אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובר הפסידה 1.27 מיליארד דולר בחצי הראשון של 2016 צילום: רויטרס

אובר הפסידה 1.27 מיליארד דולר בחצי הראשון של 2016

חברת ההסעות הגדולה בעולם הפסידה 4 מיליארד דולר במהלך 7 שנות פעילותה. לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה ההפסדים הללו נובעים מהסובסידיות שהיא משלמת לנהגיה על מנת לפצות אותם בגין תעריפי הנסיעה הנמוכים

25.08.2016, 16:24 | עומר כביר

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי אובר הפסידה 1.27 מיליארד דולר בחצי הראשון של 2016.

קראו עוד בכלכליסט

אובר אינה חברה ציבורית ולכן לא חלה עליה חובת דיווח, אך כל שלושה חודשים עורך סמנכ״ל הכספים של אובר, גאוטם גופטה, שיחת עדכון רבעונית עם משקיעים. לדברי מקורות בעלי ידע בנושא, ברבעון הראשון של השנה הפסידה חברת התחבורה הציבורית הגדולה בעולם 520 מיליון דולר.

קלניק. מאשימים את התשלומים לנהגים, צילום:רויטרס קלניק. מאשימים את התשלומים לנהגים | צילום:רויטרס קלניק. מאשימים את התשלומים לנהגים, צילום:רויטרס

ברבעון השני כבר הגיעו ההפסדים ל-750 מיליון דולר, 100 מיליון דולר מתוכם נבעו מפעילות אובר בארה״ב. זאת, אחרי שבעבר הצהירה החברה שפעילותה במדינה רווחית.

לדברי גופטה, הסיבה למרבית ההפסדים הן הסובסידיות המשמעותיות שמשלמת אובר לנהגיה. אלו משולמות על מנת לפצות את הנהגים בגין תעריפי הנסיעה הנמוכים שגובה החברה.

המספרים מעידים על גידול בהיקף ההפסדים של אובר, שנובע בין השאר מהרחבת היקף פעילותה. במהלך 2015 כולה הפסידה החברה 2 מיליארד דולר ובשבע שנות פעילותה הסתכמו ההפסדים ב-4 מיליארד דולר בסך הכול.

היקף הנסיעות שביצעה אובר עמד על 3.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה ו-5 מיליארד דולר ברבעון השני. ההכנסות הסתכמו ב-960 מיליון ו-1.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון והשני בהתאמה.

״אין הרבה חברות טכנולוגיה שיכולות להפסיד כל כל הרבה כסף כל כך מהר״, אמר לבלומברג פרופ׳ אסוות׳ דמורדן, מרצה למנהל עסקים באוניברסיטת ניו יורק. ״העובדה שחברה פרטית הצליחה לגייס כל כל הרבה הון היא חסרת תקדים״.

תגיות

31 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
אם המחיר יעלה בצורה שתיתן לאובר שומני רווח
אם המחיר יעלה בצורה שתיתן לאובר שומני רווח גדולים, אז תקום חברה אחרת ותנגוס בנתח שוק של אובר. המהפכה של אובר היא לא רק בחסכון הכספי המיידי, אלה בחופש העיסוק האמיתי שהיא מקיימת. היא מאפשרת להתנער מרגולציות במקומות שלא צריכים אותן כמו: חובה לרכוש מספר מיוחד בהרבה כסף מהמדינה, רישיון מיוחד לנהג מונית, ומצד שני מספקת אכיפה במקומות שכן צריכים אותן: מחיר הוגן!!! גם לתייר וגם למי שסתם עפיפון, יכולת בקרה ומתן ציון לנהגים, יכולת לעקוב אחרי הנסיעה של הנהג (לראות שלא הוסיף לנו כמה ק״מ סתם כי בא לו, וגם במצבים פליליים יכולת זו יכולה להיות לעזר). נהגי המוניות מאמצים את האופנה במשק הישראלי, של להשקיע 100% מהאנרגיות בלחסום את המתחרים באמצעות רגולוציה ושוחד, במקום להשקיע בשיפור השירות. למזלנו ההיסטוריה מוכיחה שבמוקדם או מאוחר אנשים שדוגלים בשיטה הזאת מתרסקים.
Scooter  |  26.08.16
לכל התגובות