אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אימון מתקדם: אל תקפצו מעל הפופיק צילום: שאטרסטוק

אימון מתקדם: אל תקפצו מעל הפופיק

כדי להכין את הגוף למאמץ גדול כמו ריצת מרתון או איש הברזל, כדאי להקדיש מספיק זמן לבניית השלד והשרירים

15.01.2019, 08:18 | ארי תדהר

הרצון להגיע להישגים מהירים ולכיבוש אתגרים חדשים מאפיין את קצב החיים היום. אך ליישום השאיפה הזו בפעילות גופנית עלולה להיות השפעה קשה על מערכות הגוף.

בוודאי גם אתם מכירים את המתאמן מלא המוטיבציה שמחליט עוד לפני שהוא משתתף במרוץ אחד למרחק של 5 ק”מ, שעד סוף השנה הוא כבר ישתתף במרתון. או את הרוכב על אופני הרים שלא התאמן מעולם בשחייה, ומחליט בסתיו שהוא נרשם כבר בקיץ לתחרות איש הברזל.

קראו עוד בכלכליסט

תחרות איש הברזל. אפשר להגיע לשם, אבל לאט לאטצילום: שאטרסטוק, צילום: שאטרסטוק תחרות איש הברזל. אפשר להגיע לשם, אבל לאט לאטצילום: שאטרסטוק | צילום: שאטרסטוק תחרות איש הברזל. אפשר להגיע לשם, אבל לאט לאטצילום: שאטרסטוק, צילום: שאטרסטוק

כדאי להציב לעצמנו מטרות ואתגרים קשים להשגה וארוכי טווח. אבל יש לבנות לקראתם את היכולת הגופנית והמנטלית בהדרגה. כדי להכין את הגוף לעומס כמו ריצת מרתון או תחרות איש הברזל, נדרשות שנים של בניית שלד העצמות, השרירים והבסיס האירובי של הגוף. נכון, יש אנשים שגופם חסון מספיק כדי לשרוד את העומסים הנדרשים גם ללא הכנה ארוכה, אך עדיף לא להיות בצד של אלה שבודקים אם הם מסוגלים - ונכשלים.

במקום לקפוץ ישר למרוצים ארוכים או לתחרויות מורכבות, עדיף להקדיש את השנה הראשונה לטכניקה, לבניית היכולת של השרירים ולחיזוק הלב והריאות. למשל, בריצות למרחקים קצרים יחסית של 5 עד 10 ק”מ. בשנה השנייה אפשר לשפר את המהירות ורק בשנה השלישית לשלב מרוצים ארוכים יותר.

הדרך הנכונה להפוך את הספורט והפעילות הגופנית לדרך חיים, היא לשנות הרגלים בהדרגה ולבנות את הגוף צעד אחר צעד לקראת אתגרים גדולים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות