אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת רכבות ביפן התנצלה על הקדמה "בלתי נסלחת" של 25 שניות ביציאת הרכבת מהתחנה‎ צילום: איי פי

חברת רכבות ביפן התנצלה על הקדמה "בלתי נסלחת" של 25 שניות ביציאת הרכבת מהתחנה‎

בעוד שבארץ ובמקומות אחרים בעולם איחור של רכבת הוא לא אירוע נדיר, ביפן אפילו הקדמה בזמנים נחשבת לחרפה. "אי הנוחות הרבה שגרמנו ללקוחותינו היא בלתי נסלחת לחלוטין", נאמר בהודעת ההתנצלות

17.05.2018, 14:59 | שירות כלכליסט

בכל הנוגע לאיחורים בלוח זמני הרכבות, לכל היותר אפשר לצפות לפעמים להתנצלות על עיכוב בהגעת הרכבת.

אולם ביפן, שבה הרכבות החדישות והאולטרה-מהירות מתגאות בדייקנות ללא פשרות, מסתבר שעזיבת תחנה 25 שניות מוקדם מדי היא חרפה.

קראו עוד בכלכליסט

מוקדם יותר החודש, בתחנת נוטוגאווה במחוז שיגה, יצאה אחת הרכבות לדרכה כמעט חצי דקה מוקדם מהלוח הזמנים שלה – בשעה 7:11:35 במקום ב-7:12.

"אי הנוחות הרבה שגרמנו ללקוחותינו היא בלתי נסלחת לחלוטין", נאמר בהודעת התנצלות מאת חברת הרכבות הארצית של יפן.

רכבת מהירה ביפן, צילום: איי פי רכבת מהירה ביפן | צילום: איי פי רכבת מהירה ביפן, צילום: איי פי

על פי הדיווחים באתר ג'פאן טודיי, "הצרות החלו כאשר הכרטיסן ברכבת אקספרס, המגיעה לתחנת נישי אקאשי ב-9:14, סבר בטעות כי על הרכבת לצאת לדרכה בשעה 7:11 ועל כן סגר את דלתות הרכבת בשעה זו. הוא אמנם הבין כי טעה, אך כשסקר את הרציף וראה שאין נוסעים נוספים המבקשים לעלות לרכב, נתן את ההוראה לרכבת לצאת לדרכה 25 שניות מוקדם ממה שהיה צריך, ולא לפתוח ולסגור שוב את דלתות הרכבת, מה שהיה מוודא את יציאתה בדיוק בזמן".

אתר חדשות אחר, סורה ניוז 24 (Sora News 24) מסביר: "ייתכן ש-25 שניות לא נשמע כמשהו המצדיק תלונה, אולם זה ארע ביום שישי בבוקר, כאשר רוב האנשים בדרכם למשרד או לבית הספר".

יותר מזאת, למרות שאירוע כזה נחשב לנדיר ביפן, זוהי הפעם השנייה בתוך 6 חודשים שהוא מתרחש. בנובמבר יצאה רכבת אסקפרס 20 שניות מוקדם מדי מתחנת טסוקבה בטוקיו. גם אז פרסמה חברה הרכבות התנצלות דומה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ממה שקראתי, הדיוק של הרכבות של יפן כבר לא מה שהיה
ב-2005, נהג רכבת לא לחץ על הברקס בעיקול בהרים, מכיוון שהרכבת היתה באיחור של דקה. הרכבת ירדה מהפסים ו-105 אנשים נהרגו. כתוצאה מכך, עשו רפורמה וכעת הם שמים הרבה יותר דגש על בטיחות מאשר לתזמון הרכבות. בנוסף, לעומתינו, ביפן יש מלא חברות רכבות. חלקם אכן נוטות לא לאחר יותר מדקה, אבל אחרות יכולות בקלות לאחר בכמה דקות, מה שיגרום לנוסע לפספס החלפת רכבת עם הרכבת של חברה שלא מאחרת. במידה ורכבת מתעכבת ביותר מ-5 דקות, מחלקים לכולם תעודת איחור שניתן להציג למעביד. זה נשמע מגוכח, אבל ביפן, מצופה מהעובד להגיע 5-10 דקות לפני זמן תחילת העבודה ולהתחיל ממש לעבוד בזמן. התירוץ היחיד שמעבידים מסכימים לקבל לאיחור כלשהו, הוא איחור של הרכבת.
אחד  |  21.05.18
לכל התגובות