צילום: שאטרסטוק
טוויטר נערכת לבחירות באיחוד האירופי, משיקה כלי לניטור קמפיינים פוליטיים
הבחירות לפרלמנט האיחוד ייערכו במאי הקרוב, כשברקע חשש מניסיונות השפעה מצד רוסיה. הכלי של טוויטר יקשה על הפצת פייק ניוז ותכני תעמולה זרים. עדיין לא ידוע מתי יושק גם בישראל
20.02.2019, 12:35 | ניצן סדן
טוויטר השיקה באיחוד האירופי את פלטפורמת ניטור הפרסום הפוליטי שלה - כך דיווחה אמש (ג') סוכנות רויטרס. מדובר באוסף כלים שמראה את מקורו של כל תוכן פוליטי מקודם, במטרה להקשות על דיסאינפורמציה, תעמולה זרה והטיית בחירות.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
הכלי הושק על רקע חששות מניסיונות מעורבות מצד רוסיה - שהפעילה יחידות יעודיות להטיית ית בחירות 2016 בארה"ב, הצבעת הברקזיט בבריטניה וניסתה להשפיע גם על הבחירות האחרונות בצרפת, טורקיה ועוד.
המידע על הקמפיינים יהיה זמין לכל דורש באופן בלתי מוגבל ולזמן לא מוגבל; כל מודעה תכלול פרטים על מי שמימן אותה ומקורותיו, וטוויטר תציג גם את היקפי הפרסום של כל גורם פוליטי, קהל היעד שלו ופרטי הטירגוט, כלומר אילו מאפיינים ספציפיים אצל המשתמש שייכו אותו לקהל היעד של הקמפיין. הפרסומות יסומנו באלמנט גרפי שיצבע אותם כפוליטיות, כדי למנוע הטעיית גולשים. כלי השקיפות הזה נשען על נהלי הזמנת קמפיינים, שמאלצים כל שחקן פוליטי להגיש לטוויטר מידע נרחב על עצמו ומטרותיו. הכלי ייכנס לשימוש ב-11 במרץ. טוויטר הודיעה שהכלי יופעל גם בהודו, בה ייערכו בחירות כלליות השנה - אך עדיין לא ידוע מתי יושק בישראל. יש להניח שהכלי יגיע ארצה; גם פייסבוק השיקה פלטפורמה דומה בחודשים האחרונים, והודיעה שהיא תפעל בתקופה שלפני הבחירות. טוויטר הגבירה לאחרונה את פעילותה השיווקית בישראל, ולפיכך כנראה שתבחר להשיק את הכלי כדי לא לעורר ביקורת מצד לקוחות ומשתמשים מקומיים.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה