ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה ברכבת, ומאיימת בשביתה מסוף אוקטובר
אחרי רצף התקלות בקווי הנוסעים, ההסתדרות אישרה את הסכסוך לאור "הבעיות הקשות בחטיבת נוסעים ופגיעה בזכויות העובדים", בהן הגדלת עומס בעקבות פתיחת תחנות והגדלת הקווים וסגירת מסלול קידום לקופאיות
אם רצף התקלות בקווי הנוסעים לא הספיקו, אז לרכבת ישראל נולד כאב ראש חדש - ההסתדרות הכללית בראשון היו"ר אבי ניסנקורן אישרה אתמול (ג) סכסוך עבודה ברכבת ישראל זאת לאור מה שמגדירים שם "הבעיות הקשות בחטיבת נוסעים ופגיעה בזכויות העובדים".
בין הבעיות שמציינים בוועד הרכבת, ניתן לציין הגדלת עומס בעקבות פתיחת תחנות והגדלת הקווים, סגירת מסלול קידום לקופאיות, טיפול פנסיוני בדור א'.קראו עוד בכלכליסט
בהסתדרות טוענים ש"הנסיונות של הוועד להביא לידי פתרונות במסגרת מו"מ לא צלחו עד כה. אין לנו כוונה בשלב זה לנקוט בצעדים ארגוניים שישפיעו על הנוסעים. אנחנו קוראים להנהלה להתעשת ולהגיע לפתרונות סביב שולחן המו"מ".
עם זאת, באותה נשימה הם מציינים בפנייה למנכ"ל הרכבת שחר איילון שהמציאות עלולה להוביל לשביתה מלאה או חלקית מה31 באוקטובר.
היום (ד') בבוקר, יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל אמר בדיון בוועדה כי יפנה למבקר המדינה בבקשה לבחון את השתלשלות העניינים בהשקת קו הרכבת המהיר לירושלים.
החשש: פרויקטי הרכבת ייתקעו
בתוך כך, בכירי משרדי האוצר והתחבורה קיימו בשבועות האחרונים סבב פגישות עם הנהלת רכבת ישראל כדי לכייל את לוחות הזמנים של חשמול הרכבת מחדש. את הקו התקול לירושלים, זה שסובל מרצף בלתי הגיוני של תקלות, כבר מגדירים שם כ"בריחה רשמית מהלו"ז". אבל החשש הנוכחי הוא ששאר הפרויקטים בארץ ייתקעו.
הסיבות לכך נעות בין חוסר שביעות רצון מקצב העבודה של קבלן החשמול - חברת Semi הספרדית - לבין מחסור בציוד ובכוח אדם. בכיר באחד ממשרדי הממשלה אמר אתמול שהחשמול לא מתקדם בקצב הנדרש וכי זה משפיע על התפעול. לא מדובר רק בקו החדש בין ירושלים לתל אביב שמגיע רק עד נתב"ג, אלא גם בהבנה שכל עוד הקו הזה לא מחושמל במלואו, חלק מציוד הדיזל שנועד לקווים אחרים נשאר תקוע בנתב"ג, מה שפוגע קשות בחיבור לצפון ולמודיעין.
9 תגובות לכתיבת תגובה