אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טמפו נערכת להסתערות על שוק הקפה החם

בלעדי לכלכליסט

טמפו נערכת להסתערות על שוק הקפה החם

חברת המשקאות רכשה את השליטה ביבואנית ומפיצת מוצרי הקפה נני וקיבלה זיכיון למותג הקפה האיטלקי KIMBO. תתמקד בשיווק לבתי קפה ומסעדות

18.11.2015, 07:12 | אורנה יפת

חברת המשקאות טמפו נכנסת לראשונה לתחום הקפה, כך נודע ל"כלכליסט". החברה שבשליטת ז'ק בר רכשה את השליטה (51%) בחברת נני, יבואנית, משווקת ומפיצה של מותגי ומוצרי קפה ותה. גובה הרכישה מוערך בכמה מיליוני שקלים. בד בבד קיבלה טמפו את הזיכיון ליבוא מותג הקפה האיטלקי קימבו (KIMBO) אותו היא צפויה להתחיל לשווק בינואר 2016 לשוק המוסדי הכולל בתי קפה ומסעדות.

נני, שהוקמה ב־1992 והיתה עד כה בידי רונן עבודי, משווק ומפיצה את מותגי הקפה מאורו (MAURO) וקוסטדורו (Costadoro) וכן את מותג התה פרימיום Althaus. בנוסף היא מייבאת לישראל את מכונות ומוצרי הקפה של Bialetti, Rancilio ו־Egro. לפי ההסכם עם טמפו ימשיך עבודי לנהל את פעילות נני בשלוש השנים הקרובות והיא תפעל כחברה עצמאית שתתמקד בקשרי לקוחות ובהדרכת עובדים. בימים אלה מבוצעת אינטגרציה בין שני הגופים במסגרתה תחל טמפו בהפצת מוצרי נני. בחברות אישרו את הפרטים.

קראו עוד בכלכליסט

מותג הקפה קימבו, שנוסד ב־1963, הוא מותג הקפה השני בגודלו באיטליה ונחשב לאחד ממותגי הקפה המובילים באירופה. בישראל הוא משווק כיום בחנויות קפה מתמחות שמייבאות אותו ביבוא עצמי. בשלב הראשון תשווק טמפו את פולי הקפה והתערובות של המותג ולא את הקפסולות שהוא כולל. לפי הערכות בענף הבינו בנני שהבאתו של קימבו לישראל באמצעות טמפו צפויה לשנות את שוק הקפה המקומי והעדיפו לחבור אליה. עוד מעריכים בענף כי בעקבות הבאת קימבו טמפו עשויה לוותר על מותג הקפה קוסטדורו שנני מייבאת כיום.

מותג הקפה MAURO ביבוא נני. תמשיך לפעול כחברה עצמאית מותג הקפה MAURO ביבוא נני. תמשיך לפעול כחברה עצמאית מותג הקפה MAURO ביבוא נני. תמשיך לפעול כחברה עצמאית

 

מאזן כוחות חדש בשוק הקפה

 

שוק הקפה בישראל מגלגל מכירות המוערכות ב־4–4.5 מיליארד שקל בשנה והוא כולל בתי קפה, מסעדות, בתי מלון, עגלות קפה, חנויות נוחות, רשתות שיווק וחנויות פרטיות. השוק המוסדי, הכולל בתי קפה, מסעדות ובתי מלון לבדו מגלגל הכנסות של כמיליארד שקל ממכירות קפה, מכונות קפה מקצועיות ומוצרים נלווים לקפה. מכירות הקפה נטו לשוק המוסדי מוערכות בכ־300 מיליון שקל בשנה.

השחקן הגדול ביותר בשוק הקפה הוא בית הקלייה אוא קפה, המייצר תערובות קפה במותג פרטי ומוכר פולי קפה לרוב רשתות הקפה בישראל.

אף שנני אינה שחקנית גדולה בתחום מכונות הקפה, רכישתה תקל על טמפו את את החדירה לשוק בזכות התשתית המוכנה, ההיכרות עם השוק והמותגים המוכרים. הצטיידותה של טמפו בשני מותגי קפה חזקים — קימבו ומאורו — עשויה לשנות את מאזן הכוחות בשוק המוסדי. יריבתה המסורתית של טמפו, החברה המרכזית לייצור למשקאות קלים, קיבלה החלטה אסטרטגית שלא להיכנס לשוק הקפה המקומי על אף החזקתה במחלבת טרה הסינרגטית לפעילות זו.

