אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרווח התפעולי של HOT ירד ב-7% ברבעון הראשון, 7,000 מנויי טלוויזיה עזבו צילום: אלי דסה

הרווח התפעולי של HOT ירד ב-7% ברבעון הראשון, 7,000 מנויי טלוויזיה עזבו

הכנסות קבוצת התקשורת ברבעון הסתכמו ב-996 מיליון שקל. מספר לקוחות הסלולר שלה צמח ב-84 אלף, אך ההכנסה מכל לקוח קטנה דרמטית בשל המבצעים שיזמה HOT mobile

12.05.2015, 09:30 | אופיר דור

רבעון ראשון חלש לקבוצת התקשורת HOT עם ירידה כמעט בכל הפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים. החברה המשיכה לאבד ברבעון הראשון של השנה לקוחות טלוויזיה ואינטרנט כמו בכל 2014 ונקודת האור המרכזית שלה היתה הצמיחה המהירה במספר מנויי הסלולר.

קראו עוד בכלכליסט

עם זאת, בעקבות המבצעים התוקפניים שהובילה HOT בתחום הסלולר במהלך הרבעון, ובראשם מבצע של 2 קווים ב-40 שקל, נחתכה בדרמטיות ההכנסה שלה ממנוי במגזר זה.

זהו הרבעון הראשון שבו באה לידי ביטוי הכניסה של סלקום לשוק הטלוויזיה. סלקום גייסה למעלה מ-20 אלף מנויי טלוויזיה ברבעון ובוודאי השפיעה גם היא על אובדן הלקוחות של HOT בתחום זה.

 

קבוצת התקשורת HOT סיימה את הרבעון הראשון של 2015 עם הכנסות של 996 מיליון שקל לעומת 1.02 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדו"ח הכספי של החברה המתפרסם היום. מדובר בירידה של 2% הנובעת מאובדן לקוחות טלוויזיה שהתקזזה בעליה בהכנסות החברה ממגזר הסלולר.

ה-EBIDTA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) של קבוצת HOT עמד על 431 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של 31 מיליון שקל או 7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח התפעולי היא תוצאה של אובדן ההכנסות כמו גם מעלייה בעלויות רכש מכשירים סלולריים כתוצאה מגידול במכירות שלהם.

ממיר של HOT ממיר של HOT ממיר של HOT

הרווח הנקי של החברה ברבעון הסתכם ב-29 מיליון שקל לעומת 43 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטוו של 33% על אף ירידה בהוצאות המימון והוצאות המס של החברה. בתוך כך מדווחת HOT על עלייה משמעותית בהשקעות שלה בכל הנוגע לתשתית התקשורת הקווית שלה שהסתכמו ב-242 מיליון שקל ברבעון לעומת 145 מיליון בתקופה המקבילה.

HOT סיימה את הרבעון הראשון עם 846 אלף מנויי טלוויזיה, ירידה של 7,000 מנויים ביחס לסוף 2014. מדובר בהמשך המגמה של אובדן מנויי טלוויזיה של HOT שנמשכה לאורך כל 2014. החברה מסיימת עם 712 אלף מנויי אינטרנט, ירידה של 1,000 מנויים ביחס לסוף 2014. לעומת זאת בטלפוניה הקווית גדל מספר המנויים של HOT ב-1,000 ל-672 אלף מנויים. מספר לקוחות הטריפל של HOT גדל גם הוא ב-5,000.

נקודת האור היחסית מבחינת HOT היא בתחום הסלולרי שם המשיכה החברה לצמוח וסיימה את הרבעון עם 1.05 מיליון מנויים – עלייה 84 אלף מנויים בתוך שלושה חודשים. עם זאת ההכנסה של HOT מלקוח סלולר ממשיכה להישחק ועמדה על 57 שקל בלבד – לעומת 69 שקל ברבעון הרביעי – כתוצאה מהמבצעים האגרסיביים שיזמה HOT ובראשם המבצע של 2 קווים ב-40 שקל. מבצע זה בא בתגובה לכניסתה של סלקום לטלוויזיה אך הוא עלה ביוקר גם ל-HOT.

