אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה יוצאים לדרך - עם מכרז בהיקף 15 מיליארד שקל צילום: עמית שעל

הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה יוצאים לדרך - עם מכרז בהיקף 15 מיליארד שקל

מדובר באחד ממכרזי התשתיות הגדולים במדינה הכולל את רכש הקרונות, המערכות והתחזוקה של הקווים שצפויים להתחיל לפעול באמצע העשור הבא

11.07.2018, 15:25 | ליאור גוטמן

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראית על הקמת מערך הרכבות העירוני בגוש דן, תפרסם מחר (ה') את אחד ממכרזי התשתית הגדולים שנרשמו במדינה. המכרז כולל בשלב זה רכז ציוד לשני קווי רכבת עירוניים חדשים. מדובר בקו הירוק והקו הסגול, כאשר השלב המכרזי הראשון (PQ) יכלול את רכש הקרונות, המערכות והתחזוקה של הקווים. עוד השנה מתוכנן לצאת במקביל המכרז לעבודות ההנדסה האזרחיות, כאשר בסביבת נת"ע מעריכים שעד דצמבר יחלו גם עבודות העתקת התשתיות לאורך מיקומי תוואי קווי הרכבת.

קראו עוד בכלכליסט

על פי ההערכות, היקף המכרז הנוכחי הוא כ-15 מיליארד שקל, כאשר לשם השוואה פיתוח מאגר הגז לוויתן מתומחר בכ-13 מיליארד שקל. שיטת המכרז שנבחרה היא PPP, ר"ת של Public Private Partnership, כלומר תשלום ליזם שירכוז ויתחזק את הציוד תוך תשלום מדינה ביחס ללוחות זמנים שיוגדרו מראש.

הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ (מתוכם 4 תת קרקעיים) ויהיו בו 62 תחנות.

הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ-29 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות.

מפת הקו הירוק מפת הקו הירוק מפת הקו הירוק

שני הקווים כבר תוקצבו בחוק ההסדרים של שנה שעברה בכ-30 מיליארד שקל. אלו ישתלבו בתוואי הקו האדום שנבנה בימים אלו (פתח תקווה, תל אביב ועד דרום בת ים) בעלות של כ-17 מיליארד שקל ועם תאריך פתיחה משוער לסוף 2021. הקווים החדשים נמצאים רק בחיתוליהם, ולכן תאריך הפתיחה שלהם אינו קבוע ועל פי ההערכות אלו לא יושקו לפני סוף 2024 או תחילת 2025.

שר התחבורה ישראל כץ אמר היום שפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא המיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה. "העבודות לביצוע הקו האדום מתנהלות בהתאם למתוכנן, וכעת יוצא לדרך השלב הבא, שיבטיח רשת מתקדמת להסעת המונים בתל אביב ובגוש דן, שתאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם".

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און סיכם שבמקביל להתקדמות עבודות הקו האדום, נת"ע נערכת לביצוע שני הקווים הנוספים, במטרה "לייצר בהקדם האפשרי רשת תחבורה איכותית ומתקדמת שתשרת כחצי מיליון תושבים ביום".

מפת הקו הסגול מפת הקו הסגול מפת הקו הסגול

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
שאלה פשוטה: האם המנהרות מבנו כך שאפשר יהיה לכניס מסילות של רכבת תחתית?
האם מנהרות התחתית נבנו כך שיתאימו למסילות של רכבת תחתית אמיתית כאשר יתברר גודל הכישלון של הרכבת הקלה?, שהיא אוטובוס על גבי מסילות, ולא, לא מייצרים יותר רכבות קלות כאשר דרוש שימוש אינטנסיבי, במקרה כזה מייצרים רכבת תחתית אמיתית. נגיע לזה אחרי כל הטעויות ובזבוז הכסף: אולי 40 \ 50 \ 60 מיליארד שקל.
אזרח רגיל  |  11.07.18
7.
הצחקתם
שר התחבורה יכול לפרסם מה שהוא הוזה בלילה זה לא יעזור , אין סיכוי ב10 שנים הקרובות שהקו הראשון יעבוד .בדיוק כמו הרכבת לירושלים . הקווים האחרים עוד 20 שנה . בושה . חיבור איילון לכביש 531 לכיוון ת"א ,עובדים על 10 קמ שנים !,בקושי רואים שם פועלים ,לא פלא שזה לוקח שנים ,אנשים אוכלים את הלב בפקקים אבל העיקר שמדברים הרבה אם הליצן הזה ,שר התחבורה יהיה ראש ממשלה פעם ,אנחנו נהיה בצרות עמוקות
משה  |  11.07.18
לכל התגובות