אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לפי סקרים 80% מהציבור שבע רצון מהשירות הממשלתי שקיבל" צילום: חיים צח לע"מ

"לפי סקרים 80% מהציבור שבע רצון מהשירות הממשלתי שקיבל"

היחידה לשיפור השירות הממשלתי במשרד רה"מ הציגה הבוקר סקר שנערך בקרב 20 אלף איש בישראל לפיו חל שיפור ניכר בשביעות הרצון מהשירות הציבורי; ח"כ רועי פולקמן: "איך מסבירים את הפער בין הנתונים האלה לסקרים של תחושת הציבור הכללית בעניין?"

24.02.2016, 11:02 | רוני זינגר

הכנסת אמנם הקימה ועדה מיוחדת שתאיץ את הרפורמה בנציבות שירות המדינה, אבל הבוקר מתברר שלפי סקרים שערכה המדינה על השירות שהיא נותנת הציון שהיא מקבלת הוא: מצוין. "הציבור נותן ציון של 80% שביעות רצון", הציגה בגאווה מנהלת היחידה לשיפור השירות הממשלתי במשרד ראש הממשלה, צופית חי, והוסיפה כי "העובדים עצמם מקבלים ציון 90".

קראו עוד בכלכליסט

במפתיע, המדינה החלה לבדוק את שביעות רצון הציבור רק בשנתיים האחרונות. לפני כן מעולם לא נבדק הנושא. הסקר כלל 20 אלף איש שנשאלו באשר לשביעות רצונם מהשירות הכללי שקיבלו במשרד ממשלתי ושביעות רצונם משירות ספציפי שקיבלו ביום הסקר: "התחלנו את הבדיקה בשנת 2014, אז שביעות הרצון הכללית עמדה על 73%. שנה לאחר מכן יש שיפור ניכר ושביעות הרצון עומדת על 80%. כשבדקנו את שביעות הרצון מעובדי המדינה הנתון מגיע ל-90%", אמרה וסייגה כי, "בביטוח לאומי ובמשטרה הנתונים קצת נמוכים יותר", אך הוסיפה: "הסקר שלנו מנפץ את התפישה הקיימת על השירות הציבורי".

המזכיר הארצי של הסתדרות עובדי המדינה, דורון קרני, אף אמר לאור הנתונים "זה מוכיח שהמצב מצוין, אפילו במשרדי הרישוי שחסרים בהם 50 עובדים מצליחים לתת שירות מצוין". על כך הגיבה חי כי, "דווקא בהקשר הזה מצאנו משרדי רישוי עם שני פקידים ומאות אנשים ממתינים בתור".

פולקמן. "אם הציבור לא סומך, אז הוא הולך למעאכרים", צילום: מיקי אלון פולקמן. "אם הציבור לא סומך, אז הוא הולך למעאכרים" | צילום: מיקי אלון פולקמן. "אם הציבור לא סומך, אז הוא הולך למעאכרים", צילום: מיקי אלון

הנתונים התקבלו בהפתעה על ידי יו"ר הוועדה רועי פולקמן שאמר כי "אני לא חושב שהציבור נותן ציון 90 למשטרה". על כך הוא נענה כי "אדם שמקבל שירות במשטרה דווקא מרוצה מהשירות שקיבל".

פולקמן הגיב "איך מסבירים את הפער בין הנתונים האלה לסקרים של תחושת הציבור הכללית בעניין? השורה התחתונה היא שיש בעיה של אמון, אני רוצה לבחון את אמון הציבור".

נציב שירות המדינה משה דיין ביקש להגיב בעניין ואמר כי, "אני לא בוחן רק את המענה הטלפוני, אלא גם את הפרקליט עובד המדינה שמגיש כתב אישום ובשורה התחתונה עובד גם הוא עבור הציבור". על כך השיב פולקמן: "חלק מהותי זה איך הציבור תופש את השירות. האם הפקיד שפגשתי מקצועי ואדיב? נקודת הקצה היא הפנים של השירות. ושם הציבור רואה את השירות הציבורי לא מספיק טוב. אם הציבור לא סומך, אז הוא הולך למעאכרים".

הדיון הבוקר הוא דיון המשך לוועדה שהוקמה במיוחד לנושא הרפורמה בנציבות שירות המדינה. בשבוע שעבר הקתיים דיון על הליכי המיונים והקבלה לתפקידים בשירות הציבורי. מנכ״לי משרדי הממשל השונים השתתפו בדיונים והביעו כולם את הקושי שלהם למול הבירוקרטיה הרבה בתהליכי קליטת עובדים. בדיון הקודם נמסר על ידי אנשי נציבות שירות המדינה כי החלו בתהליך האצלת סמכויות למשרדי הממשלה השונים בנושא התקנים כדי לצמצם בירוקרטיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות