אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לשכת סוכני הביטוח לא מוותרת: קמפיין רדיו של ביטוח ישיר נפסל מחשש להטעיה צילום: דפנה גזית

לשכת סוכני הביטוח לא מוותרת: קמפיין רדיו של ביטוח ישיר נפסל מחשש להטעיה

הרשות השנייה הורתה להסיר תשדיר שקידם את מבצע "0% מע"מ על ביטוח דירה" מאחר שעל ביטוח לא נגבה כלל מע"מ. החברה: "לא היה פסול בפרסומת"

02.12.2014, 09:40 | אופיר דור

הרשות השנייה הורתה למנהלי תחנות הרדיו האזוריות בתחילת השבוע להפסיק לאלתר את שידורו של קמפיין פרסומי של חברת ביטוח ישיר למבצע "0% מע"מ על ביטוח דירה". זאת מחשש להטעיית הציבור, שכן על מוצרי ביטוח בלאו הכי לא משולם מע"מ. כך נודע ל"כלכליסט". ועדת הפרסומות של הרשות החליטה להוריד את הקמפיין בעקבות תלונה של לשכת סוכני הביטוח, שבה הבהירה כי בישראל אין חובת תשלום מע"מ על מוצרי ביטוח.

קראו עוד בכלכליסט

במכתב שהעבירה המשנה למנכ"ל הרשות איילת מצגר למנהלי תחנות הרדיו היא כותבת כי בנוסח הקיים ישנה הטעיה: "מחיר הביטוח אינו כולל מע"מ, ואילו מהתשדיר עולה מצג שונה או לכל הפחות קיים חשש ממשי למצג שונה. על כן יש לשנות את נוסח התשדיר כך שיוסר החשש האמור". תחנות הרדיו וביטוח ישיר יכולות להגיש ערער על ההחלטה. התשדיר המדובר כולל דיאלוג בין שני דוברים המתייחס להצעת חוק 0% מע"מ על דירות. "אתה יודע, אני כל הזמן שומע על חוק 0% מע"מ. כן יעבור, לא יעבור", אומר אחד הדוברים. "עזוב. בזמן שכולם מדברים, בביטוח ישיר כבר יש 0% מע"מ על ביטוח דירה". לפי הפרסומת, ביטוח ישיר מציעה הנחה של 18%, כשיעור המע"מ, על ביטוח דירה, מבנה או תכולה.

שני כהן בקמפיין למותג 9 מיליון של ביטוח ישיר. התחיל את המלחמה בלשכת סוכני הביטוח, שהתלוננה גם על קמפיין הרדיו, צילום: דפנה גזית שני כהן בקמפיין למותג 9 מיליון של ביטוח ישיר. התחיל את המלחמה בלשכת סוכני הביטוח, שהתלוננה גם על קמפיין הרדיו | צילום: דפנה גזית שני כהן בקמפיין למותג 9 מיליון של ביטוח ישיר. התחיל את המלחמה בלשכת סוכני הביטוח, שהתלוננה גם על קמפיין הרדיו, צילום: דפנה גזית

ברשות השנייה משתדלים להימנע מפסילת פרסומות לשידור, במיוחד לנוכח המשקל הגדל שנותנים בתי המשפט לחופש הביטוי המסחרי בשנים האחרונות. ואולם, במקרים שבהם עולה חשש להטעיה או לפגיעה ברגשות הציבור מורה הרשות על פסילת הפרסומת או על תיקונה. כך לדוגמה הורתה הרשות לסלקום באוגוסט האחרון לתקן פרסומת שהשתמע ממנה כי החברה יכולה להציע טכנולוגיה של דור 4.5 בסלולר, שאינה זמינה כלל בישראל. חברת ביטוח ישיר מנגחת כבר שנים את סוכני הביטוח הפרטיים באמצעות סדרת הפרסומות בכיכובה של שני כהן למותג 9 מיליון, שבמרכזה עומדת הדמות של שוקה, סוכן ביטוח נהנהתן המתעשר על חשבון לקוחותיו. לאחר שלא הצליחה להביא להסרת הפרסומת המלגלגת באמצעים משפטיים, יצאה הלשכה בספטמבר השנה בקמפיין נגדי בהשקעה של כמיליון שקל המציג לכאורה את "שוקה האמיתי", סוכן ביטוח קשוב הדואג ללקוחותיו.

מביטוח ישיר נמסר: "קמפיין הרדיו של נובמבר כבר לא באוויר כי הסתיים. פניית הרשות השנייה התקבלה אמש ואף שהקמפיין ממילא לא היה באוויר העברנו לרשות את תשובתנו. להערכתנו, לא היה כל פסול בפרסומת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות