אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטייקון מאחורי עסקת איירבוס: "כולם יעברו למודל לואו־קוסט" צילום: בלומברג

הטייקון מאחורי עסקת איירבוס: "כולם יעברו למודל לואו־קוסט"

ביל פרנק, ממייסדי קרן אינדיגו, יצייד ארבע חברות תעופה מוזלות ב־430 המטוסים הצרים שנרכשו בעסקה חסרת התקדים בהיקפה. המטרה: למשוך נוסעים מאוטובוסים ורכבות. פרנק: "אני לא מתרגש מהתלונות של הלקוחות על תשלומי אקסטרה"

16.11.2017, 19:15 | שירות כלכליסט

היזם שמאחורי עסקת התעופה הגדולה מסוגה בהיסטוריה הוא ביל פרנק, ממייסדי קרן הפרייווט אקוויטי אינדיגו, שרכשה 430 מטוסים מאיירבוס בעסקה בשווי 50 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

פרנק (80), המכונה טייקון הלואו־קוסט, מאמין כי תעשיית התעופה העולמית תאמץ את מודל החסכנות האירופי שהזניק את וויז־אייר ההונגרית וריאנאייר האירית. על פי פרנק, שצוטט בסוכנות רויטרס, הוא אינו מוטרד מתלונות הנוסעים על תשלומי אקסטרה עבור מזוודות, מושבים וארוחות.

הרעיון, לדבריו, הוא להפוך את הטיסות לזולות מספיק, כך שיוכלו לשמש חלופה לנסיעות באוטובוסים או ברכבות, גם למי שאינם בעלי אמצעים. לשם כך יזדקקו חברות הלואו־קוסט לציים של מטוסים צרים, שכמותם רכשה עתה אינדיגו. ארבע חברות לואו־קוסט - וויז־אייר, פראנטיר, וולאריס וג'ט־סמארט — יקבלו את המטוסים. "אנשים נמנעים מטיסות בגלל העלויות", אמר. "אז אם הצלחנו לייצר מודל עם תעריפים נמוכים, אנחנו נמשוך לקוחות". הזמנת הענק, שכללה את דגמי A320 ו־A321, משקפת לדבריו את האופטימיות שלו לגבי פוטנציאל הצמיחה של החברות.

ביל פרנק , צילום: בלומברג ביל פרנק | צילום: בלומברג ביל פרנק , צילום: בלומברג

אינדיגו היא בעלת השליטה בפראנטיר איירליינס שבסיסה בדנבר ובחברת התעופה הצ'יליאנית ג'ט־סמארט. בבעלותה גם נתח מוולאריס המקסיקנית. פרנק החל את הקריירה שלו בתחום התעופה באמריקה־ווסט איירליינס, שרכשה את יו.אס איירווייז ונרכשה על ידי אמריקן איירליינס. באמריקה־ווסט למד פרנק מסאות'ווסט וריאנאייר, כיצד לסחוט כמה שיותר שעות טיסה מהמטוסים ולגבות כסף עבור תוספות. "אסור להתפשר עם המודל העסקי של הלואו־קוסט. זה סולל את הדרך לגיהנום", הזהיר היום (ה').

בעקבות עסקת הענק הסבירו מקורות פיננסיים, כי ויתורים של הרגע האחרון מצד איירבוס שיחקו תפקיד מפתח. "כפי שאומרים אצלנו במערב, לא נפלנו אתמול מעגלת האבטיחים", ציין פרנק. "אנחנו טובים מאוד בקניית מטוסים".

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
על מה הוא מדבר? נסיעת 750 ק"מ ממרסי לפריז
ברכת TGV נמשכת שעתיים וחצי ועולה במקרה הגרוע 50 יורו לכיוון ועוצרת במרכז פריס (ממרכז מרסיי). טיסה מקבילה גם אם תעלה במקרה הכי טוב 50 יורו יוצאת מנמל תעופה במרסיי שנמצא מחוץ לעיר , שעה וחצי מינימום כדי לעלות לטיסה, טיסה של שעה וחצי, הגעה לנמל בפריז נמצא מחוץ לפריז ועוד חצי שעה עד היציאה מנמל. כך שגם אם המחירים יהיו קרובים זמן הנסיעה הכולל יהיה לפחות כפול. ואין בכלל המ להשוות את הנוחות בין ני האמצעים. הפיתרון של אירופה הוא המשך שכלול הרכבות המהירות ולא טיסות זולות ולא נוחות.
BBB  |  17.11.17
לכל התגובות