נוסף על אוא קפה, התחרות הגדולה של טמפו תהיה בחזית המותגים האיטלקים מול ריסטרטו משווקת מותג הקפה Diemme, מותג סגפרדו שמפיצה דור אלון וכן מותג Bristot. בתחום קפסולות הקפה לשוק המוסדי פעילים גם המותגים אילי ולוואצה.

מימין: מכונת קפה של Rancilio ביבוא נני ובעלי טמפו ז מימין: מכונת קפה של Rancilio ביבוא נני ובעלי טמפו ז'ק בר מימין: מכונת קפה של Rancilio ביבוא נני ובעלי טמפו ז

 

במקביל: התרחבות לשוק הסודה פרימיום

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", טמפו מתמודדת כיום על זיכיון למותג המים פרימיום פרייה של קונצרן נסטלה העולמי. שני עולמות אלה — עולם הקפה ועולם המים והסודה — מסמנים עבור טמפו את האסטרטגיה המרכזית לשנה הקרובה. החדירה לתחום הקפה סינרגטית לפעילות המשקאות שלה ומשלימה את המשקאות הקלים והאלכוהול שלה ותשתלב במערך ההפצה של החברה.

כניסתה של טמפו לתחום הקפה החם ונגיעתה הראשונה בענף מכונות הקפה צפויה לחזק את כוחה של טמפו בשוק המוסדי, שבו היא נחשבת כיום לשחקנית שנייה לחברה המרכזית. הימנעותה של החברה המרכזית מכניסה לתחום זה עשויה להעניק לטמפו יתרון מיקוח יחסי על פני מתחרתה. שחקנית נוספת בתחום המים ומשקאות הקפה היא חברת מי עדן, בעלת חברת הקפה פאוזה, אף שזו משווקת בעיקר לזירת המשרדים ואילו טמפו תפנה בעיקר לבתי קפה ולמסעדות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
שחקן חדש
שלום לכול מי שמבין קצת בתכום הקפה עוד לפני 10 שנים. בגדול התחיל מהסוף??? בטח אתם שואלים למה? פרירים לא מתים רק מתחלפים. למה כי אחד מוכר השני רוצה לשרוד או יש לו ענין של אגו מנייק לעצבן בדרך זו או אחרת את המתחרים כי יש כאן כוח של כסף ומעמד כלכלי. כך התחלי ענף הקפה כולו עדין לא מומש מהפוטנציאל שיש לו . היום נשלטת השוק מקפה רובו מחול .מתגים זולים/לאוצאה סגפרדו מאורי איילי ועוד אלו תערובת קפה זולות והצרכן הישראלי לא פרייר בגדול .הוא יודע מה הוא שותה ויודע שדופקים אותו אבל קונה כי בעל הרשת או בעל בית קפה מקבל עשקת חבילה כוללת מכונות כוסות וסינרים ועוד ??? רק אם יעמוד ביעדים ויקנה את הכמות שמציבים לו. אמת מה עדיף יש לו מכונה יש לו שרות הוא מקבל טכנאי מתאי שמתקלקלת המכונה מה הכפת לו. שהם ישברו את הראש החברה של הקפה כן... בגדול אני חושב הכסף של טמפו אולכת להתרם ועוד שחקן שבא לעשות פוזות ולבזבז כסף של המשקעים כי קפה זה איין וזה מעמד וטמפו כהיום בלי שיווק ןבלי מעמד ואין לה כלום מה להציע וכנראה החליטו שבדרך זו הם יכנסו בדלתות אחרות בדרך של דרסת רגל בתחום הקפה. בהצלחה. הציין שהכותב עסק שנים בקליית קפה ויודע קצת מה שקורה בענף הזה.
18.11.15
1.
עסקה חכמה, סינרגיה לוגיסטית עבור שניהם
טמפו מגיעה כמעט לכול בית קפה/בר עם איש מכירות ומשאית לאספקה באופן קבוע. בנוסף יש לה תשתית של טכנאים המטפלים בכול תשתיות הבירה בפאבים, דבר שדורש סבבים קבועים באתרים. הוספת פעילות הקפה לא תדרוש הגדלה של הלוגיסטיקה או צוות המכירות , נפח הקפה הנמכר קטן באופן יחסי לנפח המשקאות (כולל היוקרטיים). צוות הטכנאיים יידרש להדרכה ואולי הרחבה קטנה וזהו. בעתיד במידה וטמפו תרצה להיכנס לעולם של הקפסלות ולמכור ישירות ללקוח הפרטי, הם יכולו לעשות שימוש במרכז הלוגסטי החדש בהצלחה ד"ש לאמיר
ג  |  18.11.15