אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה בוחן עדכון שיטת המס על מערכות בטיחות לרכב צילום: תומי הרפז

בלעדי לכלכליסט

משרד התחבורה בוחן עדכון שיטת המס על מערכות בטיחות לרכב

במשרד מעוניינים לעדכן את שיטת חישוב הזיכוי במס שהוביל שר האוצר היוצא יאיר לפיד, הצפויה להיכנס לתוקף בתחילת 2016, ופנו בשבועות האחרונים למספר יצרני רכב במטרה להתעדכן בחידושים האחרונים בתחום

28.05.2015, 15:22 | תומר הדר
משרד התחבורה החל לבחון עדכונים של שיטת המיסוי המוטל על מערכות בטיחות לרכב, כך נודע ל"כלכליסט". המטרה היא לבצע עדכון של שיטת המיסוי הקיימת כיום על אביזרי בטיחות לרכב, שאמור להיכנס לתוקף בתחילת 2016. במהלך השבועות האחרונים פנו נציגי משרד התחבורה למספר יצרני רכב, כדי לקבל מידע על חידושים בתחום הבטיחות, כדי לעדכן את שיטת המיסוי המוטל על אביזרי בטיחות בתחילת שנת 2016.

קראו עוד בכלכליסט

ביולי 2013 אישר שר האוצר דאז יאיר לפיד רפורמה חדשה, שבמסגתה מוענק זיכוי ממס קנייה לרכבים שבהם מותקנות מערכות בטיחות מתקדמות. מדובר במהלך שבוצע בשיתוף משרד התחבורה ורשות המיסים, שבמסגרתו ייקבע ניקוד למערכות הבטיחות השונות. 

שיטת הניקוד תקפה רק לגבי רכבים בהם שש כריות אוויר, או יותר. השיטה מעניקה 2 נקודות זכות לרכבים אשר מצוידים במערכת המתריעה כאשר המכונית סוטה מנתיב הנסיעה. מצלמת רוורס מעניקה חצי נקודת זכות וכרית אוויר נוספת (כלומר, רכבים בהם מותקנות 7 כריות) מזכה בנקודה

הזיכוי נע בין 500 שקל לנקודת זיכוי אחת עד ל-2,250 שקל לרכב ברמת ניקוד 8.

 , צילום: אלכס קולומויסקי צילום: אלכס קולומויסקי  , צילום: אלכס קולומויסקי

לפני שלושה חודשים יזמו משרד התחבורה ורשות המיסים עדכון של נוסחת החישוב: במסגרת העדכון בוטל הניקוד הבטיחותי שניתן למערכת עזר לבלם (המגבירה את עוצמת פעילות משאבת הבלם בבלימת חירום) ולמערכת חיישני התראה בפני ירידה בלחץ האוויר. בנוסף, ניתן זיכוי של חצי נקודה למערכת השליטה באורות גבוהים (המונעת סינוור) ונקודה נוספת לרכבים המצוידים במערכת בלימת חירום אוטומטית (מערכת שמסוגלת לבלום את הרכב באופן עצמאי ללא התערבות נהג, במקרים של קרבה יתרה לרכב שמלפנים).

במשרד התחבורה אישרו את הדברים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
רמאות לשמה. דירוג שרק רוצה שתרכשו מערכות מיותרות.
איך יתכן שסובארו לגאסי מקבלת ציון בינוני במשרד התחבורה הישראלי בעוד במבחני בטיחות של euroncap, iihs ומבחן ענק שנערך בארה"ב שבדק מליוני רכבים וקבע שהלגאסי מקום ראשון בבטיחות עם אפס הרוגים למליון רכבים. איך זה מתיישב עם הציון ההזוי של טיפשי משרד התחבורה?
מדינה של שקרנים  |  01.06.15
לכל התגובות