אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדחת מנכ"ל הרכבת? רוב הדירקטוריון לא שש לעשות זאת צילום: דוברות רכבת ישראל

הדחת מנכ"ל הרכבת? רוב הדירקטוריון לא שש לעשות זאת

זאת מאחר שעולה חשש כי נרשמו כשלים מינהליים בהליך, שיועד להתבצע הערב; שחר איילון ייצא בינתיים לחופשה עד סוף השנה, וההחלטה בעניינו תידחה כנראה עד אז

17.12.2018, 20:25 | ליאור גוטמן

הדחת מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון תחכה כנראה לסוף השנה, כך הוחלט הערב (ב') בדיון טלפוני שקיים דירקטוריון החברה. הכוונה המקורית הייתה לערוך הערב שיחה עם המנכ"ל שם הוא היה אמור לקבל הודעה על הפסקת עבודתו, אולם כאמור הנושא יידחה. עוד נקבע שאיילון ייצא לחופשה עד סוף 2018, כאשר ברכבת טוענים שזו תוכננה מראש. "סוכם כי הנושא יעלה לדיון מסכם בעוד כשבועיים", כך נמסר.

קראו עוד בכלכליסט

שחר איילון , צילום: דוברות רכבת ישראל שחר איילון | צילום: דוברות רכבת ישראל שחר איילון , צילום: דוברות רכבת ישראל

עם זאת מבדיקת "כלכליסט" עולה כי רוב חברי דירקטוריון הרכבת לא ממהרים לפטר את המנכ"ל החברה איילון. בדיון טלפוני שנערך הערב בין חברי דירקטוריון הסתייגו חלקם מהדרך בה הרכבת מנסה לסיים את עבודתו של בחברה, זאת מבלי שניתנה לו אפילו אפשרות להביע את עמדתו ואחרי שהתקשורת כבר קיבלה על כך הודעה רשמית. בכירים בענף התחבורה אמרו הערב שאיילון הוא איש רב זכויות ושימש בעבר כנציב הכבאות וכניצב במשטרה, ולא ראוי שהוא יסיים כך את עבודתו ברכבת, אם באמת הוחלט להיפרד ממנו.

אם לא די בכך, קיים חשש שהתגלו כשלים מינהליים בביצוע המהלך: בעוד שדוברות החברה מפרסמת מאז שעות הצהרים שהמנכ"ל יוזמן לשיחה על הפסקת עבודתו, עד לרגע זה לא פורסמה הודעה בורסאית בעניין, כיאה לחברה מדווחת. למעשה, הדיווח האחרון של החברה הוא הדו"ח הרבעוני האחרון שלה שפורסם בסוף נובמבר.

במהלך כהונתו התמודד איילון עם מספר בעיות בתפקוד רכבת ישראל, לרבות הפתיחה הכושלת של הקו מירושלים לנמל התעופה בן גוריון.

על הכוונות להדיח את איילון פורסם ב"כלכליסט" לפני כחודש וחצי. בדרגים המקצועיים הבכירים במשרדי האוצר והתחבורה הביעו זעם ופליאה על אמירתו שלפיה אם הדבר היה תלוי בו בלבד, היה מותיר את קן הרכבת לירושלים בהרצה למשך חצי שנה נוספת. לאחרונה פורסמו הדוחות הכספיים של רכבת ישראל, בהם דווח על הפסד רבעוני של 270 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
בלב כבד אני נאלץ לפטר אותך.... פחחחח :)
דירקטוריון? מקבלי החלטות? סיפור כל כך טרוויאלי אי אפשר להמציא. שר תחבורה "בולדוזר" שלא נותן לעבוד ודורש הכל ללפני שנה, מבטיח ששום מנכל טוב או רע לא יצליח. אם היה נותן לו להכשל בזמנו החופשי זה עלול היה להיות מבלבל, אבל שלוחות הזמנים התאימו פחות או יותר לאגנדה הפוליטית זה היה שקוף מידי. אבל הסיבור הוא לא המנכל ולא ה"שר"... חבורה של לועסי במבות שברגע האמת משאירים שלולית על הפרקט היקר.
משה  |  18.12.18
1.
מצאו שעיר לעזאזל- הרי האשם הוא משרד התחבורה והעומד בראשו.
המחסור בקרונות רכבת הוא תוצאה של עיכוב במכרז הקרונות, שקרה כבר לפני תחילת כהונתו של איילון. הבעיות בקו לירושלים הן תוצאה של עיכובים בפרוייקט החישמול, שגרמו לדחיית הפרוייקט (ושוב, התרחשו לפני הכהונה של איילון)- ולעקשנות של שר התחבורה לפתוח אותו במועד שבוא הוא הבטיח על אף חוסר המוכנות שלו. הצפיפות ברכבות היא תוצאה של פתיחת הקו לירושלים לפני שהגיעו הקרונות הנוספים, שוב- בהחלטת שר התחבורה. ההפסדים של הרכבת הם לפחות בחלקם תוצאה של העברת הקרונות לקו לירושלים- שנוסעים 80% ריקים וגורמים לאובן במכירות כרטיסים ולירידה במענקים של משרד התחבורה שמבוססים על מספר הנוסעים. הזוי שהמצב הקשה ברכבת ישראל גורם לפיטורים של מנכ"ל שנמצא בתפקידו בקושי שנה וחצי ולא להתפטרות השר האחראי שיושב על הכיסא כבר 9 וחצי שנים, ובוודאי שלא יכול לטעון שהוא לא ידע ואין לו אחריות למצב. הרי גם אם נניח שהמנכ"ל אכן כשל בתפקידו (וזה חתיכת כישלון אם תוך שנה וחצי יש לפטרו)- לשר התחבורה יש אחריות מלאה למינוי שלו.
מישהו  |  17.12.18