אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתאימים את הפוטבול לאוהדים הצעירים: פחות הפסקות פרסומת וזמן "מת" צילום: איי אף פי

מתאימים את הפוטבול לאוהדים הצעירים: פחות הפסקות פרסומת וזמן "מת"

בעקבות תלונות אוהדים וירידה באחוזי הרייטינג, חשף רוג'ר גודל, קומישינר ה-NFL, את הצעדים של הליגה כדי לשפר את הקצב והזרימה של המשחק, להפחית את ההפרעות ולנקות את המסחור של השידורים

30.03.2017, 18:34 | שירות כלכליסט
קומישינר ה-NFL רוג'ר גודל שלח בשבוע שעבר מכתב לאוהדים, שבו הבטיח להם שהליגה נוקטת צעדים לשפר את הקצב והזרימה של המשחק, להפחית את ההפרעות ולנקות את המסחור של השידורים.

הליגה חוותה ירידה קלה ברייטינג בעונה שעברה, מה שהוביל לביקורות רבות עליה. גודל חשף בתוכנית "מייק אנד מייק" ברשת ESPN, את הצעדים שהליגה מתכוונת לנקוט.

קראו עוד בכלכליסט

לוגו ה-NFL עם ילד. פונים לדור הצעיר, צילום: איי פי לוגו ה-NFL עם ילד. פונים לדור הצעיר | צילום: איי פי לוגו ה-NFL עם ילד. פונים לדור הצעיר, צילום: איי פי

הנה כמה מהשינויים המתוכננים של גודל:

* ביטול כפילויות (double-ups) - כשיש הפסקת פרסומות לפני ואחרי בעיטות (kickoff). לפי נתוני ה-NFL, זה קורה ב-27% מהפעמים. בתגובה לטענה כי נראה שזה קורה לעתים קרובות יותר, ענה גודלכי  "זו הייתה התגובה של כולנו".

הצורך בכפילויות מתעורר כשהרשתות לא עומדות במכסת הפסקות הפרסומות. על פי המכסה הנוכחית, משחקים כוללים 21 הפסקות פרסומות, חמש ברבע הראשון, שש ברבע השני וחמש בשני הרבעים הבאים. אם הרשת לא מצליחה להכניס את כל הפסקות הפרסומות שלה ברבעון אחד, הן נדרשות להוסיף הפסקות נוספות ברבעים האחרים. דרך אחת לצמצם את הפער היא באמצעות הכפילויות.

* הפחתת המספר הכולל של הפסקות הפרסומות מ-21 ל-16, שיתחלקו לארבע בכל רבע. הרשתות כמובן לא ירצו להחמיץ פרסומות, אז כדי לפצות על איבוד זמן אוויר, ה-NFL תאריך את משכה של כל הפסקה, ותוסיף פרסומת של 30 שניות לכל הפסקת פרסומות. "המחקר שלנו מצא שהאוהדים כלל לא הבחינו בהארכת זמן הפרסומות", אמר גודל, "הם כן שמים לב לתכיפות של ההפסקות".

* בליגה יפנו לדרכים יצירתיות כדי לעזור לפצות על הירידה במספר הפסקות הפרסומות, בהן שימוש ב- double box על המסך. כלומר, תיבה קטנה תופיע על המסך ותציג פרסומת בצורה מסוימת. שיטה זו נהוגה בענפי ספורט אחרים כמו נסקאר, שם יש הרבה פחות הפסקות פרסומות באמצע האקשן. גודל הבטיח שהתיבה לא תופיע בזמן מהלכים, אלא ביניהם, לדוגמה בזמן הילוך חוזר.

* החלטות על הילוכים חוזרים יתקבלו על ידי ראש השופטים בניו יורק: במקום שהשופט יפנה לקווים וישתופף בביתן כדי לצפות בהילוך חוזר, יוכנס טאבלט למגרש. השופט יבדוק את ההילוך החוזר ובמקביל יתקשר עם אחד מסגניו של השופט הבכיר דין בלנדינו בניו יורק. "המילה האחרונה תהיה אצל בלנדינו", הודיע גודל, "אנחנו חושבים שזה יזרז את הקצב".

* פסיקות על הילוכים חוזרים יתקבלו ברגע שהשופט יקבל החלטה, בעוד שכיום הם ממתינים עד לסיום הפסקת הפרסומות. זה יפחית את הזמן המת של האוהדים באצטדיון, ויאפשר למשחק לחזור מהר יותר. "לא נחכה עוד לסיום הפרסומות כדי להחליט בנוגע להילוכים החוזרים", הסביר גודל, "אנחנו רוצים להתקדם. אנחנו רוצים להיות מוכנים לשחק".

* "ניקוי" מסחור היתר: גודל ציין במכתב לאוהדים שישנם "יותר מדי אלמנטים בשידורים, שאינם רלוונטיים למה שקורה על המגרש". התחושה היא שהרשתות מנצלות את הפופולאריות של המשחקים כדי לקדם אינטרסים אחרים שלהן. גודל ציין במפורש שהבעיה בולטת במיוחד במשחקים של ימי חמישי, והבטיח שבשידורים הללו יהיו "שינויים אגרסיביים יותר".

"זה כמו הפרעה למשחק", אמר. "כל כך הרבה אזכורים שלא קשורים למה שקורה על המשחק. אנחנו נפחית את זה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות