אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פריון במשא ומתן לרכוש את MyThings בכ-150 מיליון דולר צילום: אוראל כהן

פריון במשא ומתן לרכוש את MyThings בכ-150 מיליון דולר

הרכישה תסייע לפריון לשווק תוכנות ואפליקציות בעידן שאחרי המיזוג עם פעילות סרגלי הכלים של קונדואיט

19.01.2014, 08:52 | אסף גלעד
ענקית סרגלי הכלים פריון (Perion) מנהלת משא ומתן עם חברת הפרסום המקוון MyThings לרכישתה תמורת כ- 150 מיליון דולר, הרוב תמורת מניות. הרכישה תספק לפריון זרוע של פעילות פרסום בתחום ה- Display, ותסייע לה לשווק תוכנות ואפליקציות בעידן שאחרי המיזוג עם פעילות סרגלי הכלים של קונדואיט.

קראו עוד בכלכליסט

ועם זאת, מדובר בעסקה מפתיעה עבור MyThings, חברה מבטיחה שבעבר תכננה לצאת להנפקה וייצרה הכנסות בקצב שנתי של 100 מיליון דולר. לפי ההערכות, הנפקת המתחרה Criteo פגעה ב-MyThings, ומיצבה את קריטאו כשחקנית הגדולה בשוק, דבר שהביא לה לקוחות רבים על חשבון המתחרה הישראלית. "ההנפקה מיתגה את קריטאו כשחקנית החזקה והיחידה בשוק והשאירה בצד את MyThings", אומר גורם בכיר בענף הפרסום המקוון.

בני ארבל ובכירי MyThings, צילום: אוראל כהן בני ארבל ובכירי MyThings | צילום: אוראל כהן בני ארבל ובכירי MyThings, צילום: אוראל כהן

MyThings נחשבת לחברה הישראלית הגדולה ביותר בסגמנט של הפרסום המקוון המכונה Retargeting, מודעות פרסום המנסות להחזיר גולש לאתר קניות בו ביקר בעבר. לדוגמא, גולש שבחן רכישת נעליים באתר מסחר אלקטרוני, התחרט וגלש לאתר חדשות, יקבל באנר המציג את הנעליים אותם בחן, או אפילו מוצר אחר מאותה חנות נעליים בצירוף קופון שהופך את הקנייה למשתלמת יותר. סגמנט זה, המזכיר פעולה של שימור לקוחות או פרסום ללקוחות חוזרים, הוא אחד הצומחים בענף הפרסום המקוון.

רכישת MyThings יכולה לסייע לפריון לפרסם סרגלי כלים, תוכנות ואפליקציות אותן היא מפיצה. עיקר השימוש בטכנולוגיית retargeting בתחום סרגלי הכלים נעשה כיום כחלק מתוסף השוואת מחירים או מסחר אקלטרוני, ולפיכך אם פריון תמזג לתוכה את MyThings היא תצטרך לפתח פעילות של תוספי המלצה ('נון סרץ'') או לרכוש אחת כזו.

אם תצא העסקה אל הפועל בסכום המדובר, 150 מיליון דולר, הרי שיהיה זה מכפיל של פי 4 על ההון שהושקע ב-MyThings מלכתחילה: 37 מיליון דולר על ידי הקרנות כרמל, ויולה, אקסל, טי ונצ'רס של דויטשה טלקום.

מפריון לא נמסרה תגובה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מנדלבאום משחק בבורסה
את מנדלבאום לא באמת מעניין המוצר או הערך של החברה או העובדים שלה. מעניין אותו רק מה יקרה למניה. כל הפריון הזו זו פרמידה שבנויה על שאריות של חברות שבעבר הצליחו להרוויח יפה בתעשיה קשה ומאוד דינאמית, ובמעמד הרכשיה הצליחו להזניק את המניה (והאגו של מנדלבאום) למעלה. מאחר והוא קונה חברות שעתידן כבר מאחוריהן, הן לא באמת מצליחות. כך שהדרך שלו להראות לבורסות הצלחה זה לעבור לרכישה הבאה בהתבסס על עליית הערך שנבעה מהציפיות שבאו בעקבות הרכישה הקודמת. יש מי שיקרא לזה פירמידה (או פונזי)... אני מציע לבחון מה קרה בשנה האחרונה עם המוצרים והעובדים של החברות שהוא רכש.
מהתעשייה  |  20.01.14