GM שוב נתפסה על חם: "התעלמה מבעיה במערכת ההיגוי במשך שנים"
מסמכים שפרסם הממשל בארה"ב מגלים כי ג'נרל מוטורס התעכבה בביצוע ריקול לכ-334 אלף מכונית מדגם סטורן איון, אף שקיבלה אלפי תלונות וכ-30 אלף בקשות לתיקון במסגרת האחריות
ג'נרל מוטורס התעכבה שנים בביצוע ריקול לכ-334 אלף כלי רכב מדגם סטורן איון, אף שקיבלה אלפי תלונות מנהגים וכ-30 אלף בקשות לתיקון במסגרת האחריות - בגין בעיות במערכת ההיגוי. כך עולה ממסמכים שפרסם היום הממשל בארה"ב.
קראו עוד בכלכליסט
עוד עולה כי הסוכנות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) לא ביקשה לבצע ריקול לרכבים משנות המודל 2004-2007, אף שלפני שנתיים פתחה בחקירה ומצאה כי 12 תאונות, בהן נפצעו שני נוסעים, אירעו בגלל בעיה כשל חשמלי במערכת ההגה כוח.
נגד ג'נרל מוטורס ו-NHTSA הופנתה באחרונה ביקורת רבה בעקבות התגובה האיטית שלהן לתקלות במערכת ההתנעה של 2.6 מיליון מכוניות קטנות; ענקית הרכב הודתה כי ידעה על הבעיה במשך יותר מעשור, אך ביצעה קריאת תיקון (ריקול) רק בפברואר האחרון.
המכוניות מדגם סטורן איון נכללה בריקול עליו הוכרז ב-31 במרץ ואשר כלל 1.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם - ואשר במסגרתו הוחלף המנוע החשמלי של ההגה. במקרה של תקלה חשמלית במערכת ההגה כוח ניתן אמנם לשלוט ברכב - אך יש צורך בהפעלת מאמץ רב, בעיקר במהירויות נמוכות.
ג'נרל מוטורס הודתה בהצהרה שפרסמה היום כי לא עשתה מספיק מאמצים כדי לטפל בתקלה במערכת ההיגוי. ב-NHTSA אמרו כי הם בודקים את המקרה.
5 תגובות לכתיבת תגובה