אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כלכליסט TV

חצי כבר מאחורינו: תמונות בלעדיות מחפירות הרכבת הקלה

עד היום נחפרו כ-10 ק"מ תת קרקעיים באזור שמתחת למרכז תל אביב. מתי יוכלו תושבי המרכז לראות את נסיעות המבחן של הקרונות? ביקרנו באתרי החפירות של הרכבת הקלה, כך זה נראה

08.03.2018, 17:40 | ליאור גוטמן

מכרזים ראשונים לקווי הרכבת הנוספים בגוש דן יצאו לדרכם תוך שנה מהיום - כך מספר ל"כלכליסט" מנכ"ל חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניי), יהודה בר-און, שאחראית על בניית מערך הרכבות העירוניות בתל אביב וערי הסביבה.

קראו עוד בכלכליסט

נכון להיום מתקיימות חפירות ב-7 פירי שילוח שונים, בכל אחת מהן עובדת מכונת רובוט ענקית שלא רק קודחת תוואי לרכבת אלא גם מפנה את החול ובו במקום מעמידה דפנות בטון ענקיות לאורך החפירה. עד היום נחפרו כ-10 ק"מ תת קרקעיים באזור שמתחת למרכז תל אביב (תחנת הרכבת סבידור, נתיבי איילון) ועד לאזור צומת קרליבך. ההערכות הן שבתוך כשנה עד שנה וחצי יסתיימו החפירות, אז תונח מסילה ויושלמו התחנות התת קרקעיות. עוד מבטיח בר און שכבר בעוד שנה וחצי יוכלו תושבי המרכז לראות את נסיעות המבחן של הקרונות של הרכבת. 

 , צילום: דור מנואל צילום: דור מנואל  , צילום: דור מנואל

פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב יצא לדרכו כמכרז ממשלתי לפני כ-12 שנה. במקור הפרויקט הופקד בידי זכיין (MTS) שהיה אמור לבנות את הרכבת עד אמצע 2013, אולם העבודות לא החלו בשל חילוקי דעות פיננסיים מול המדינה. בסוף 2010 הולאם הפרויקט על ידי המדינה והופקד בידי נת"ע, עם תכנון מחודש וסגירה כספית שהציבה את התקציב על כ-16.7 מיליארד שקל, כ-6 מיליארד שקל יותר ממה שתמחר זאת הזכיין ותחת תכנון שבדיעבד התברר כלא ריאלי.

הקו הראשון (הקו האדום) אמור לחבר בין פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים, כאשר מועד הפתיחה המיוחל הוא אוקטובר 2021. אורך הקו כ-24 ק"מ, מתוכו חציו עילי וחציו (בין בני ברק ליפו) תת קרקעי. הקו יכיל מעל לח-40 תחנות עם הבטחה לתדירות של 3 דקות בין רכבת לרכבת בשעות העומס. מס' הנוסעים המשוער לאחר ההפעלה המלאה - כ-70 מיליון איש בשנה.

  , צילום: דור מנואל צילום: דור מנואל   , צילום: דור מנואל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

46 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
שקר גס כתבה מנפולטיבית
ההפרעות האמיתיות ברחובות ובקו העילית של הקו טרם בוצעו, הקושי האמיתי יחל עוד כחצי שנה שיתחילו לסגור רחובות בתא. אלק חצי בוצע, פשוט שקר אולי חצי מהמנהרה שהיא חצי פרויקט כלומר בוצע רק רבע מהעבודות הנדסיות האזרחיות ללא עוד עבודות ... כלומר ביצעו פחות מרבע ואני מעריך שאולי שמינית
משה  |  09.03.18
42.
לא רק 3 קווים מנהרות בגוש דן
כל הכבוד שהגיע כבר עד 10ק"מ אז תמשיכו לזרז כמה שיותר פחות מ4 שנים להימשך לחפור עוד מנהרות נוספות וקווים נוספים בכל רשתות קווים מנהרות בגוש דן וגם לא רק מנווה צדק עד יהודה הלוי אלנבי וכו.. גם להימשך לחפור מנהרות מרחוב יהודה הלוי פינת אלנבי עד אבן גבירול עד רמת אביב ואפילו לעשות קו מחולון באזור מוזיאון הילדים הישראלי - מתחם פרס - ימית 2000 משם מרחוב ירושלים חולון עד כיכר קוגל ולהימשך עד קיבוץ גלויות עד שוקן - העלייה - אלנבי עד פינת בן יהודה ומשם להימשך עד נמל תל אביב... זו הזדמנות טובה לעשות רכבות מנהרות ולא מעל קרקע... תשיגו כמה שיותר סינים שיעבדו גם בסופשבוע .... פשוט תחפרו מתחת לגוש דן !!! ולא לחכות! בלי דיבורים... רק חבל שמתל אביב ברחוב שדרות ירושלים יפו עד בת ים מעל קרקע ועדיף מתחת מנהרות זה חוסך זמן וחוסך פקקים ומעל זה לעשות שביל טיילת עצים ודשא - שביל אופניים הכי ארוכה שיש ולמלא את יער עצים ירוקים בכל גוש דן ולהפסיק להציב בטון וכבישים מעל קרקע בכל גוש הדן ובהצלחההההההההה
מקסים  |  09.03.18
לכל התגובות