לקוחה במסעדת ג'ירף המתינה זמן רב לתא שירותים פנוי - ותבעה 13.4 מיליון שקל
הלקוחה הגישה בקשה לתביעה ייצוגית לא שגרתית למחוזי ת"א בטענה שאין מספיק תאי שירותים במסעדה בעיר וכן שאין הפרדה בין נשים לגברים, דבר ש"יצר חוסר נעימות"
בקשה לאישור תביעה ייצוגית מאוד לא שגרתית הוגשה בשבוע שעבר למחוזי תל אביב: לקוחה שטוענת כי אין מספיק תאי שירותים במסעדת ג'ירף בעיר, מה שאילץ אותה להתאפק פעמים רבות. בתביעה נטען שהמסעדה צריכה לפצות את כל מי שביקר בה בשנים האחרונות בלא פחות מ־13.4 מיליון שקל.
התובעת טוענת באמצעות עו"ד שקד דדוש שפעמים רבות כשביקרה במסעדת ג'ירף בסניף אבן גבירול בתל אביב, היה המקום עמוס או בתפוסה מלאה, "באורח שמנע ממנה לעשות שימוש בחדרי השירות. המבקשת המתינה פרק זמן חריג, ארוך ביותר ובלתי סביר כדי לעשות שימוש בחדרי השירותים". עוד טוענת הלקוחה כי במסעדה אין הפרדה ברורה בין שירותי הנשים לשירותי הגברים, דבר ש"יצר חוסר נעימות".
קראו עוד בכלכליסט
המסעדה, לפי הבקשה, חוסכת כסף רב בניגוד לחוק כשהיא חוסכת עלויות הקמה, תחזוקה ואף בשטח, "במקום לדאוג לבאי המסעדה ולספק להם תנאי תברואה הולמים. בכך היא מתעשרת על חשבון לקוחותיה בניגוד לדין". הלקוחה הגדילה לעשות ואף בדקה את היחס שבין מספר המקומות במסעדה לבין מספר האסלות, המשתנות והכיורים. המידע נאסף בעזרת חוקר פרטי שתיעד את הנתונים וכתב דו"ח שצורף לתביעה. מספר מקומות הישיבה בסניף לפי התובעת הוא 90, שלהם הוקצו שתי אסלות, שני כיורים משותפים ואפס משתנות.
לדברי התובעת, לפי החוק צריכים אנשי המסעדה להוסיף עוד שתי אסלות, שתי משתנות ושני כיורים. הפרת החוק, לטענתה, גרמה לה ולכלל חברי הקבוצה לנזק לא ממוני על "פגיעה בפרטיות, בצניעות, בכבוד האדם, באוטונומיה של הרצון, וגרמה למטרד, לאי־נוחות רבה ולעוגמת נפש רבה". הפיצוי שמבקשת הלקוחה הוא 13.4 מיליון שקל, שחושבו לפי הערכה שבמשך שבע שנות קיומה של המסעדה נרשמו יותר מ־670 אלף "אירועי צריכה מזכים" בהתבסס על קיבולת של 90 מקומות ישיבה שאויישו לפחות שלוש פעמים בכל יום עסקים כפול 355 ימי הפעילות של המסעדה במהלך אותה תקופה.
מג'ירף נמסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם הומצא לג'ירף, כשיומצא ויילמד - נשיב".
80 תגובות לכתיבת תגובה