לדברי מנכ"ל HOT אילן צחי, "ברבעון החולף המשכנו ביישום האסטרטגיה של הקבוצה עליה הכרזנו בשנה החולפת. סיימנו את הרבעון עם מעל מיליון לקוחות חדשים ב-HOT mobile, הגדלנו את מספר לקוחות הטריפל, העלנו את רף ההשקעה בתשתיות בשוק, השקנו חבילות חדשות לצרכנים והמשכנו למקד מאמצים והשקעה משמעותית בשיפור השירות והמענה ללקוחות".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
ברור שהוט יפסידו את מנויי הטלויזיה  שירות גרוע
ברור שהוט יפסידו את מנויי הטלויזיה  שירות גרוע מאין כמותו , יש תקלה צריך יום חופש כדי לדבר עם נציג שירות , והוט אכלה קנסות לא מבוטלים ממשרד התקשורת . אני לא רוצה לחשוב כמה זמן לקח לכל האנשים להתנתק מהשירות של הוט . ואחרון אחרון חביב , אם אתם באמת רוצים שאנשים ישארו איתכם בכבלים (בטלויזיה) הגיע הזמן שתפסיקו להתקמצן על נציגי שירות ותעלו את רמת השירות כי אחרי הכל הלקוח לא צריך אתכם , אתם צריכים אותו , לקחתם על עצמכם יותר מידיי תכנים שאתם לא מצליחים לעמוד בהם ... ראו דוגמא yes רק טלויזיה ושירות מקסים ונפלא מענה מהיר ויעיל .... הייתי מנוי של הוט בעבר וברחתי כל עוד נפשי בי אחרי 6 שעות שנציג מעביר לנציג . אבל הכי חשוב שאת הכסף כולם לוקחים בזמן ולא שוכחים חלילה . תישרפו הוט 
Hat  |  23.10.16
8.
להנהלת הוט - כדאי שתקרא מקרה אמיתי שקרה לי:
שוחחתי עם נציג שהבטיח לי ערוצים מסויימים פתוחים בסכום כסף חודשי מסוים. אחרי מספר שעות הבנתי שלא קיבלתי שום דבר ממה שהובטח (כל הערוצים שהובטחו לי היו סגורים). פניתי לשירות הלקוחות ואמרו שאין חבילה כמו זו שהובטחה לי ולמעשה אני בחבילה הצרה (ערוצי עיד"ן+). ביקשתי שיבדקו את ההקלטה של השיחה, אך לדבריהם השיחה לא הוקלטה ולכן לא יכולים לתת את מה שאני טוען שהובטח. אז ביקשתי לחזור אחורה לחבילה שהיתה לי עד לאותו מועד. נעניתי שהחבילה שהיתה לי בעבר (5 שעות אחורה) לא קיימת יותר ולכן גם לא אוכל לחזור אליה. הבנתי שמדובר בחברה רעה, עם שירות שקרי, יחס מזוויע ומחירים מופקעים. עזבתי אותם. על הדרך העברתי גם את ההורים שלי. מבחינתי המחיר ששילמו על הטעויות מולי שווה לאובדן שני לקוחות.
לקוח לשעבר  |  12.05.15
7.
YYYYY טוקבקיסטים ממומנים של השרלטן GOLAN עובדים קשה כאן - שקוף.
מי שמתץייקם כאן באפססס השקעות ומפר תנאי רשיון ומשתין מהמקפצה על משרד התקשורת והרגולטור עסוק בהשמצת כולם והקמת עליהום מתוזמן וממומן על הוט בפרט ????. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח כל כף שקוף שבא להקיא. איזה בידוריזציה העליהום שמיכאל גולן מנסה לקומם על כולם כאסטרטגיה להסתרת נוכלות בהתנהלות גולן כבר לא משכנע.
ILIAD  |  12.05.15
6.
היום תבעתי אותם
סיפור אמיתי מהיום: הגשתי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות , כשהמזכירה ראתה את מי אני תובע היא חייכה ואמרה "נו , הוט , כרגיל עוד תביעה.... ניסו להתעלל בי מכל עבר , ניתוקי שיחות , הבטחות שווא , התשה בטלפון , ומה לא. רק אם נציף אותם בתביעות אולי יבינו שהם לקוחות שלנו ולא אנחנו שלהם
אבי , השרון  |  12.05.15
לכל התגובות