אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידת המע"מ לא הגיעה לצרכני רשתות השיווק צילום: AOL

ירידת המע"מ לא הגיעה לצרכני רשתות השיווק

מחירי המזון ברשתות השיווק בסוף אוקטובר חזרו לרמתם שלפני מבצעי ההוזלות של חגי תשרי ולפני הורדת המע"מ בשיעור של 1%

17.11.2015, 08:12 | נורית קדוש

ירידת המע"מ בשיעור של 1%, שנכנסה לתוקף בתחילת אוקטובר, לא הורגשה ברשתות שיווק המזון ‑ כך עולה מנתוני סטורנקסט לסיכום אוקטובר שהגיעו לידי "כלכליסט". על פי הנתונים, מיד עם תום חגי תשרי חזרו המחירים לרמתם מלפני מבצעי ההוזלות לחגים, חרף ירידת המע"מ.

קראו עוד בכלכליסט

עוד עולה מהנתונים שמכירות אוקטובר רשמו קיפאון והסתכמו ב־3.33 מיליארד שקל, בדומה לאוקטובר אשתקד. נתונים אלו משקפים את מגמת הצמיחה השולית, בשיעור של 1.1%, שרשם הענף מתחילת השנה. בהתחשב בגידול הטבעי של האוכלוסייה, הנתונים משקפים ירידה בהיקף המכירות.

הקיפאון במכירות ממשיך לגבות מחיר מהספקים הגדולים. שישה מתוך עשרת הספקים הגדולים ביותר רשמו באוקטובר ירידה במכירות. את הירידות החדות ביותר רשמו נטו ויוניליוור, 7% ו־6.7% בהתאמה. נתח השוק של השתיים נפגע אף הוא וירד ל־3.7% ול־3.4% בהתאמה. דיפלומט ספגה אף היא ירידה חדה של 3.9% במכירות, ונתח השוק שלה התכווץ ל־3.3%. קבוצת שטראוס רשמה ירידה של 1.7%, ואיבדה 0.3 נקודות אחוז מנתח השוק שלה, שהסתכם ב־9.6%. מכירות תנובה ואסם ירדו ב־0.7% וב־0.3% בהתאמה, תוך כדי אובדן נתח שוק. מי שהצליחו לשמור על כוחן ולצמוח הן החברה המרכזית למשקאות, סנו, חוגלה וטמפו.

סופרמרקט. מכירות אוקטובר רשמו קיפאון, צילום: שאטרסטוק סופרמרקט. מכירות אוקטובר רשמו קיפאון | צילום: שאטרסטוק סופרמרקט. מכירות אוקטובר רשמו קיפאון, צילום: שאטרסטוק

אף שהיה אפשר לצפות שהפגיעה במכירות הספקים הגדולים תנבע מהתחזקות המותג הפרטי, ירד נתח השוק של המותג הפרטי מ־5.7% בספטמבר ל־5.5% באוקטובר. עם זאת, מדובר בעלייה קלה בהשוואה לנתח השוק של המותג הפרטי באוקטובר אשתקד, שעמד אז על 5.1%.

במהלך אוקטובר נרשמו שני אירועים מרכזיים שהשפיעו על המכירות. סופת הגשמים תרמה לעלייה של 33% במכירות מוצרים הנמכרים יותר בעונת החורף, ובהם קטניות, תוספות למרק, מרקים, תה, מרקים לתיבול ואטריות. לצד העלייה במכירות מוצרים לתבשילי חורף, ספגה קטגוריית הבשר ירידות חדות של כ־30% ‑ על רקע ההודעות לציבור של ארגון הבריאות העולמי בדבר הסכנות הטמונות בצריכת בשר מעובד. ככל שחלפו הימים ממועד פרסום ההודעה ולמשך כל השבוע הראשון לפרסומה הלכו וצנחו מכירות נקניקיות, נקניקים, פסטרמות וכן מכירות מעדניית הנקניקים.

על פי הערכות סטורנקסט, בנובמבר יושג שיפור קל במכירות, בהשוואה לנובמבר אשתקד, בזכות יום מכירות נוסף שיהיה השנה, שכן בנובמבר אשתקד היו חמש שבתות, ואילו השנה כלולות בו ארבע שבתות בלבד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
גם אקספון הרוויחו מירידת המע"מ
החברה העלתה בחצי שקל את מחיר המנוי נטו ובכך שמרה על המחיר ברוטו ללקוח כפי שהיה לפני ההורדה. במילים אחרות כחלון (וביבי?) נתנו מתנה יפה לכל המוכרים שבכלל לא העלו בדעתם להעביר את הירידה במע"מ לקונים כי לא היה שום מנגנון שיבטיח זאת, סתם מיהרו לזרוק להם כסף והם לקחו.למה לא, בעצם?
לשם , ירושלים  |  17.11.15
3.
עד שאנשים לא יחרימו את הרשתות הם לא יבינו.
צריך לתת להם מכה צרכנית כמו שעושים בכל העולם. עדיף שכולם ישלמו קצת יותר במשך שבוע שבועיים ע"י קניית מוצרים במכולות שכונתיות והם יתקעו עם מוצרים שמתקלקלים מהר ולא יהיו להם מספיק לקוחות למכור להם. תוך שבוע כל הרשתות שוברות את המחירים לרמות שלא ראינו כאן. לצערי עם ישראל יודע רק לדבר ולא יודע לעשות מחאות על שום דבר. הפגנה חד פעמית היא לא התשובה. רק פגיעה בכיסים של בעלי האינטרסים תביא לשינוי אמיתי כי לאף אחד מהם לא ממש אכפת מאתנו.
גיא , ראשון לציון  |  17.11.15
לכל התגובות