אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת על הפרטת נמל חיפה: "זו כניעה לקבוצת לחץ" צילום: רויטרס

ביקורת על הפרטת נמל חיפה: "זו כניעה לקבוצת לחץ"

במכתב חריף שהגיע לידי "כלכליסט" כותב יו"ר חברת נמלי ישראל לממונה על ההגבלים העסקיים כי המשך הפעלתה של מחלקת הים בנמל חיפה תבזבז למשק 3 מיליארד שקל

30.12.2018, 07:15 | אדריאן פילוט

יו''ר חברת נמלי ישראל, רם בלינקוב, שיגר בשבוע שעבר מכתב לממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, ובו ביקר את התנהלותה בהפרטת נמל חיפה.

קראו עוד בכלכליסט

הלפרין התבקשה לאשר את הפיכתה של מחלקת הים בנמל חיפה - הגוף שאחראי על תצפית, ניווט, גרירה ועגינה של אוניות - לחברה עצמאית עם מונופול, שתשרת הן את נמל חיפה המופרט והן את הנמל החדש הצמוד שיוקם במסגרת הרפורמה. עובדי המחלקה מונים כ־100 אנשים, מרוויחים בין 70-60 אלף שקל לחודש, הם שיאני השכר בנמל, והם אלו ש"שולטים על השאלטר", ועל פי ההסכם אמורים לשרת את כל הנמלים.

במכתב ששיגרה הלפרין למשרד התחבורה ואגף התקציבים באוצר כתבה כי אין לה התנגדות להעניק בלעדיות לשירותי מחלקת הים עד 2054. לטענת בלניקוב "הרשות להגבלים אמונה להבטיח את תחרות היכן שאין מונופול טבעי", כאשר כמעט כל שירותי מחלקת הים "אינם נופלים בתחום המונופול הטבעי".

נמל חיפה, צילום: רויטרס נמל חיפה | צילום: רויטרס נמל חיפה, צילום: רויטרס

לטענת בלינקוב העלות העודפת של שירותי מחלקת הים עומדת על כ־100 מיליון שקל בשנה ועל פני כל התקופה יגיעו "ל־3 מיליארד שקלים מיותרים". לדברי בלינקוב הסיבה היחידה שיכולה להסביר דבר כזה היא "הגנה על קבוצת לחץ (ועד העובדים - א.פ.)".

הלפרין מסרה: "איני נוהגת לנהל את השיח הפנים־ממשלתי בעיתון". במכתב מביע בלינקוב תקווה שהלפרין תשקול שוב את ההחלטה, אך ל"כלכליסט" נודע כי הלפרין אינה צפויה לשנות אותה.

תגיות