הנהלת הרכבת: "למרות הסיכום עם העובדים, השיבושים נמשכים"
לפי ההודעה, "המחלה המסתורית" התוקפת את נהגי הקטר ממשיכה להכות, נהגים מאבדים את מפתחות הקטר, צוותי עובדים מאחרים להגיע למשמרות ונהגי קטר מדווחים על עייפות מסתורית בצהרי היום
מה עובר על עובדי רכבת ישראל? לפני שעה קלה פרסמה הנהלת הרכבת הודעה חריגה, לפיה "ועד העובדים ממשיך לפגוע בשירותים לנוסעים באמצעות 30 סוגי עיצומים שונים הפוגעים בבטיחות ובשירות".
קראו עוד בכלכליסט
לפני שבוע הודיע וועד עובדי הרכבת ביחד עם ההסתדרות על סיום עיצומי העובדים, לאחר מהלך שביצעו עובדי הרכבת שבמהלכו הושבתה תנועת הרכבות בארץ למספר דקות. הבוקר מדגישה רכבת ישראל, כי העיצומים ממשיכים.
לפי ההודעה, "המחלה המסתורית" התוקפת את נהגי הקטר ממשיכה להכות, אבל היא רק חלק מהבעיות. במפתיע, כך טוענת הנהלת הרכבת, נהגי קטרים מאבדים את מפתחות הקטר, צוותי עובדים מאחרים בהגעה למשמרות ונהגי קטר מדווחים על עייפות מסתורית בצהרי היום.
בהודעתה מפרטת הנהלת הרכבת מספר סוגי תקלות ובעיות כגון השבתת כלים הנדסיים שמשמשים להנחת תשתיות ותיקונים, שגרמו להנהלת הרכבת להגביל את מהירות הרכבות מחשש לבטיחות הנוסעים. בעתיד, כך מדגישה הנהלת הרכבת, עשויה התנועה בקווים מסוימים לעצור לחלוטין מחשש לבטיחות הנוסעים.
גם ניסוי רכבות, שאמור להתקיים במנהרת גילון בגליל, שחיוני להפעלת רכבות של סימנס לקו לכרמיאל, נדחה על ידי הוועד. מדובר ברכבות קומותיים המיועדות לשרת את תושבי הצפון, שלעת עתה אינן פועלות.
גם מרכז ההדרכה של הרכבת אינו פעיל, לדברי ההנהלה, ולכן קורסים והדרכות אינם מתקיימים, כמו גם הליווי של טכנאים ברכבות. ובנוסף, סידורי העבודה ברכבת אינם מאוישים, מה שמקשה על הפעלת רכבות ויותר מכך, על הפעלת לוח הזמנים החדש של הרכבת.
ועד עובדי הרכבת בתגובה: "לא בכדי בית הדין לעבודה פעם אחר פעם נאלץ להתערב בהחלטות החד-צדדיות של הנהלת הרכבת נגד עובדיה. הנהלת הרכבת, במקום להפיק לקחים ולנהל מו"מ כפי שחייב אותה ביה"ד, ממשיכה בדבר היחיד שהיא יודעת לעשות: להכפיש את עובדיה.
"כבר שבועות ארוכים שוועד העובדים מתריע על הסכנה הבטיחותית שיש בסידור העבודה החדש של הנהגים. שנועד רק לשבור אותם, אבל ההנהלה, בכל מחיר, גם במחיר כבד של פגיעה בבטיחות הנוסעים, לא מאפשרת כל שינוי ומסכנת את הציבור.
"מגוחכת אמירת ההנהלה על נהגים שמודיעים על עייפות באופן תמוה. האם תמוה שנהג, שלא מקבל הפסקה סבירה במהלך היום ויש לו אחריות על 1200 נוסעים ברכבת, מעדכן את מנהליו שהוא עייף? הנהגים אכן מרגישים כך. האם הדרך לטפל בכך היא להמשיך להכפיש אותם?
"הרבה יותר תמוהה בענינו העובדה שההנהלה ממשיכה להפעיל את סידור העבודה המסוכן הזה תוך התעלמות מוחלטת מכל הטענות שלנו ותוך סיכון ציבור הנוסעים. עשרות נהגים פנויים מעבודה ומבקשים לחלוק בנטל עם חבריהם. הנהלת הרכבת מסרבת ללא נימוק אחד לרפואה. המדובר במסע נקמה מסוכן של הנהלה כוחנית כנגד עובדיה".
44 תגובות לכתיבת תגובה