אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה דורשת מפולקסווגן מידע על זיהום ברכבי בנזין

בלעדי לכלכליסט

המדינה דורשת מפולקסווגן מידע על זיהום ברכבי בנזין

היבואנית התבקשה להעביר למשרד להגנת הסביבה את מספרי שלדות כלי הרכב העלולים להתגלות כמזהמים. היבואנית: "לא שווקו כלי רכב כאלה"

11.11.2015, 07:11 | תומר הדר

המשרד להגנת הסביבה פנה ביום ראשון אל צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן בישראל, בדרישה לקבל מידע על אודות כלי רכב מזהמים בעלי מנועי בנזין — כך נודע ל"כלכליסט". היבואנית התבקשה ליידע את המשרד על אודות מספרי השלדות של כלי רכב העלולים להיות מוכרזים בקרוב כבעלי שיעור זיהום גבוה מן השיעור שהוצהר עליו.

קראו עוד בכלכליסט

פולסווגן פולו פולסווגן פולו פולסווגן פולו

פנייתו של המשרד להגנת הסביבה נובעת מהצהרתו של קונצרן פולקסווגן לפני שבוע. במסגרת חקירה פנימית שנערכה בחברה ונבעה ישירות מפרשת "דיזלגייט", התגלו כ־800 אלף מכוניות מדגמים שונים של הקונצרן שנרשמו בהן "אי־סדירויות בלתי מוסברות" הנוגעות לפליטת המזהמים שלהן.

שלא כמו בפרשת "דיזלגייט", הפעם חלק מ־800 אלף המכוניות החשודות כמזהמות הן מכוניות בעלות מנועי בנזין. מדובר במכוניות בעלות מנועים בנפח של 1.4 ליטרים, אשר מצוידים במנגנון המסוגל לנתק את פעילות המנוע בזמן נסיעה כדי לחסוך בדלק.

פרשת "דיזלגייט" התפוצצה בספטמבר, לאחר שהתגלה כי מכוניות פולקסווגן בעלות מנוע דיזל בנפח 1.4 ליטרים ו־2.0 ליטרים מזהמות. על פי הערכות נוסעות בכבישי העולם יותר מ־10 מיליון מכוניות דיזל חשודות.

על פי נתוני היבואנית, בישראל נוסעים כ־11,800 כלי רכב חשודים. לאחרונה ביקשה רשות המסים להעביר לידיה מספרי שלדות ונתונים על מכוניות הדיזל המזהמות, אך עדיין לא נעשתה התקדמות בנושא.

בשבוע שעבר הודיעה הסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית כי גילתה חריגות בכמות פליטת המזהמים גם במכוניות פולקסווגן המצוידות במנועי דיזל בנפח של 3.0 ליטרים. לאחר מכן דווח כי גם בכלי רכב ששווקו באירופה הותקנו מערכות דומות.

מצ'מפיון מוטורס נמסר בתגובה: "נכון למועד זה, ובהתאם למידע עדכני שקיבלנו מהיצרן, כלל לא שווקו או משווקים בישראל רכבי בנזין שבהם פליטת הפחמן הדו־חמצני אינה תואמת את הצהרת היצרן. פנינו ליצרן על מנת לחזור ולוודא את הסוגיה".

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
משרד בצחבורה למה אתם עושים כסת"ח???
אני מצפה ממשרד ממשלתי שיש בו אנשים אמינים שלא יעשה דבר כזה ויבקש מ"החתול להגיד לו מי אכל את השמנת"..יש דרך פשוטה בצו בית משפט בישראל לחייב את פולקסואגן גרמניה!!! להעביר את כול המספרים של השלדות שנימכרו לישראל...הרי יש להם את זה ממוחשב בגרמניה..הישראלים לעומת זאת יוציאו אישורים"פיקטבים" שהרכב אומנם הוא גרמני .אבל הורכב במקסיקו..ושם יכולה להיות טעות בהרכבה או במספר..היינו בסרט הזה..עכשיו כול היחצנ"ים של הסוכנות בארץ(שהם בעצם משפחה אחת גדולה בנים של..דודים של..קרובים של..נשואים ל...משפחה שהסיצליאנים באים ללמוד אצלם איך לעבוד....)נגשים על חן החברה בסוף שבוע באילת..ומתכננים את המהלכים שלהם..הם נפגשים במקומות שאין מצלמות ואי אפשר להקליט..על חוף הים שהם בבגדי ים..אל תאמינו להם הם משקרים....אני אכלתי מהם צינור..ועד סןף ימי אני אכתוב על כך..נציג תלונות הציבור שלהם אמר בבית המשפט שאני מכפיש את שמם באינטרנט...אבל התברר שהכול אמת....למה הם לא משלמים לי פיצוים על זה שאני נלחמתי שיקחו את הגיר שהיה לי באוטו לבדיקה בגרמניה ..והם מצאו שתעלת עברת שמן אחת היתה צרה ב0.9 מ"מ (אם למדתם מכונאות והייתם יודעים שזה גורם ללחצים יותר גבוהים בגיר לא כמו שתיכננו אותו ואז משגע את הגיר שבצד אחד הוא צריך להעביר לחץ של 10PSI ומהתעלה בא לו בפי שנים..זה משגע את המחשב עם החיישנים)..ולמה לעזאזל לא קראו לכול בעלי גולף גינריישין 2000-20001 2 ליטר שיש בארץ והחליפו להם את הגיר הדפוק??אלא החיליפו להם שמנים ,מסננים,עשו כיוונים..ובסוף אומרים להם:"אתה לא יודע לנהוג,זה גיר רגיש אל תלחץ חזק ..רק בקלות" באמא'שלכם??
ערן  |  11.11.15