אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סומוטו מחפשת לקנות רשת פרסום וידיאו ישראלית צילום: ענר גרין

סומוטו מחפשת לקנות רשת פרסום וידיאו ישראלית

רכישה של רשת המתמחה בפרסום בוידאו על ידי סומטו תאפשר ללקוחותיה, מפתחי תוכנות ואפליקציות, את היכולת להציג פרסומות גם דרך הוידיאו

18.11.2015, 15:42 | אסף גלעד

סומוטו מבקשת לבזר את הצע ההכנסות שלה ולהקטין את הסיכון שגלום בשוק הפצות התוכנה החינמיות, וזאת על ידי רכישת חברת וידיאו. ל'כלכיסט' נודע כי סומוטו מנהלת בשבועות האחרונים מהלך לאיתור רשת פרסום (ad network) ישראלית בעלת טכנולוגיה בתחום פרסום הוידיאו, כזו שתאפשר ללקוחותיה, מפתחי תוכנות ואפליקציות, להציג גם פרסומות וידיאו.

קראו עוד בכלכליסט

שוק הפרסום בוידיאו נמצא בצמיחה של כ-40% בשנה והוא מגלם שיעור רווח תפעולי שנתי נאה של כ-25%. בחברה מתכוונים לעשות שימוש בקופת המזומנים שעומדת כיום על כ-11 מיליון דולר לשם כך, סכום שעלול להספיק לרשת פרסום קטנה.

בתקופה זו של רגולציה אגרסיבית מצד גוגל ומיקרוסופט על הפצת תוכנות ברשת, סומוטו מעוניינת לבזר את הכנסותיה ולא להיות נתונה לגחמות של חברות הענק. המהלך הוא הד להחלטתן של חברות הפצה ופרסום רבות אחרות לפנות לתחום הפרסום בוידיאו.

 

בן גירון סומוטו, צילום: עמית שעל בן גירון סומוטו | צילום: עמית שעל בן גירון סומוטו, צילום: עמית שעל

מטומי, למשל, רכשה מוקדם יותר השבוע את אופטימטיק מניו יורק, אחת מבורסות הפרסום בוידיאו הגדולות בעולם, תמורת 25 מיליון דולר. גם איירון סורס רכשה בקיץ האחרון את סופרסוניק, חברת טכנולוגיית פרסום בוידיאו המכוונת בעיקר לשוק האפליקציות במובייל, מרביתן אפליקציות משחקים. סופרסוניק מתמחה בשילוב סרטוני וידיאו פרסומיים על אפליקציות, בתוך אפליקציות אחרות.

סומוטו מתמחה בהפצת תוכנות שלהן ושל ספקיות תוכנה נוספות וביצירת הכנסות מהן על ידי הצמדת רכיב תוכנה המשנה את הגדרות ברירת המחדל של מנוע החיפוש של המשתמש. שיטת הכנסות זו מאפיינת את תעשיית סרגלי הכלים שהולכת ונעלמת בעקבות

כבר קרוב לשנה שסומוטו חווה על בשרה את הקשיים בשוק הורדות התוכנה החינמיות שסובל מרגולציה כבדה מצדן של גוגל, מיקרוסופט ואפל. אלה הקשיחו בשנתיים האחרונות את יכולותיהן של ספקיות תוכנה לשנות את הגדרות ברירת המחדל של מנועי החיפוש בדפדפני המשתמשים שלהן. מוקדם יותר השנה ביטלה אפל את החתימה הדיגיטלית של התוספים שפיתחה ג'ניו, הסטארט-אפ שרכשה סומוטו בשנה שעברה.

ג'יניו, שנמכרה לסומוטו תמורת 34.1 מיליון דולר, התקינה לדפדפן של אפל, הספארי, תוסף הנקרא ,Omnibar שעורר, ככל הנראה, תלונות רבות מצד המשתמשים. אומניבר הוא סרגל כלים שבמקביל להתקנתו על גבי מחשבי מקינטוש, ובזמן התקנת תוכנות אחרות, הפך את עמוד הבית לזה של ג'יניו, כפי שעושות ספקיות סרגלי הכלים. עם זאת, סומוטו נמנעה מהפצת תוכנות של הזרקת פרסומות, מהלך רווחי אך מפוקפק שגם עומד היום תחת הסדרה אגרסיבית מצד מיקרוסופט וגוגל.

באורח אירוני, דווקא הרגולציה של מיקרוסופט וגוגל בעניין מפיצי תוכנות הפרסום השונות באה לטובתן של יצרניות סרגלי הכלים, בחזקת "הרע במיעוטו". הפגיעה ביצרניות תוכנות השתלת הפרסומות מורידה את מחירי הטראפיק ברשת, ובאופן עקיף את עלויות המכירה של סומוטו ודומותיה.

כדי להתמודד עם הבעיה, החלה סומוטו להפיץ תוספים נוספות תחת מותגים אחרים ושימושים שונים למק: נגן מדיה, יומן, ממיר מקבצי PDF ל- Word, ותוכנות לכיווץ תמונות והעברת קבצים גדולים.

אתמול (ג') פרסמה סומוטו את נתוניה לרבעון השלישי, ודיווחה על ירידה של 24% בהכנסות לרמה של 6.2 מיליון דולר על רקע המשבר בשוק התוספים למחשבים אישיים מבוססי ווינדוס. עם זאת, כלל ההכנסות מאז תחילת השנה עלו בכ- 29% מכ- 17.7 מיליון דולר לקרוב ל- 23 מיליון דולר בכלל תשעת החודשים הראשונים של השנה.

על הירידה בהפצות התוכנות על גבי ווינדוס פיצתה הפעילות על גבי מכשירי אפל שהחלה לזנק עם סוף הרבעון השני על רקע הפצת התוכנות החיצוניות ל- Omnibar. בשורה התחתונה רושמת סומוטו רווח נקי צנוע של 40,000 דולר, מול רווח של 721 אלף ברבעון השלישי בשנה שעברה, אם כי בתמונה כוללת של תשעת החודשים הראשונים של השנה, סומוטו עוברת מהפסד לרווח כולל של קרוב ל- 3 מיליון דולר, בין השאר הודות לירידה משמעותית בעלויות קניית הטראפיק כך שברבעון השני והשלישי של השנה הוגברה ההפצה של תוכנות סומוטו במחשבי אפל. 

תגיות