אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מחזירה את הציוצים למנוע החיפוש

גוגל מחזירה את הציוצים למנוע החיפוש

אחרי נתק של קרוב לארבע שנים, ענקית החיפוש וטוויטר מהדקות שוב את הקשרים העסקיים שלהם. התוצאה הוא פורמט חדש למנוע החיפוש במובייל, עם גלרייה מתחלפת של ציוצים ותמונות

20.05.2015, 16:36 | נמרוד צוק

ב-2011, שיתוף הפעולה בין גוגל וטוויטר הגיע לסיומו, וגוגל הפסיקה לאנדקס ציוצים בזמן אמת. לפני מספר חודשים החברות חתמו על הסכם הבנות ושיתוף פעולה חדש. היום (ד') אנחנו רואים את הפירות של שיתוף הפעולה הזה: פורמט חדש ובולט למנוע החיפוש במובייל, שנועד להציג מספר גדול יותר של ציוצים. העיצוב החדש החל להופיע  בתוצאות החיפוש של גולשים בארצות הברית. נכון לרגע זה, העיצוב מופיע רק לגולשים דרך גרסאות הסלולר והווב. בעתיד הפרישה העיצוב החדש תורחב, והוא יגיע לכל המשתמשים, כולל לגרסאות הדסקטופ.

קראו עוד בכלכליסט

העיצוב החדש משלב את הציוצים בחלק מהמקרים בראש תוצאות החיפוש, כשהוא תופס כשני שליש ממסך הסמארטפון. הפורמט הוא של "קרוסלה" - כותרת המבהירה שמדובר בציוצים בזמן אמת המגיעים מטוויטר, יחד עם ציוץ רלוונטי, תמונה רלוונטית, שעת פרסום הציוץ, שם המשתמש וקישורים שהופיעו בציוץ המקורי. בדומה לקרוסלת חיפוש התמונות או הסרטונים, ניתן לצפות בציוצים נוספים על ידי החלקת הטקסט שמאלה או ימינה. הקלקה על הציוץ תפתח את טוויטר (כאפליקציה או אתר טוויטר בגרסת המובייל).

"קרוסלת" הציוצים החדשה בפעולה "קרוסלת" הציוצים החדשה בפעולה "קרוסלת" הציוצים החדשה בפעולה

מנוע החיפוש יציג את הפורמט החדש בשני מקרים. המקרה הראשון הוא כאשר המשתמש מבצע חיפוש מפורש אחרי תכנים מטוויטר (למשל, האם הוא מחפש אחרי NASA Twitter). במקרה זה, הקרוסלה תציג את הציוצים האחרונים מהחשבון הרלוונטי ביותר למונח החיפוש. הציוצים יהיו מסודרים בסדר כרונולוגי, יתעדכנו בזמן אמת, ויופיעו יחד עם תמונות גדולות מעל הטקסט.

כאשר המשתמש מבצע חיפוש כללי יותר (ללא המילה טוויטר, כגון אחרי "טיילור סוויפט"), גוגל לא תמיד תשלב את פורמט הציוצים. במידה וכן, הקרוסלה תציג תמונות קטנות יותר ומגוון של ציוצים רלוונטיים ממספר חשבונות. גוגל וטוויטר לא חשפו כיצד ייבחרו הציוצים.

טוויטר, על פי הפרסומים בחודשים האחרונים, אינה זוכה לתשלום מגוגל או לעמלה מהפרסומות המוצגות במנוע החיפוש יחד עם הציוצים. במקום זאת, היא תקבל קידום אגרסיבי שצפוי להגדיל משמעותית את התעבורה שלה. "אנו מציעים דרך חדשה עבור ארגונים ואנשים פרטיים הפעילים בטוויטר להגיע לקהל גלובלי ברגעים הרלבנטיים ביותר", כתבה גוגל בפוסט ההשקה של שיתוף הפעולה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות