מאקרו טכנולוגי
מפיקי הטריילרים הכנים שכבשו את הרשת מקימים אתר בתשלום
האם Screen Junkies, החברה שמפיקה את אחת מסדרות הרשת המצליחות בעולם, תצליח להתחרות בערוצי השידור המסורתיים?
ל־Honest Trailers, שמציגה קדימונים כנים ומצחיקים מאוד לסרטים ולסדרות, יש נתוני רייטינג שיכולים לבייש כמה מהסדרות הפופולריות בעולם. כ־26 מיליון איש צפו בפרק הפופולרי ביותר (על "פרוזן"), ו־5–2.5 מיליון צופים בממוצע בפרק, מספר שהופך אותה לאחת מסדרות הרשת המצליחות בהיסטוריה.
קראו עוד בכלכליסט
כעת מנסה Screen Junkies, חברת ההפקות שעומדת מאחורי הסדרה ומאחורי סדרות רשת פופולריות אחרות, לעשות את מה ששום חברת הפקות מקוונת לא העזה לעשות עד היום. היא רוצה להפוך לערוץ מקוון בתשלום, בעל פוטנציאל להתחרות בערוצי שידור מסורתיים ומבוססים.
פעילות חברת ההפקות כבר אפשרה לה לרשום הכנסות נאות בזכות פרסומות ביוטיוב, המציעה ליוצרים המצליחים בה מודל שיתוף הכנסות, אך היא אינה מסתפקת בכך. באתר בתשלום שהקימה, הגולשים מקבלים גישה למגוון סדרות אירוח גיקיות וגם לסדרה עלילתית חדשה. המחיר: מ־2.5 דולר בחודש.
לא מדובר, כמובן, בגוף המקוון הראשון שמפיק סרטים וסדרות מקור. נטפליקס, הולו ואמזון כבר שם. ואולם, זה הגוף הראשון שלא צמח מתוך סביבה מרובת ממון והשקעות יקרות, אלא באופן עצמאי, כמעט מחתרתי, ורוכב על פופולריות חוץ־ממסדית.
אם ערוצי הטלוויזיה המסורתיים צריכים לפחד ממישהו, אלה לא נטפליקס וחברותיה. במובנים רבים הן פועלות כמו רשתות טלוויזיה רגילות. היתושים הקטנים, Screen Junkies ודומיו, לעומתן, יודעים ליצור תוכן פופולרי במשאבים מצומצמים להדהים, לרתום את הוויראליות ברשת וליצור ערוץ שידור לכל דבר ועניין בהשקעה אפסית.
3 תגובות לכתיבת תגובה