אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חודש לאחר המנכ"ל: גם סמנכ"לית השיווק בזוגלובק פורשת

חודש לאחר המנכ"ל: גם סמנכ"לית השיווק בזוגלובק פורשת

גל עזיבות הבכירים בחברת הנקניקים מגיע בתקופה של ירידה חדה במכירות על רקע דעת הקהל השלילית שיצרניות הבשר סובלות ממנה ב־8 החודשים האחרונים

08.06.2016, 08:29 | נורית קדוש

סמנכ"לית השיווק של זוגלובק אורית ולנט מיכאלי הודיעה על פרישתה מהחברה, חודש בלבד אחרי החלטת פיני קמרי, מנכ"ל זוגלובק בשש השנים האחרונות, לסיים את כהונתו. מיכאלי כיהנה בתפקידה שמונה שנים. בזוגלובק לא נערכים לאיתור מחליף לוולנט מיכאלי. היו"ר אלי זוגלובק מתכוון לרכז את תחום השיווק והפיתוח תחתיו, וכפי שנכנס לנעלי המנכ"ל כך יעשה גם עם תפקיד סמנכ"ל השיווק.

קראו עוד בכלכליסט

"ולנט מיכאלי מילאה תפקידה במסירות ותרמה תרומה להצלחת החברה תוך מחויבות גדולה ומקצועיות רבה. אנו מודים לה על עבודה מצויינת בתקופה חשובה ורבת אתגרים ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך דרכה", אמר אתמול זוגלובק בנוגע לפרישתה של ולנט מיכאלי.

מצעד העזיבות של הבכירים מתרחש בתקופה של ירידות חדות ומתמשכות במכירות החברה, שהחלו באוקטובר 2015, אז הצהיר ארגון הבריאות העולמית כי בשר מעובד הוא אחד מהגורמים הסביבתיים המרכזיים לתחלואה בסרטן. יממה לאחר האזהרה הדרמטית של הארגון הוציא משרד הבריאות הישראלי המלצה חריגה, ולפיה יש להגביל את צריכת כמות הבשר המעובד לפעם אחת בחודש, בעיקר בקרב ילדים.

מאז רשמה צריכת הבשר המעובד בארץ ירידה מתמשכת בשיעור ממוצע של כ־30%. בעקבות הצניחה במכירות צמצמו יצרניות הבשר את היקפי הייצור, ואף החלו במהלכי התייעלות שכללו פיטורי עובדים וצמצום שעות עבודה במפעלים. במקביל נעשו ניסיונות להרחיב את הפעילות לתחום תחליפי הבשר, וננקטו מהלכים משותפים למציאת דרכי התמודדות עם המשבר.

משמאל: היו"ר אלי זוגלובק והמנכ"ל היוצא פיני קמרי. זוגלובק לוקח את המושכות, צילום: עמית שעל, אלעד גרשגורן משמאל: היו"ר אלי זוגלובק והמנכ"ל היוצא פיני קמרי. זוגלובק לוקח את המושכות | צילום: עמית שעל, אלעד גרשגורן משמאל: היו"ר אלי זוגלובק והמנכ"ל היוצא פיני קמרי. זוגלובק לוקח את המושכות, צילום: עמית שעל, אלעד גרשגורן

כפי שנחשף ב"כלכליסט", בפברואר התגייסה התאחדות התעשיינים לסייע לחברות הבשר המעובד, וסייע להן לגייס משרד יחסי ציבור שיכין להן תוכנית לשיקום תדמית המוצרים. המהלך ננקט בעקבות הערכה כי המשבר בענף אינו צפוי לחלוף בקרוב. עם זאת, מנכ"לי החברות לא היו תמימי דעים בנוגע לדרך שיש לנקוט והמהלך לא יצא לפועל.

בחברות הבשר קיוו כי ביום העצמאות, המתאפיין בצריכת בשר גבוהה במיוחד, תתמתן הפגיעה, אולם על פי נתוני סטורנקסט, קטגוריות הנקניקיות המצוננות ומוצרי הבשר על האש רשמו ירידה חדה במכר הכמותי בשבוע של יום העצמאות האחרון בהשוואה למכירות בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות מוצרי הבשר על האש ירדו ב־20% במונחים כמותיים, וב־7.8% בהכנסות כספיות. זוגלובק, שמובילה את שוק הבשר המעובד, רשמה בשלישון הראשון של השנה ירידה של 26.9% במכירותיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות