אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההחלטה האמיצה של נייקי: הקוורטרבק שמחה נגד אלימות שוטרים ישמש כפרזנטור קרדיט: נייקי

ההחלטה האמיצה של נייקי: הקוורטרבק שמחה נגד אלימות שוטרים ישמש כפרזנטור

לכבוד 30 שנה לקמפיין Just Do It, חברת נייקי בחרה בקולין קפרניק לככב בקמפיין. קפרניק הביע את מחאתו בזמן ההמנון ו'נענש' על ידי ה-NFL לפי החשד, בכך שלא הוחתם באף קבוצה

04.09.2018, 10:32 | אוריאל דסקל

לכבוד 30 שנה לקמפיין Just Do It, חברת נייקי בחרה בקולין קפרניק כפרזנטור שלה. נייקי, ששילמה לקולין קפרניק בזמן שלא קיבל חוזה מקבוצות ה-NFL, משיקה את הקמפיין עם תמונה של הפרזנטור החדש והכיתוב: "תאמינו במשהו. אפילו אם זה אומר שצריך להקריב הכל".

קפרניק הביע מחאה שקטה נגד אלימות שוטרים נגד שחורים בזמן ההמנון לפני המשחקים. ולכן, לפי החשד, מאז שעזב את סן פרנסיסקו פורטיניינרס ב-2016 לא קיבל הצעות מקבוצות אחרות - זאת למרות שנחשב לקוורטרבק טוב יותר מאשר אחרים שכן קיבלו חוזים.

קראו עוד בכלכליסט

קולין קפרניק (מס קולין קפרניק (מס' 7) וחבריו לקבוצה במחאה, בזמן ההמנון האמריקאי במשחק פוטבול | צילום: איי אף פי קולין קפרניק (מס

הוא מנהל כיום מאבק משפטי נגד הליגה בטענה שבעלי הקבוצות קשרו קשר כדי לא להחתימו. בשבוע האחרון נודע שבית המשפט יקשיב למקרה שלו - אחרי שהליך הגישור לא הוביל לתוצאות.

המהלך של נייקי מאוד אמיץ באקלים הפוליטי הנוכחי בארה"ב. קפרניק, שהביע מחאה נגד אלימות הממסד כלפי שחורים בזמן ההמנון, הפך ל"אויב" של אמריקה על ידי פוליטיקאים רפובליקנים ודונלד טראמפ, שאף כינה אותו ושחקנים אחרים שמחו "בני זונה" בגלל המחאה שלהם בזמן ההמנון.

סביר להניח שהחברה הזו יודעת מה היא עושה. לפי דו"ח של פירמת רואי החשבון והייעוץ דלויט, יש הרבה היגיון בהשקעה שיווקי במהלכים חברתיים.

קולין קפרניק בקמפיין של נייקי, קרדיט: נייקי קולין קפרניק בקמפיין של נייקי | קרדיט: נייקי קולין קפרניק בקמפיין של נייקי, קרדיט: נייקי

"ההתעוררות הפוליטית של הקהילה השחורה בארה"ב והסערות החברתיות שצפויות בתקופה הקרובה הביאו שוב לקדמת הבמה ספורטאים שמקדישים את זמן המסך שלהם לקידום מטרות פוליטיות וחברתיות" נכתב בדו"ח. "הקבוצות והליגות, גופים עסקיים במהותם, משליכים את הממלכתיות לעיתים קרובות ועומדים מאחורי הספורטאים שלהם, במידה משתנה של תמיכה. יש רגישות הולכת וגוברת לפעילויות הללו ולדרכים בהן הן עלולות להשפיע על התעשייה — העלייה בפעילויות פוליטיות וחברתיות עשויה להשפיע על דעת האוהדים ועל אחוזי הצפייה באירועי ספורט בשידור ישיר. מאידך, בני דור המילניום מאמינים במטרות חברתיות ואוהבים לזהות את עצמם עם אקטיביסטים, כך שנקיטת עמדה בדבר עוולות חברתיות עשויה להפוך לאפיק הכנסה מפתיע".

נייקי תמכה בעבר ביוזמות חברתיות של הספורטאים המובילים שלה, כולל לברון ג'יימס.

מה שבטוח זה שנייקי החליטה ללכת נגד המוטו שהגדיר את השיווק של הפרזנטור המפורסם ביותר שלה בשנות התשעים, מייקל ג'ורדן: "רפובליקנים גם קונים נעליים".

תגיות