אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טויוטה משקיעה חצי מיליארד דולר בפיתוח של מכוניות אוטונומיות יחד עם אובר

טויוטה משקיעה חצי מיליארד דולר בפיתוח של מכוניות אוטונומיות יחד עם אובר

לפי ההסכם, אובר תשלב טכנולוגיות נהיגה אוטונומית שפתחה ברכב מיני-וואן Sienna של טויוטה. רכבים אלו ישמשו בשירות הזמנת הנסיעות של אובר, אך בעתיד ייתכן שיועבר לבעלות ויופעלו ע"י חברות ניהול צי רכב

28.08.2018, 10:36 | עומר כביר
טויוטה משקיעה באובר 500 מיליון דולר, כחלק מהסכם רחב לפיתוח משותף של מכוניות אוטונומיות בדגש על שיפור הבטיחות והקטנת עלויות. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", ההשקעה מתבצעת לפי שווי של 72 מיליארד דולר, גבוה במעט מהשווי שלפיו השקיעה סופטבנק באובר מוקדם יותר השנה.

קראו עוד בכלכליסט

לפי ההסכם, אובר תשלב טכנולוגיות נהיגה אוטונומית שפתחה ברכב מיני-וואן Sienna של טויוטה. רכבים אלו ישמשו בשירות הזמנת הנסיעות של אובר, אך בעתיד ייתכן שיועבר לבעלות ויופעלו על ידי חברות ניהול צי רכב.

המהלך הוא חלק ממאמצי אובר לצמצם את עלויות פיתוח המכונית האוטונומית, בו החלה אחרי התאונה הקטלנית במרץ שהביאה למותה של הולכת רגל, ושחקירה העלתה שנגמרה בשל המערכות האוטונומיות של החברה . במסגרת מאמצים אלו אובר גם סגרה את מרכז פיתוח הרכב האוטונומי שלה באריזונה ופיטרה 100 נהגי בקרה

עבור טויוטה ההשקעה באובר היא חלק ממהלך מרוכז להרחיב את פעילות פיתוח המכונית האוטונומית שלה, תחום אליו נכנסה החברה באיחור יחסי. מוקדם יותר השנה הקצתה החברה כמעט 3 מיליארד דולר לפיתוח תוכנה למכוניות אוטונומיות, וביוני השקיעה מיליארד דולר בשירות הזמנת הנסיעות המדרום-מזרח אסיה גראב, לפי שווי של 10 מיליארד דולר. החברה מקווה להשיק מכונית אוטונומית ב-2020.

טויוטה סיינה טויוטה סיינה טויוטה סיינה

גלן דה ווס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Aptiv, שמפתחת התוכנה למכוניות אוטונומיות, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" שההשקעה מדגימה את הרצינות שמייחסת טויוטה לפיתוח מכונית אוטונומית "זה מראה בברור שהם מבינים שעליהם לעשות משהו קצת שונה מהמודל המסורתי שבו אתה עושה הכל בעצמך עם השותפים הוותיקים שלך", הוא הוסיף.

במקביל, מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי, חשף תוכניות לשנות את המיקוד המיידי של אובר מהזמנת נסיעות להשכרת אופניים וקורקינטים חשמליים לנסיעות קצרות יותר. בראיון לפייננשל טיימס אמר קוסרשאהי שכלי תחבורה מסוג זה מתאימים יותר לנסיעות פנים-עירוניות. לדבריו, אובר פונה למהלך למרות שיוביל להפסד הכנסות לנהגים ולחברה עצמה, שבלי קשר כבר הפסידה השנה 4.5 מיליארד דולר.

"בשעות העומס, זה מאוד לא יעיל שחתיכת מתכת במשקל טון תסיע אדם אחד 10 בלוקים", אמר קוסרשאהי ל"פייננשל טיימס". "אנחנו יכולים לעצב את ההתנהגות באופן שמספק ניצחון למשתמש וניצחון לעיר. בטווח הקצר, מבחינה פיננסית, אולי זה לא ניצחון בשבילנו, אבל מבחינה אסטרטגית בטווח הארוך לשם בדיוק אנחנו רוצים להתקדם".

אובר נכנסה לתחום החדש בפברואר כשהוסיפה לאפליקציה שלה אפשרות לשכור אופניים חשמליים. באפריל רכשה את חברת השכרת האופניים החשמליים Jump, שפועלת בשמונה ערים בארה"ב, ב-200 מיליון דולר. כן השקיעה אובר בחברת הקורקינטים החשמליים Lime.

לדברי מנכ"ל אובר, החברה צפויה לייצר פחות הכנסות פר נסיעה מאופניים חשמליים לעומת מכונית, אך העריך שהיקף נסיעות גדול יותר יקזז את הירידה בהכנסות: "אנחנו מוכנים לוותר על הכנסות קצרות-טווח לטובת היקף פעילות ארוך-טווח גדול יותר. פעילות משתמשים ארוכת-טווח מנצחת במלחמות, ולפעמים שווה להפסיד בקרבות כדי לנצח במלחמות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות