אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל לקראת העסקה הגדולה בתולדותיה: במו"מ לרכישת ביטס ב-3.2 מיליארד דולר צילום: אי פי אי

אפל לקראת העסקה הגדולה בתולדותיה: במו"מ לרכישת ביטס ב-3.2 מיליארד דולר

ביטס אלקטרוניקס הוקמה ב-2008 על ידי מפיק המוזיקה ג'ימי אייבין וזמר ההיפ הופ ד"ר דרה - ומשווקת אוזניות ושירותי מוזיקה בסטרימינג

09.05.2014, 08:36 | בלומברג

ענקית הטכנולוגיה אפל צפויה לחתום בקרוב על הסכם עם ענק ההיפ הופ, ד"ר דרה. על פי מקורבים לנושא, אפל נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת יצרנית האוזניות ושירות המוזיקה בסטרימינג, ביטס אלקטרוניקס (Beats Electronics) עבור 3.2 מיליארד דולר. במידה והעסקה אכן תצא לפועל תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר עד כה של יצרנית האייפון.

קראו עוד בכלכליסט

ביטס אלקטרוניקס הוקמה ב-2008 על ידי מפיק המוזיקה ג'ימי אייבין וזמר ההיפ הופ ד"ר דרה. רכישתה תרחיב את יכולותיה של אפל בכל הקשור למוזיקה באינטרנט, בזכות הבעלות על שירות ביטס מיוזיק שיצא לדרך השנה. השירות, בעלות של 10 דולרים לחודש, מעניק למנויים גישה חופשית לכל השירים בקטלוג החברה דרך מכשירי הסמארטפון, הטאבלט או המחשב.

מוזיקה נחשבת לאחת מאבני הפינה בעסקים של אפל, בעיקר בשל חנות אייטונס, ואולם המכירות מהורדות דיגיטליות רשמו בשנה שעברה ירידה ראשונה על רקע התחרות משירותי סטרינינג כמו ספוטיפי ופנדורה מדיה.

מנכ"ל אפל טים קוק, צילום: איי אף פי מנכ"ל אפל טים קוק | צילום: איי אף פי מנכ"ל אפל טים קוק, צילום: איי אף פי

הרכישה הצפויה מלמדת כי אפל מתכוונת להשיק שירות מוזיקה למנויים שיתחרה בספוטיפי. זאת, אף שמייסד החברה המנוח סטיב ג'ובס התנגד למהלך כזה בטענה כי אנשים לא רוצים לשכור את המוזיקה שלהם. "הם קונים לתוך העתיד, והעתיד יהיה סטרימינג ומנויים", אומר ג'ון אירווינג, נשיא שירות המוזיקה המתחרה רפסודיה אינטרנשיונל. "ההכנסות מסטרימינג וממנויים צומחות, בעוד ההורדות מתכווצות. כולם עוסקים בסטרימינג ובמנויים".

בנוסף לסטרימינג, העסקה תעניקה לאפל שליטה על האוזניות הידועות של ביטס. אייבין ודרה שיווקו באגרסיביות את האוזניות כאביזר אופנתי שיתאים לקהל הרחב ואף החתימו מפורסמים וספורטאים כמו שחקן הכדורסל לברון ג'יימס לפרסם את המוצר.

אפל מגבירה לאחרונה את קצב הרכישות שלה, וב-18 החודשים ביצעה 24 רכישות. אולם רכישת ביטס שונה מההתנהלות הרגילה של אפל, שלרוב בוחרת לרכוש חברות קטנות ולשלב אותן בתוכה. "אנחנו לא במרוץ להוציא הכי הרבה או לרכוש הכי הרבה", אמר בחודש שעבר המנכ"ל טים קוק.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מצא מין את מינו
שני מותגי על שהשם שלהם שווה הרבה יותר מהמוצר עצמו ושאנשים מוכנים לשלם סכומים בלתי הגיוניים למשהו שהוא דומה, או פחות טוב ממוצרים אחרים השוק. במקרה של אפל שמחיר מופרז והמוצר מוגבל אבל, לפחות, הוא איכותי ועובד טוב אבל במקרה של ביטס מדובר על מוצר בינוני ומטה במחיר של מוצר פרימיום.
אמיר  |  09.05.14
4.
לאבנר
תבדוק כמה משתמשים יש לסטרימינג הזה וכמה אנשים זה מוסיף בעצם לספר טלפונים של אפל. זה מה שהם קונים וזה מה שמעניין אותם. יש כאן עניין ברור של השתלטות על קו ה"צעירים" שכן רוכשי הBEATS הם בדרך כלל נפגעי תרבות שלא באמת יודעים מה הם קונים ומשלמים הון תועפות על שם. מתאים מאוד לאפל לא ?
09.05.14
לכל התגובות