכוניות חדשות "ברחו" לנמל חיפה, שופטת בית הדין לעבודה קבעה כי אין לעכב משלוח בדרכו ליבואן הרכב. העובדים ידרשו לתת שעות נוספות כדי "לשחרר את הלחץ" שנוצר

11.11.2013, 16:52 | ליאור גוטמן

השביתה הסתיימה, עד לפעם הבאה: בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע לפני שעה קלה (ב') שעובדי נמל אשדוד יחזרו לאלתר לעבודתם בכל הענפים והמגזרים. נשיאת בית הדין, השופטת אורלי סלע, קבעה שעל העובדים לחזור לאלתר ולחדש את פריקת המכוניות החדשות ואף חידדה שאסור לעכב אף משלוח בדרכו ליבואן הרכב.

קראו עוד בכלכליסט

נמל אשדוד. נזק של 50 מיליון שקל לטענת ההנהלה, צילום: גדי קבלו נמל אשדוד. נזק של 50 מיליון שקל לטענת ההנהלה | צילום: גדי קבלו נמל אשדוד. נזק של 50 מיליון שקל לטענת ההנהלה, צילום: גדי קבלו

כזכור, בחמישי האחרון החלו עיצומים בתחום שגרמו לשלוש אוניות "לברוח" לנמל חיפה ולהשאיר את נמל אשדוד מחוסר עבודה. לטענת הנמל, עד כה נגרמו לו נזקים בהיקף של כ-50 מיליון שקל שעלולים להתגלגל לשכר העובדים המועסקים במגזר המכוניות. יצוין כי נמל אשדוד הוא שיאן פריקת המכוניות בישראל וקרוב ל60% מהמכוניות החדשות שנכנסות למדינה בשנת עבודה עובדות דרך רציפיו.

במקביל, השופטת סלע קבעה שהעובדים מחוייבים לתת שעות נוספות לטובת הנמל כדי "לשחרר את הלחץ" שהצטבר שם מתחילת העיצומים. עוד נקבע שעובדי הנמל יחזרו לתרום שעות נוספות כדי לשפר את תפוקות הנמל שנפגעו בשבועיים האחרונים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
חשבון פשוט..
נמל אשדוד מכניס 1.1מיליארד ₪ בשנת עבודה מלאה, שזה כולל את כל סוגי המטענים (צובר, מטען כללי, מכולות, ומכוניות), אז שמישהו יסביר לי איך בשלושה ימים של אי פריקת מכוניות בלבד (שאר המטענים עבדו כרגיל) הנמל הפסיד 50 מליון, הרי לפי החשבון הזה הנמל היה צריך לגלגל יותר מ 10 מליארד ₪ בשנה, וזה עוד כתוב בעיתון כלכלי... אוי לבושה
מרדכי , אשדוד  |  12.11.13