אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפקט מועדון שופרסל על דוחות כאל: ההכנסות גדלו, הרווח ירד צילום: רמי זרניגר

אפקט מועדון שופרסל על דוחות כאל: ההכנסות גדלו, הרווח ירד

חברת כרטיסי האשראי רשמה במחצית הראשונה של השנה עלייה של 11% בהכנסות ל-813 מיליון שקל, אך הרווח ירד ב-26% ל-78 מיליון שקל בעקבות ההשקעה במועדון הלקוחות שופרסל-כאל

07.08.2018, 09:11 | רחלי בינדמן

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

חברת כאל פרסמה הבוקר (ג') את דוחותיה לרבעון השני של 2018. החברה סיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 49 מיליון שקל, לעומת 55 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 12%.  

קראו עוד בכלכליסט

המחצית הראשונה של שנת 2018 הסתיימה בכאל עם רווח נקי של 78 מיליון שקל לעומת 105 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017, קיטון של 26%. הירידה ברווח נובעת בעיקר מההשקעה של כאל במועדון הלקוחות שופרסל-כאל, אשר עבר לחברה מלאומי קארד.

השקת מועדון שופרסל הניבה עד כה, לפי הערכות בשוק, 400 אלף כרטיסים חדשים לכאל בתוך מספר חודשים. תוספת לקוחות אלה באה לידי ביטוי בהכנסות החברה שהסתכמו ברבעון השני של השנה ב-417 מיליון שקל לעומת 371 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 12.5%. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-813 מיליון שקל לעומת 732 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 11%.

ברבעון השני של שנת 2018 עמד מחזור העסקאות בכרטיסי כאל על 22.6 מיליארד שקל לעומת 19.4 מיליארד שקל, עליה של 16.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הסתכמה העליה במחזור העסקאות על 15.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בסוף המחצית הראשונה של שנת 2018, עמד מספר הכרטיסים של כאל על כ-3.1 מיליון לעומת 2.55 מיליון כרטיסים בסוף התקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-21% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מתוכם, 1.4 מיליון כרטיסי הינם כרטיסים חוץ בנקאיים, לעומת 962 אלף כרטיסים חוץ בנקאיים במחצית הראשונה לשנת 2017, עלייה של 48%. גידול זה נובע בעיקרו מהשקת של מועדון שופרסל-כאל.

לוי הלוי, מנכ"ל כאל. "הרבעון השני מאופיין בגידול היקף הפעילות העסקית", צילום: רמי זרניגר לוי הלוי, מנכ"ל כאל. "הרבעון השני מאופיין בגידול היקף הפעילות העסקית" | צילום: רמי זרניגר לוי הלוי, מנכ"ל כאל. "הרבעון השני מאופיין בגידול היקף הפעילות העסקית", צילום: רמי זרניגר

נכון לסוף יוני תיק האשראי הצרכני שהעמידה החברה ישירות ללקוחותיה נאמד ב-4.43 מיליארד שקל לעומת 3.88 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 14.1%. הריבית הממוצעת על האשראי הצרכני עמדה על 10.5%. מדובר בממוצע האשראי הגבוה ביותר מבין שלוש חברות האשראי. עם זאת, הרבעון הנוכחי הוא הרבעון השביעי ברציפות שהריבית הממוצעת על האשראי בכאל נמצאת במגמת ירידה. לשם השוואה ברבעון הקודם עמדה הריבית הממוצעת על 10.7%

ברבעון השני של השנה עמדו ההוצאות בסעיף הפסדי אשראי על 30 מיליון שקל לעומת 31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המחצית הראשונה של השנה הסתיימה עם הוצאות בסעיף הפסדי אשראי של 70 מיליון שקל לעומת 58 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2017, עליה של 20.9%.

ברבעון השני של השנה עמדה התשואה להון על 11.7% לעומת 15.0% בתקופה המקבילה אשתקד. בחציון הראשון של השנה עמדה התשואה להון על 9.3% לעומת 14.2% בתקופה המקבילה אשתקד.

לוי הלוי, מנכ"ל כאל: "הרבעון השני מאופיין בגידול היקף הפעילות העסקית, שבאה לידי ביטוי בעלייה חדה של מחזורי העסקאות, עלייה במצבת הכרטיסים וגידול בהכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי. בנוסף מציגה החברה גידול ביתרות האשראי הצרכני והעסקי ובהכנסות מימון. גם ברבעון זה מושפעת השורה התחתונה של הדוח הכספי מהקמת מועדון שופרסל-כאל אשר כרוך בהשקעות משמעותיות. במהלך הרבעון הכרזנו על שינוי ארגוני בחברה במטרה לבסס את מעמדה של כאל כחברה מחוללת תחרות ומובילה בעולמות התשלומים והאשראי החוץ בנקאי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות