שר התחבורה יצא בתוכנית למלחמה באופניים החשמליים: עיכוב רישיון, קנס של 10,000 שקל למשדרגים
הוצאת רישיון לרוכב שגילו פחות מ-16 יעוכב שנה ואופניו יוחרמו. יוגדלו הקנסות על מי שאינו חובש קסדה, למי שידבר בטלפון במהלך הרכיבה או מרכיב אוזניות. הכלים עצמם יזכו ללוחית זיהוי ויהי צורך לרכב עם אפוד זוהר ופנס
רצף התאונות הקשות של רוכבי אופניים חשמליים גרר את שר התחבורה ישראל כץ להצהיר הערב (ד') שהוא גיבש יחד עם בכירי משרדו "תוכנית חדשה להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים". במשרד התחבורה אמרו כי התוכנית, שעוד אמורה לקבל אישורים, תיכנס לתוקף ב-1 בינואר.
קראו עוד בכלכליסט
במשרד התחבורה טוענים שבישיבה רבת משתתפים שנערכה היום "התקבלו מספר החלטות המתייחסות לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, וכן פעולות נוספות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים, זאת, לצד הגברת ההסברה הנרחבת בקרב הרוכבים וההורים".
ממבט על נראית התוכנית כרשימת שליפות "לכל הכיוונים" עם נגיעה בכל תחומי העיסוק של האופנים, מרמת הנהג ועד רמת הכלי. במשרד התחבורים מבקשים לחלק את רוכבי האופניים החשמליים לשני סוגים: מי שמחזיק ברישיונות נהיגה לכלי רכב דו-גלגלי או לרכב פרטי, אבל בוחר לנוע דווקא באופניים, והקבוצה השנייה של תלמידים בני 16 הנמצאים בהליך של לימוד תיאוריה בבתי הספר.
לפי כץ, עד תחילת 2019 יחוייבו תלמידים שלא עברו תיאוריה לשכלל את ידיעותיהם ב"קורס מיוחד קצר הכולל בחינה בסופה שבו יקבל התלמיד אישור כשירות נהיגה לרוכב אופניים". מי שינהל את האופציה היא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד).
עוד נקבע שילד שימצא רוכב על אופניים חשמליים וגילו מתחת ל-16 יזכה לדחיית הוצאת רישיון נהיגה בשנה והטלת קנס של 10,000 שקל לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש). מי ישלם את הקנס ומי יאכוף את זה? למשרד התחבורה הפתרונים. עוד נמאמר בהודעת המשרד ש"הוחלט על החרמת האופניים למי שייתפס נוהג מתחת לגיל 16, כמצוין בחוק". ומה בנוגע למי שמוכר אופניים בניגוד לחוק? כאן טוענים שהרשויות המקומיות יוכלו לבטל רישיון עסק למי שהפר את החוק "ובמידת הצורך לקנוס אותם ב-10,000 שקל לכל זוג אופניים".ואם כל זה לא מספיק אז ידו הארוכה של משרד התחבורה תגיע גם לאלו שנוהגים, הוחלט על העלאה משמעותית של הקנסות למי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. "מדובר בין השאר בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או נסיעה עם אוזניות". הכלים עצמם יזכו ללוחית זיהוי, כמו גם נסיעה עם אפוד זוהר ופנס.
ולבסוף, התוכנית החדשה שר התחבורה הנחה להאיץ את פרויקט "האופנידן" במסגרתו מוקמת רשת של מסלולי אופניים מיוחדים ומתקדמים בכל גוש דן. השאלה היא איפה הם היו עד היום.
27 תגובות לכתיבת תגובה