אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ינרג'י הקימה עמדה ראשונה לטעינה מהירה של רכב חשמלי צילום: סיון וינטר

ג'ינרג'י הקימה עמדה ראשונה לטעינה מהירה של רכב חשמלי

העמדה הראשונה הוצבה במתחם החניה של קניון M ובסמוך למחלף בית ינאי על כביש 2. לטענת ג'ינרג'י מדובר באפשרות להטעין את סוללת הרכב בפרק זמן של כ-20 דקות בלבד

02.12.2018, 12:25 | ליאור גוטמן

קבוצת ג'ינרג'י, שמתמחה באספקה וניהול מערכות אנרגיה לרכב חשמלי, הקימה לפני מספר ימים עמדה ראשונה לטעינת רכב שמוגדרת כ"עמדה מהירה". לטענת ג'ינרג'י מדובר באפשרות להטעין את סוללת הרכב ממצב ריק למצב טעינה של כ-80% בפרק זמן של כ-20 דקות בלבד, זאת ביחס לטעינה איטית שאורכת כ-8 שעות.

קראו עוד בכלכליסט

העמדה הראשונה הוצבה במתחם החניה של קניון M ובסמוך למחלף בית ינאי על כביש 2, וכפי שפורסם בכלכליסט ג'ינרג'י עתידה להקים עוד מספר עמדות ברחבי הארץ לאחר שזכתה באחד ממכרזי משרד האנרגיה לקידום תחום הטעינה לרכב חשמלי.

עמדת הטענה של ג עמדת הטענה של ג'ינרג'י | צילום: סיון וינטר עמדת הטענה של ג

לפי ג'ינרג'י התשלום עבור טעינת הרכב יתבצע או באמצעות יישומון (אפליקציה) ייעודית או באמצעות כרטיס האשראי. תעריף החשמל נקבע על ידי הרגולטור של תחנות הכח בישראל, היא רשות החשמל, וההערכות הן שטעינה לרמה של 80% תעלה ללקוח כ-24 שקל. לקוח שיטען בשעות הלילה יזכה לתעריף מופחת ובשיעור של 14 שקל בלבד לטעינה מלאה.

"עמדת הטעינה הראשונה הינה ציון דרך חשוב במעבר לתחבורה חשמלית והסרת חסם הטווח ללקוחות ותוך שבועות בודדים יוכלו בעלי רכב חשמלי להתנייד בכל רכבי הארץ ולהטעין ברשת המקדמת בישראל,, מסכם רן אלויה, מנכ"ל ובעלים של קבוצת ג'ינרג'י.

במשרד האנרגיה הוסיפו שהם מעניקים מדי שנה תמיכה לפרויקטים חלוציים בתחומי האנרגיה, באמצעות קרן המענקים של המדען הראשי, ובאמצעות תקציבים ממנהלת תחליפי דלקים ותחבורה במשרד רה"מ. פרויקט החלוץ של חברת ג'ינרג'י לפריסה ראשונית של עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי, זכה בשנת 2017 למימון בהיקף של 2 מיליון שקל, וההתקנה שם תחזק את יעדי המשרד לשנת 2030 בענף התחבורה, במטרה להפסיק את השימוש במוצרי דלק מזהמים בתחבורה היבשתית ומעבר לשימוש בכלי רכב חשמליים וכלי רכב המונעים בגז טבעי דחוס (גט"ד).

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ל1 ו3 בעיה המיחזור של הסוללות, כבר יש פתרונות והם משתפרים
יש סרט ב"netflix "Search for the Super Battery, מראה את הפיתוחים האחרונים, כנראה שיקח איזה עשור לתפעל ולהשמיש את הפטנטים האילו. מכל מקום נראה מה יגמר לנו קודם, האויר (שמזוהם מרכבי בנזין ודיזל) או המים (שמזוהמים מהפסולת-לא רק של סוללות ומעוד הרבה גורמים) ואולי הבעיה היא בכלל השיטה הקפיטליסטית שנשענת על צריכה מהירה ומיותרת. אגב גם פאנלים סולריים מאוד מזהמים למי שלא ידע
שמואל  |  04.12.18
1.
רכב חשמלי יתברר כמזהם הגדול בהיסטוריה
לכל רכב חשמלי יש סוללה עצומה שדורשת החלפה מידי מספר שנים. בלא התארגנות נכונה של המדינה נמצא את עצמנו ב 2030 עם מיליוני טון של מצברים משומשים הזרוקים בכל מגרש גרוטאות והדרך משם של חומרים מסוכנים אל האדמה היא קצרה. לא נראה שיש מישהו במדינה (או בעולם) שזה מעניין אותו כרגע.
חשמלית  |  02.12.18