אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מפברואר: אופנועים יורשו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב צילום: מיכאל קרמר

מפברואר: אופנועים יורשו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב

הפיילוט יימשך חצי שנה ובמסגרתו יתאפשר לראשונה לאופנועים וקטנועים לנסוע בשישה נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים ובארבעה צמתים באזור ת"א. הפירוט לפניכם

10.01.2016, 14:49 | תומר הדר

מתחילת פברואר הקרוב יוכלו רוכבי דו גלגלי לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) מרכזיים בתל אביב, במסגרת פיילוט שעליו החליט שר התחבורה ישראל כץ.

קראו עוד בכלכליסט

הפיילוט יימשך חצי שנה ובמסגרתו יתאפשר לראשונה לאופנועים וקטנועים לנסוע בשישה נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים ובארבעה צמתים באזור תל אביב.

מדובר בנת"צים הבאים: רחוב אבן גבירול, בין רחוב יהודה המכבי לנורדאו (לכיוון דרום), רחוב אבן גבירול, בין ז'בוטינסקי לפנקס (לכיוון צפון), רחוב אבן גבירול, בין מלכי ישראל לשאול המלך (לכיוון דרום), רחוב המסגר בין רחוב יצחק שדה לרחוב הרכב (לכיוון דרום), דרך נמיר (לכיוון צפון), בין תחנת דלק רמת אביב עד רחוב איינשטיין ודרך נמיר (לכיוון דרום), בקטעים שבין רחוב רוקח ליהודה המכבי ויהודה המכבי-ההלכה.

במקביל, נבחנת אפשרות לאפשר נסיעה של אופנועים בנת"צ לאורך כל דרך נמיר ואבן גבירול ברצף.

בנוסף לכך, תותר נסיעה של אופנועים וקטנועים בצמתים הבאים: רחוב אבן גבירול-כיכר רבין (לכיוון דרום) לפני הצומת, רחוב אבן גבירול-ז'בוטינסקי (לכיוון דרום) לפני הצומת, דרך נמיר עד רחובות עגנון ולבנון (לכיוון צפון) לפני הצומת ורחוב אבן גבירול-יהודה המכבי (לכיוון צפון), אחרי הצומת.

ד"ר שי סופר, המדען הראשי, רוכב על אופנוע חשמלי, צילום: משרד התחבורה ד"ר שי סופר, המדען הראשי, רוכב על אופנוע חשמלי | צילום: משרד התחבורה ד"ר שי סופר, המדען הראשי, רוכב על אופנוע חשמלי, צילום: משרד התחבורה

הניסוי ייערך על ידי צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר. יצוין כי הניסוי סוכם ואושר על ידי עיריית תל אביב על סמך המתווה שגובש במשרד התחבורה.

הפיילוט ילווה בתצפיות ומעקב אחר התנהגות האופנועים והקטנועים, ויערכו מדידות של נפחי תנועה ומהירויות הנסיעה בנת"צים ובנתיבי נסיעה סמוכים. עיקר התצפיות והמדידות יערכו באמצעות מצלמות קבועות שיצלמו את כלי הרכב בנת"צ ובנתיב הנסיעה הסמוך.

בצמתים יבוצעו הצילומים באמצעות מצלמות הבקרה של עיריית תל אביב. בנוסף, יוצבו מוני תנועה ואימות נפחי תנועה בנת"צים שישמשו באמצעי משלים למצלמות הוידאו. מצלמות וידאו יוצבו גם על חלק מהאוטובוסים ועל מספר אופנועים שישמשו לתיעוד מצבי התנועה בנת"צים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מה ההגיון בלאפשר חלקים מרחוב או נתיב
הרי מה שבאת מסוכן זה מעבר הנתיב וככה מגדילים את מספר המעברים.יכול להיות שמישהו מעוניין מראש שהניסוי יכשל? הרי אם הוא יצליח ירדו הכנסות המדינה הן מדוחות והן ממס דלק והן ממס קניה.דו זולים יותר וצורכים פחות דלק.ואגב כבוד השר כץ,כבר שנה שלישית ברציפות מספר ההרוגים בכביש עולה בחדות.מה אתה עושה בנידון??????
אזרח  |  11.01.16
3.
אתם רציניים?
למיטב זגרוני ההנחייה הזו תקפה כבר חודשיים, והיא מוחלת על כל הנת"צים בעיר. אני נוסע באנלנבי לשני הכיוונים, וניידות לא עוצרות ואפילו לא מעירות. כנ"ל בכבישים שנסגרו עקב החפירות(יודלוי ונמיר). מה זה החארטה הזה? חוץ מזה - מזתומרת מותר לנסוע בצומת. ממתי זה אסור?
פוגייזי  |  10.01.16
לכל התגובות