אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוכני הביטוח: השיווק הישיר של הראל פוגע בנו בצורה החמורה ביותר

סוכני הביטוח: השיווק הישיר של הראל פוגע בנו בצורה החמורה ביותר

סקר שביעות הרצון של סוכני הביטוח הראה כי הסוכנים מוטרדים מפעילות השיווק הישיר של הראל, אך מנגד נתנו להראל את ציון שביעות הרצון הגבוה ביותר

12.04.2016, 11:00 | רחלי בינדמן

לשכת סוכני ביטוח חשפה היום (ג') את תוצאות סקר שביעות רצון מחברות הביטוח בתחום הפנסיוני. תשובותיהם של 823 סוכני ביטוח מרכיבות את ממצאי הסקר, שנערך בחודש מרץ 2016 על ידי מכון "שריד", באמצעות ראיונות טלפוניים.

קראו עוד בכלכליסט

הסקר בחן את חברות הביטוח: מגדל, כלל, הראל, מנורה, איילון והפניקס. מהסקר עולה כי ישנה ירידה באיכות השירות משנה שעברה, ועלייה בפעילות הישירה של החברות מול המבוטחים. מנתוני הסקר עולה כי אף חברה לא עמדה ברף המינימום של הלשכה – ציון 8.

סקר שביעות הרצון של סוכני הביטוח מהחברות, בדק את הפרמטרים הבאים: טיב השירות של חברת הביטוח; שקיפות בחישוב עמלות הסוכנים; הדרכה ותמיכה לסוכנים בעקבות השינויים הרגולטוריים בענף; הקשר של סוכן הביטוח עם הנהלת החברה; וטיפול חברת הביטוח בתביעות. שביעות רצון רבה ניתנה לחברות הראל (7.7) ומנורה (7.5). לעומתן, מגדל (4.8) וכלל ביטוח (6) דורגו בשביעות רצון נמוכה בהשוואה ליתר החברות.

הנושא המטריד ביותר את סוכני הביטוח כיום הוא היקף הרגולציה הנרחב בשנים האחרונות, עליו הצביעו 47% מהנשאלים. אחריו מדורג הטיפול הרב של סוכן הביטוח בלקוחותיו והתמורה הנמוכה שלו מכך (36%). הנושא השלישי בחשיבותו הוא שחיקת עמלת הסוכן (28%), והשיווק הישיר של חברות הביטוח (24%).

סוכני הביטוח נשאלו מיהן החברות אשר פעילותן הישירה עם ציבור המבוטחים פוגעת בהם באופן המשמעותי ביותר. על פי דירוג הסוכנים עולה כי 53% הצביעו על חברת הראל בדומה לשנה שעברה, 21% על חברת הפניקס, 11% על חברת מגדל, 7% ניתנו לכל אחת מהחברות - מנורה ולכלל, 2% בלבד הצביעו על איילון ו0% על חברת הכשרה ביטוח.

יאיר המבורגר, צילום: טל שחר יאיר המבורגר | צילום: טל שחר יאיר המבורגר, צילום: טל שחר

תגיות